Suskunların Öyküsü
nevremisYazı tipini çok beğendim fakat arkaplanın fontuyla alakalı aynı şeyi söyleyemeyeceğim, her ne kadar kitap günlük gülüstanlık bir konu barındırmıyor olsa da arkaplan çok karanlık ve resim kalitesiz duruyor, belki başka karanlık bir arkaplan alıp yazı tipini aynı şekilde uygularsan daha hoş olabilir.
Kitabın açıklamasına gelirsek yazılar düzensiz durduğu için göz yorucu durduğunu söyleyeceğim ilk önce. Eğer açıklamayı şu şekilde yazarsan daha güzel olabilir; -küçük bir tavsiye-
Sen.
Evet, sen.
Gel, yaklaş yanıma. Şimdi kulağına birkaç büyülü sözcükler fısıldayacağım ve tüm acıların geçecek. Korkma, canını yakmayacak. Sadece birazcık kan akacak, birazcık.
~
"Şeytanla oyun oynanılmayacağını söylemediler mi sana?"
Kaç kere kapattılar ağzınızı, kaç kere engellediler gerçekleri kusmanızı?
•
Hep kaybettin değil mi? O zaman gel de bu hikayede beraber kazanalım.Kitabı bitirdiğimi söyleyemem, henüz birkaç bölümü bitirdim. Maalesef kitaba dair birçok önyargım oluştu ve şu ana kadarki gözlemlediklerimi aktaracağım; Meyra adında bir kız küçüklüğünde tecavüze uğruyor ve şu anki yaşı itibariyle uyuşturucu da kullanıyor, ve gördüğüm kadarıyla bu kız intihara meyilli birisi.
Ben bu tür kitapları destekleyen birisi değilim, evet kadınlarımız çok güçlü ve tecavüz hiçbir insanın atlatabileceği bir durum değil ki birçok insana yıkım getiriyor. Ama tecavüzü aşmak insanlara böyle anlatılmamalı, eğer bu kitabın yaş kitlesi düşükse bazı insanlara yanlış örnek olabileceğini bile düşünüyorum. Zira Meyra normal olarak çok depresif biri, intihara meyilli ve sürekli kendisinin çirkin olduğunu düşünüyor -yüz hatlarım kemikli, zayıfım, saçlarım seyrek vb cümleler kurarak- keza bu da okuyucu kitlesini böyle insanların çirkin olduğunu düşünmeye yöneltiyor.
Evet insanlara belki de tecavüze uğramış bir kadının nasıl dik durduğunu anlatmaya çalışmış belki yazar, ama ben anlatım biçiminin yanlış olduğunu düşünüyorum. Ki bir yandan da Wattpad kitaplarının konusunda tecavüz/uyuşturucu/intihara meyilli insanların ele alındığını görmek canımı sıkıyor.
Tacize uğrayan hiçbir kimsenin masumiyetini kaybettiğini düşünmüyorum, eğer yazar burada uyuşturucu kullanımından bahsettiyse -ki sanırım bahsetmiyor- Meyra'yı bunu yapmaya yönelten şeyler masumiyetini kaybettirdiği anlamına da gelmiyor.
Genelleyecek olursam ben seçilen kurguyu beğenmedim. Bu tür ağır konuları yazmak bana kalırsa profesyonellik istiyor ve ben içinde tecavüz, uyuşturucu ve kurguda psikolojik rahatsızlığa sahip olan kişileri barındıran bir kitabı Wattpad platformundaki bir yazardan değil de insan psikolojisinde profesyonel olan birinin kaleminden okumak isterim.
Bölüm düzenine değinecek olursam birkaç yazım hatası var, virgülden sonra ve noktadan sonra boşluk bırakılmadığı için göz yoruyor.
Bence konuşmalar alt alta yazılmamalı, bu genellikle durum hikayelerinde oluyor ve artık çok kullanılmıyor diye biliyorum.
Bölüm düzeninde göz yoran bir şey daha vardı ki, hiç boşluk bırakılmamış ve bu karışıklığa sebep oluyor. Mesela bir anda geçmişten bir parça yazılıyor -genellikle eğik yazı tipi kullanılarak- fakat hiç boşluk bırakılmamış oluyor ve kitabın hangi kısmında olduğunuzu karıştırabiliyorsunuz. Her bölümde bu tür paragraflar bulunduğu için buna daha da dikkat edilmesini isterdim.
Kalemini biraz daha geliştirirsen daha akıcı bir anlatıma sahip oluraun ve başka bir kurguya yönelirsen daha iyi yerlere gelebileceğinden eminim. Başarılar diliyorum, umarım hak ettiğini alırsın✨
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Wattpad Kitap Eleştirileri
Novela JuvenilKitap eleştirisi hakkında bilgi almak istiyorsanız ilk bölümü okuyabilirsiniz, eleştiriler düzenli bir şekilde paylaşılacaktır:')