51😔

86 2 5
                                    

"Buat apa dia datang sini papa? Mama?"

Ada satu suara tiba ii sahaja muncul membuatkan papa hirai,mama hirai dan daniel memandang ke arah suara itu.

Itu adalah momo..

Daniel:chagiya..

Momo:buat apa oppa datang sini? Tak puas lagi ke mainkan perasaan momo?

Daniel mendekati momo.

Daniel:cha-chagiya.. Oppa tak pernah mainkan perasaan chagi. Oppa cintakan chagi sangat ii. Soal gambar tu.. Jinja.. Oppa tak tahu apa ii.. Oppa tak pernah tidur dengan dia langsung chagi.

Momo:eoh? Perlu ke momo percaya semua ni? Momo tak tahu lah kenapa banyak kali momo kena perkara yg sama. Momo ingat oppa ni namja yg baik. Tapi momo silap. Oppa pun sama je mcm namja kt luar sana.. Isk isk.

Air mata momo sudah pun membasahi pipi.

Daniel:mianhae..

Momo:eoh? Mianhae? Namja ni senang je kan? Dah buat salah tapi senang ii je minta maaf? Oppa.. Lebih baik kita putuskan hubungan kita harini.. Isk isk.

Daniel:NO! Oppa tak akan lepaskan chagi! Buatlah macam mna cara sekali pun. Tpi oppa tetap tak nak lepaskan chagi.

Momo:tuan kang tak restu hubungan kita oppa.. Dan kalau seolhyun.. Isk isk.. Mengandung anak oppa mcm mna.. Isk..

Daniel memegang kedua bahu momo dengan kuat.

Daniel:oppa berani bersumpah. Oppa tak pernah tidur dengan seolhyun.seolhyun tu yeoja murahan. Dia tidur dengan banyak namja. Soal appa.. Eomma oppa kan restu hubungan kita?

Momo:eommonim memang restu.. Tpi tuan kang?

Momo menggeleng kepalanya.

Momo:oppa.. Blh tak oppa keluar dri sini sekarang . klau oppa degil.. Momo tak teragak agak halau oppa dengan cara yg kasar.

Daniel meleraikan tangannya dri bahu momo. Dengan pasrah dia terpaksa menurut. Tpi sebelum dia pergi.. Dia menarik momo ke dalam pelukan.

Momo hanya menangis terisak isak di dalam pelukan daniel.

Daniel:oppa tak akan lepaskan chagi.. Oppa akan cari semua bukti. Oppa akan cari dan tunjuk pada appa dan chagi.. Saranghae..

Daniel melepaskan pelukannya..

Selepas itu.. Dia terus keluar dri rumah keluarga hirai.

***

Kolej..

Dahyun dengan cepat mengemas barangnya kerana dia tak nak vernon menganggu dirinya.

Dahyun:chae.. Ppalli.. Aq rimas lah lama ii kat sini. Nnt ada jembalang yg tak sedar diri ganggu aku.

Chae:nde nde.. Kkajja..

Dahyun dan chaeyoing terus keluar dri kelas dengan kaki yg berjalan laju.

??:dubu! Chaeng! Chakaman!

Dahyun:aduh! Kkajja laju ppalli.

Chae:nde.

Mereka mencepatkan jalan mereka.

Tiba ii vernon menghalang jalan dahyun dan chaeyoung.

Vernon:knapa dubu dengam chaeng mcm nk larikan diri dri vernon je? Apa yg salah?

Dahyun dan chaeyoung memandang satu sama lain.

Dahyun:vernon.. Tolong beri laluan.

Vernon menggeleng.

Please don't go...Where stories live. Discover now