Deel 11

405 7 1
                                    

Goedemorgen zonneschijn hoorde ik mijn vader zachtjes zeggen. Hey papa, zei ik slaperig. En hij kwam naar voren om mij te knuffelen. Hoe gaat het met mijn prinsesje zei hij. Het gaat beter zei ik, en er werd op de deur geklopt. Het was de zuster. Goedemorgen Laila en meneer Boutti. Hoe gaat het met je meid vroeg ze. Het gaat beter zei ik. Mooi om te horen. Nou dan zal ik jou gelijk blij maken met wat ander nieuws. Je mag vandaag lekker naar huis. Yes! hoorde ik mijn vader zeggen en hij klapte spontaan in zijn handen. Vanavond zal ik een feestmaal voor je voorbereiden zei hij geinig. De zuster begon te lachen. Ze moet nog wel wat rust houden meneer Boutti. Dus het mag niet te druk worden voor haar. Isgoed zuster, zei hij en hij aaide mij over mijn hoofd. Waar is Issam vroeg ik. Ik heb die jongen naar huis gestuurd. Ik zag aan hem dat hij helemaal gesloopt was en heb hem gevraagd om te gaan rusten. Ik knikte. Nou, zei de zuster. Ga lekker douchen en kleed je maar fijn aan. We hebben wat ziekenhuis ondergoed en pyjama's in de kast in de douche liggen je mag er gewoon een paar uithalen zei ze, en ze liep weg. Ik liep richting de douche en boende mij lekker schoon. Heerlijk dat water over mijn lichaam, had ik echt even nodig. Ik zag dat mijn vader mijn spullen al had ingepakt en meegenomen. Er lagen daar een paar slippertjes en ik trok ze aan. Ik deed snel een grote lange sjaal over mij heen en zag mijn vader al wachten bij de balie. Ik moest nog een paar krabbeltjes zetten op wat formulieren en ik mocht gaan. We zaten in de auto. Voordat we naar huis gingen stopten mijn vader nog snel langs de supermarkt om wat boodschappen te doen. Ik bleef in de auto zitten. Ik haalde mijn telefoon uit de tas. Ik zag dat ik allemaal berichten had ontvangen van Adam. Het waren eerder dreigementen als liefdesverklaringen. Wat zal Loubna wel niet denken als ze dit allemaal ziet. Nou ja, het zal wel. Zij is haar eigen straf in deze wereld. Tijdens het wachten, zag ik een koppel lopen met een kinderwagen. Wat was ik dol op baby's zeg. Het liefst wil ik een elftal baren, alleen ben ik bang dat mijn man dat later niet zo fijn zal vinden. Mijn telefoon ging af. Ik zag dat ik een berichtje had ontvangen van Issam. Ik zie je vanavond stond er, je vader wou mij spreken. Zonder vragen te stellen zei ik tot vanavond en ik vergrendelde mijn telefoon. Daar was mijn vader al, met een kar vol boodschappen. Hij lade alles in de achterbak en kwam weer achter het stuur zitten. Gaat het met je zei hij. Ja hoor zei ik weer en we reden richting huis. Ik hielp mee, met de boodschappen uitladen. Papa zei ik. Ja lieverd zei hij. Ik ga even slapen. Ik ben hartstikke moe, ik denk dat het door de medicatie komt. Isgoed, ga lekker uitrusten, ik zal je straks wel wakker maken. En ik knikte. Eenmaal in mijn bed, viel ik snel in slaap. Ik werd wakker door wat gelach. Het waren mijn vader en Issam. Ik trok een fatsoenlijke pyjama aan en ging naar beneden. Zooo zei ik. Jullie hebben het gezellig. Ik zag ze allebei omdraaien. Oh sorry lieverd, heb ik je wakker gemaakt. Nee zei ik lachend en ik kwam maar aanschuiven aan de eettafel. Precies op tijd voor het eten hoorde ik mijn vader zeggen. En hij schepte wat eten op. We begonnen te eten, het was heerlijk. Eenmaal klaar begonnen we met zijn drieën af te ruimen. Wat een grappig gezicht was dat zeg. Komen jullie even met mij mee naar de woonkamer hoorde ik mijn vader zeggen, en we liepen gehoorzaam mee. Laila zei mijn vader. Je zal je vast afvragen wat Issam hier doet. Ik knikte. Ik heb hem gevraagd om te komen omdat ik hem wilde spreken. Ik ga overmorgen weg voor 4 weken naar het buitenland voor mijn werk. Ik wil jou niet alleen thuis laten, en heb daarom heb ik aan Issam gevraagd of hij hier willen intrekken voor die 4 weken. Wat zeg je ervan vroeg hij nerveus. Je weet dat ik je dit niet zou vragen, als ik hem niet vertrouwde. Ik keek hem aan. Isgoed zei ik. En hij keek Issam aan. Issam zei hij nu wat strenger. Ik wil dat jij hier beneden slaapt en goed voor mijn dochter zal zorgen. Ik geef je mijn allerbelangrijkste bezit, zorg goed voor haar. Oh ja zei hij, voor extra beveiliging komen er morgen wat monteurs langs om de camera's te checken en de noodknop bij de deur te testen. Zodat jullie in geval van nood, gelijk in contact komen met de politie. Dankje wel zei ik tegen mijn vader en ik gaf hem een knuffel. Issam was wat stilletjes. Ik vond het wel grappig. Altijd dat macho gedrag en nu is het een kleine puppy naast mijn vader. Ik hoorde zijn telefoon afgaan. Sorry deze moet ik opnemen zei hij en hij liep naar de keuken. Ik hoorde hem wat boos smoezen. Hoe bedoel je hij heeft je bedreigt hoorde ik hem zeggen. Ik kom er aan zei hij nu snel, als ik die klootzak vandaag niet afmaak heet ik geen Issam en hij hing op. Dit gehoord te hebben sprong ik zo snel mogelijk van de bank. Issam? vroeg ik nu bezorgd. Wat is er? En mijn vader kwam mij achterna. Adam is weer bezig, hij is naar mijn tantes huis gekomen en heeft mijn zusje bedreigt omdat ze niet wou vertellen waar ik was. Adam? vroeg mijn vader verbaast. En toen keek hij mij weer aan. Laila zei hij, is dit jou Adam. En ik knikte bezorgd. Luister Issam, laat mij met je mee gaan. Je weet nooit wat dat soort mensen instaat zijn. Ik bel Hakim op zei hij, hij zal dit klusje wel afhandelen. Nee zei ik direct. Ik ken Hakim en hij zal hem alleen maar vermoorden. Ik wil dat hij een oogje in het zeil houdt voor je pa, maar niet vermoorden. Mocht het uit de hand lopen dan mag hij zijn werk doen. En mijn vader knikte. Ik keek weer naar Issam en hij keek mij met ongeloof aan. Ik ga.. zei hij nu wat pissig en mijn vader volgde. Wat heb ik nu weer gedaan dacht ik. Tot overmorgen Issam riep ik hem na maar geen reactie. Ik sloot de deur. Ik liep naar mijn kamer om in mijn bed te liggen met mijn laptop opschoot. Het zat mij niet lekker van wat er net was gebeurd. Ik probeerde hem te bellen. Voicemail. Ik wachtte het maar af. Ik hoorde mijn vader thuiskomen. En? schreeuwde ik vanuit mijn kamer. Die klootzak was al weg zei hij en hij liep de woonkamer binnen. Ik belde weer naar Issams telefoon en weer tevergeefs. Ik begon hem nu te appen, hmm 2 vinkjes dus zijn telefoon staat gewoon aan.. Weer belde ik, en weer voicemail. 5 min later kreeg ik een bericht van hem en ik wist niet wat ik las..

Adam&LailaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu