-10

121 6 1
                                    

Momo:eyy daniel awk x payah nk perasan lah pasal tdi...

Daniel:mna ada saya perasan dah ayah awk yg kata mcm tu ... Kn saya dh kata saya ni handsome awk x nk caya... Lagi ii tadi ayah awk sebut BAKAL MENANTU ...

Momo:eleh itu ayah saya gurau je... Jangan ambil hati sangat...hrmm kereta saya dh repair?

Daniel:dh...

Momo:abis knapa awk x bwk kereta saya sekali?

Daniel:kereta awk ada kt workshop nt pekerja workshop hantar kereta awk nnt ky university..

Momo:ah okk

Skip

Di kolej

Daniel:emm momo awk gi masuk dulu saya nk tunggu sehun..

Momo:eh dia x smpai lgi ke?

Daniel:dh smpai dh...

Momo:emm hayoung ada x?

Daniel:hayoung ada kt dlm kelas..

Momo:oh dae hati ii ye..

Daniel:ya saya dh besar..

Momo:pesan jer...

Momo pun berlalu pergi masuk ke kelas...

Di cafe

Daniel p.o.v

Aq tengah tunggu sehun...aq  tunggu lama kt situ aq x nampak pun batang hidung sehun... Tetiba ada seorang yeoja mendekati aq.

??:hi sayang...

Daniel:jisoo? Kau buat apa kt sini?

Jisoo:i cari u lah.. (Sambil peluk lengan daniel)

Daniel:ish (menepis tangan jisoo) sekarang aq bukan mcm dulu lah... Dan aq x suka kat kau.. Aq suka kt org lain!

Jisoo:huh yeoja mana yg dapat rampas namchin i ni haa? Klau i tahu siap lah dia.

Daniel:klau kau berani buat dia merana tahulah apa aq nk buat kt kau nnt...

Jisoo:huh u ni dh kenapa? I x pernah pun tengok u berubah sebelum ni... U ni kene hasut dengan yeoja tu ke? Ish dh lah nnt i akan cari u lagi ye sayang.. I love u sayang..

Daniel:huh i dont love you more...

Jisoo:what? Huh its okey... Bye darling... (Peluk daniel)

Jisoo pun berlalu pergi...

Tetiba sehun datang..

Sehun:weh daniel kau wat apa kt momo?

Daniel:hah buat apa? Aq x wat pape pun kt dia.

Sehun:tdi dia ada kt sini nk beli air. Pastu dia nampak kau dengan si jisoo tu terus dia menangis..

Flash back

Momo:ah lapar lah pulak

Hayoung:knapa momo?

Momo:lapar..weh aq nk beli air ngan roti kejap eh kt caffe..

Hayoung:nae..

Momo pun pergi ke caffe

Momo:cik saya nk air coffee dan roti 1

Pelayan:nae...

Momo tunggu beberapa minit di kaunter itu setelah makan sudah smpai momo mahu duduk di meja tetapi dia ternampak seorang namja yg dia sangat kenal dengan yeoja yg dia tidak kenal berpelukan.. Tetiba air matanya jatuh di pipi lembutnya...

Momo:sampai hati awk buat mcm ni.. Rupanya awk playboy betul...

Momo keluar dari cafe itu dengan air matanya...

Tetiba sehun dtg

Sehun:eh momo kenapa ngan kau?

Momo:x ada apalah.. Emm klau daniel nk cari aq kau tolong halang aq nk bersendirian nnt aq masuk kolej..

Sehun:ah nae hati ii

Momo: nae

Momo terus belari...

Sehun yg tengok cepat ii pergi jumpa daniel di dlm caffe..

End flashback

Daniel:ah (risau) kau tahu mna dia pergi?

Sehun:xpula tpi aq perasan dia pergi kt belakang kawasan perumahan...

Daniel:yg kt tepi taman tu?

Sehun:ya..

baru sahaja daniel bangun sehun halang...

Sehun:dia kata biar dia bersendirian.

Daniel:kenapa pula?

Sehun:momo nak bersendirian..

Daniel duduk semula..

Sehun:knapa jisoo ada blik?

Daniel:molla dia tu... Bro aq memang x sentuh dia pun tdi dia yg peluk aq momo dh salah faham.

Sehun:ye aq tahu tpi kau tahu kan perasaan perempuan?

Daniel:ye aq tahu tu tpi...

Sehun:dah lah daniel nnt kau cerita kt dia kt kelas nnt.

Daniel:nae..

Skip

Daniel dan sehun memasuki ke kelasnya..daniel melihat momo sudah ada di tempatnya bersama hayoung.. Daniel rasa berdebar untuk terangkan hal yg sebenar..

Daniel duduk di tempatnya terletak di sebelah momo. Sehun pula duduk di sebelah hayoung.. Momo pula sedang kushuk membaca buku dan dia mendengar lagu di earphone telinganya...dan tidak sedar daniel duduk disebelahnya...

Daniel mengambil earphone telinga momo sebelah kanan dan memakai di telinganya terletak di sebelah kiri..

Momo terkejut dan terus mengalih pandangan ke daniel...

Momo:daniel?

Daniel memandang momo dan senyum.

Daniel membuka earphone yg dipakai di telinga momo dan dirinya... Momo hanya memandang daniel dan melihat apa yg daniel melakukan...

Daniel:momo mianhae.

Momo:waeyo? Knapa perlu minta maaf?

Daniel:pasal tdi di cafe..

Momo:huh (momo mengerut dahinya dan memandang daniel) knapa pula? Saya x ambil hati pun lah... (Sebenarnya dia kecewa, menangis dan cemburu)

Daniel:tpi saya x nk hati awk terluka lgi mcm dulu awk pernah kene dengan ten..

Momo:x de apa ii lah saya ok..

Daniel:habis knapa tdi awk menangis?

Momo:emm eh x ada lah saya x menangis lah siapa yg ckp ni?

Daniel:sehun...

Momo:ah dia tipu je tu.

Daniel:oh ermm momo saya minta maaf ya..

Momo:ya lah saya maaf kan tpi awk x buat salah pun *senyum* (tetapi itu hanya senyum terpaksa)

Daniel senyum

Tbc










Please don't go...Where stories live. Discover now