Deel 3

580 17 5
                                    


Klootzak!! riep ik. Waar ben je mee bezig? Zie je niet dat dit een stoep is waar mensen op lopen. Het raampje van de auto ging rustig naar beneden. En waar gaat deze prachtige dame in de regen naar toe?? hoorde ik. Er zat een prachtige jongen man in de auto, lichte ogen, donkerblond haar, mooie lach, een mooi baardje en natuurlijk netjes gekleed. Mijn hart begon sneller te kloppen.. Nee Laila nee dit mag niet zei ik in mijzelf. Je bent net nog gedumpt door die sukkel van een Adam, men aint shit. Gaat je helemaal niks aan sukkel riep ik en ik wou mijn weg vervolgen. Zo zo pittige tante he, hoorde ik hem zeggen. Ik zag je al vanaf een eindje lopen, wil je echt geen lift. Jullie dametjes houden er toch niet van om in de regen te lopen? Haartjes die nat worden, make-up dat wordt verpest zei hij plagerig. Ik keek hem scheef aan en zei, nou deze dame houdt juist hartstikke van de regen, was ook een bewuste keuze om te gaan lopen. Oke wat jij wilt zei hij, net dat ik dacht dat ik van hem af was reed hij naast een plas waardoor al het water over mij heen kwam. Je houdt van water toch hoorde ik hem lachend/schreeuwend uit zijn auto roepen. Sukkel dat je er bent riep ik hem na met een middelvinger erbij en voordat ik het wist was hij al weg. Wat zijn mannen toch egoïstische krengen. Wat dacht hij? Dat hij even door mooi lachen mijn hart kon veroveren.. tss. Bijna thuis aangekomen zag ik dat mijn vader al thuis was. Fijn, hem wou ik dus zo graag zien vandaag..Not. Ik stapte naar binnen om vervolgens het gezeik van Kenza aan te horen. Wat heb jij nou weer gedaan riep ze verbaasd. Ik heb gezwommen dat zie je toch? zei ik sarcastisch. Volgens mij kan je toch heel goed met die mooie oogjes van je zien dat ik ben nat geregend. Wil je aub snel doorlopen naar je kamer dan, want je maakt mijn huis vies. Jouw huis?! zei ik lachend. Dan moet je eens goed naar mij luisteren Kenza, dat je met mijn vader bent getrouwd kan mij geen reet schelen. Dit is en zal nooit jou huis worden. Dit huis is van mijn moeder! Ik zal deze woorden vrijwillig elke dag herhalen zodat je dit nooit zult vergeten. Ze werd geïrriteerd en liep naar mijn vader. Omar, Omar je dochter heeft een grote mond tegen mij en maakt ons huis vies. Voordat ik mijn schoenen kon uittrekken stond mijn vader voor mij. En waar was jij? Dat je zo laat thuis komt. Ik keek hem vol afschuw aan. Ik was op bezoek bij mijn zieke moeder. Dat jij niet bij haar langs gaat is jou probleem, maar mijn moeder zou ik nooit verraden op de manier hoe jij dat hebt gedaan. *Patss* daar was het. Mijn vader heeft mijn een klap gegeven in mijn gezicht. Ga maar ergens anders een grote mond geven schreeuwde hij, in mijn huis ken je respect zei hij. Val toch dood! schreeuwde ik naar hem rennend naar mijn kamer, waarom heeft mijn moeder deze verrotte ziekte gekregen en niet jij! En ik sloeg mijn deur dicht. Ik kroop in mijn bed en begon te huilen. Ik kon het even niet meer aan wat een kut leven heb ik, alles gaat mis. Eenmaal huilend viel ik in slaap. *Bzzz Bzzz* het was half 3 s'nachts en ik hoorde mijn telefoon afgaan. Hallo? Zei ik met een slaperige stem. Hey met mij hoorde ik Adam zeggen. Wat is er? Waarom bel je mij? Ik wil niks meer met je te maken hebben zei ik. Wacht Laila voordat je verder gaat. Ik wil je vertellen waarom ik voor Loubna heb gekozen. Ik ben niet vrijwillig voor haar gegaan, 1 van de redenen is, dat zij de dochter is van de beste vriend van mijn vader en hij wilt heel graag dat ik met haar trouw. Maar de belangrijkste reden is dit. Ik was een keertje op een feestje en zij was daar ook aanwezig. Ik had die avond veel gedronken en wij waren met elkaar aan het flirten. Ze claimt nu de hele tijd dat ik haar heb ontmaagd en de kans groot is dat zij zwanger van mij is. Ze houdt niet op totdat ik met haar getrouwd ben. Ze zal mij voorschut zetten bij mijn familie Laila. Hoe moet ik mijn ouders aan kijken en hen vertellen wat ik heb gedaan. Tijdens het luisteren begonnen de tranen over mijn wangen te rollen. Laila je bent het mooiste wat mij is overkomen. Ik heb jou bedrogen ja, het spijt mij. Ik hou van jou Laila maar ik moet dit doen. Vandaar dat er vaart achter zit. De tranen die ik liet, kwamen vanuit mijn hart. Ik hield van Adam als geen ander. Wat wil je dat ik nu zeg Adam? Je hebt mij bedrogen met een ander, je gaat uit eindelijk trouwen met een ander, je krijgt een kind! Moet ik doen alsof er niks aan de hand is? Moet ik je gewoon zomaar vergeven en doen alsof ik je niet ken. Adam jij was mijn toekomst. Kijk wat je mij hebt aangedaan. Ik zal het je nog een keer zeggen, blijf bij Loubna. Zorg voor haar als hoe je voor mij zou zorgen. Zorg voor je kind, en zorg voor je toekomst. Ik hoorde hem huilen aan de lijn. Maar Laila ik wil dit niet, ik wil jou zei hij. Het is te laat Adam, het kwaad is al geschiedt. Bewijs mij nu dat je een man bent en dat je verantwoordelijkheid neemt voor de domme fout die je hebt begaan. Ik zei dit met pijn in mijn hart, het liefst wou ik ook dat hij nu bij mij was maar het lot heeft het niet zo gewild. Dat is wat mama mij altijd vertelde toen ik een kleine meid was. Laila hoorde ik, mag ik je dan nog 1 ding vragen zei hij. Wil je alsjeblieft volgende week aanwezig zijn op mijn verlovingsfeest. Je bent tenslotte mijn nichtje zei hij lachend door de tranen heen. Ik zal proberen om te komen Adam maar ik durf het je niet te beloven. Alsjeblieft Laila alsjeblieft, ik weet dat ik fout zit, maar als ik weet dat jij komt dan kan ik mij nog ergens op verheugen die dag.. Toen hij dat zei, maakte hij mij wel stiekem blij. We zullen zien, ga nu nou maar slapen het is nog vroeg. Isgoed Laila, dank je wel dat je naar mij wou luisteren. Ik hou van jou hoorde ik hem zeggen. Slaaplekker Adam en ik hing op. Ik deed snel wat schone kleren aan, waste mijn gezicht en ging weer verder slapen.. Niet wetend wat mij de aankomende dag te wachten te stond...

Adam&LailaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu