Keesokan harinya.
Jam sudah menunjukkan pukul 6:00am kst
Tringggg..
Bunyi jam loceng telah menganggu seorang yeoja tidur. Akhirnya dia mematikan jam loceng itu dan bangun sambil menjelaskan pandangan yg kabur itu dan memegang kepalanya yg terasa sakit kerana malam tadi dya minum terlalu banyak. Ya yeoja itu ialah hirai momo.
Momo:Arhhh.. Peningnya kepala aku.. Aku mabuk ke malam tadi? Serious aku tak ingat. Arhhhh.. Sakitnya.. *memegang kepanya yg berasa berdenyut denyut.*
Momo bangkit dari katilnya sambil memicit dahinya dan mengambil tuala,terus menuju ke bilik mandi.
***
Setelah selesai mandi momo bersiap.
Pakaian momo:
Momo hanya memakai outfit yg simple. Setelah selesai dia turun ke bawah untuk bersarapan.
Mama:momo.. Sarapan..
Momo:nae..
Momo terus duduk di kerusi meja makan.
Mama:momo nanti oneesan (kakak dlm bahasa japan) kamu nak datang sini.
Momo:jinja? *senyum kegembiraan*
Mama:*angguk* nnt dahyun,chaeyoung dan mina pun datang sini..
Momo terus tersenyum lebar,dia sangatlah gembira kerana dahyun,chaeyoung dan mina ialah sahabat baiknya.. Dahyun dan chaeyoung memang orang korea, mereka berada di japan kerana mereka sambung belajar di japan. Mina pula, dia orang australia..dia membesar di japan. Jadi dia tidak terlalu fasih berbahasa english. Dia juga sambung belajar di japan. Mereka bertiga adalah kawan momo mahupun senang ataupun susah. Dan hana pula, kakak momo.. Dia duduk di japan dan bekerja di sana, momo jarang berjumpa dengan hana sekarang kerana dia perlu duduk di korea.
Momo:wahh.. Daebakk.. Yeayy mama.. Bila diorang sampai korea?
Mama:petang kot tak silap mama sebab flight diorang pukul 10:00 pagi nnt.
Momo:*senyum* momo tak sabar.
Mama:dah makan cepat.
Momo:nde..
Tingg tonggg..
Bunyi loceng rumah menandakan ada orang datang.
Mama:mama buka ya?
Momo:*angguk sambil makan sandwich*
Pn hirai pun membuka pintu.
Mama:eh daniel..
Daniel:momo ada di dalam?
Mama:*angguk* dia tengah makan. Daniel dah sarapan?
Daniel:ermm *menggeleng*
YOU ARE READING
Please don't go...
Fanficseorang yeoja baru memasuki university di seoul dan yeoja itu bernama hirai momo...dia berasal dari japun...momo bersama keluarga berpindah ke korea kerana appa momo ada projek kerja di korea.... momo perlu duduk di sebelah namja yg sangat handsome...