Mia Lottisfielova sedela v osuchanych starych laviciach kostola. Hudba vychadzajuca z vrlkeho organu jej pilila usi. Jej mama klacala vedla nej v satach takmer po clenky, s rolakovitym golierom a dlhymi rukavmi, hoci vonku bolo vyse 40°C. Tak to byvalo. Do kostola sa muselo chodit zahaleny, a Miina mama sa tym riadila vzdy. Este aj na plaz chodila v celych plavkach, zababusena v akejsi dlhej plachte, ktora mala pripominat plazove saty. Mia mala oblecene dlhe slusne lanove nohavice, a tricko s rukavmi. Vystrih ziadny. Niektory ludia dokonca obcas ironicky podotkli, ci je dovolene mat na odeve otvor na ruky, nohy a hlavu. Miina mama, Maria sa odusevnene modlila, zatial co Mia prevalovala icami. Ludia sedeli v laviciach, vo velkej, zvatsa gicovej stavbe, starej niekolko desatroci, a modlili sa k bohu, ktoreho nikdy v zivote nevideli. Pomedzi to klacali, ako trest za svoje chyby alebo odriekali na spamat naucene basne, a naivne si mysleli, ze im ,,Boh" odpusti a pomoze. Maria uz po desiaty krat napomenula svoju dceru, aby sa modlila. Chcela, aby Mia nasla Boha. ,Ked ho najdes, uz bez nehi nedokazes zit.'hovorievala. Mia bola jednym z tych ludi, ktory boha nezapieraju, no zaroven v neho neveria. Za vieru svojej matky sa az hanbila. Vo Phoenix High School bola jedinym studentom, ktoreho rodicia nutia chodit do kostola. Bola dokonca jedinou, ktorej rodicia CHODIA do kostola. Pravidelne. Miina mama sa zucastnovala na omsiach kazdu nedelu skoro rano. Mii chodila (samozrejme) s nou. Kvoli tomu bola Mia rodicmi nutena chodit v sobotu vecer spavat hned po veceri. A malo kedy sa stalo, ze vecerali neskor ako o siestej. Televizor doma nemali. Pocitac taktiez. A pokial ide o telefony, ani nahodou nehrozilo, ze by mal obrazovku s priemerom vacsim ako 2x2 centimetra.
Maria totiz trvala na tom, ze mobilny telefon sluzi jej detom na to, aby sa s nimi mohla spojit, ked idu von. No kedze jej najstarsi syn nebyval doma a jej prostredna dcera mala len 17 a na chodenie von bola este mala, telefon nepotrebovala. Ked Mia namietala, ze chodi sama do skoly a zo skoly, jej mama Maria zakonponovala do ich zivotov aj staru mamu, ktora na svojom ,,aute" vozila deti. Vacsi trapas, ako to, ze ju cela skola uvidi ako vystupuje z auta ovesaneho ruzencami a priveskami na oslavu boha si uz Mia ani nevedela predstavit.
Ten krat isli s mamou nakupovat. Mia zo vsetkeho najviac tuzila aspon trocha sa podobat jednemu dievcatu z ich triedy. Kedze Mia nemala kamaratov, vecsinu casu travila pozorovanim inych ludi.
Volalo sa Vanessa Noelova. Bola nadherna. Kazdy rok vyhravala sutaz krasy. Miin starsi brat bol kedysi v rocniku s Vanessinym. Mia velmi dobre vedela, ze sa vola Oliver. Bol najvacsim frajerom skoly. No nikoho nesikanoval, ako to mavaju chalani ako on vo zvyku. Mia si dobre pamatala, ked jej brat Jozef prisiel domov s krvavymi ustami, a rozptaval, ako ho jeden grazel zbil. Zevraj vybiazol len s rozbitou perou vdaka Oliverovi. Zastrasil toho bitkara, bez akeho kolvek nasilia, a odvtedy Olivera Josef obdivoval. Tato prihoda sa rozsirila medzi celou Jozefovou partou, a Oliver ziskal novych clenov do svojho neoficialneho ,,fanclubu".
Oliver bol frajer skoly, a Vanessa je teraz kraska skoly. Jej styl obliekania sa Mia niekolko krat snazila napodobnit. Tak ako aj teraz. Prechadzali okolo butiku Grey&Style, ked Mia poprosila mamu, ci by mohli ist aj tam.
,,Slecinka, ja ti odtial nic kupovat nebudem. Moja dcera nebude chodit do skoly ako nejaka chudera, co sa chce predavat."
,,Mami, mozem sa tam ist aspon pozriet ? Prosiiimm"skusala to Mia.
,,No tak dobre. Pozriet sa mozes, ale hovorim ti : len tu stracas cas, ktory si mohla vyuzit na to, aby si si kupila nieco pekne," velavyznamne vravela Maria.
,,Napriklad kombinezu?..."zamrmla si popod nos Mia. Vosli do obchodu s oblecenim na styl ,,90'". Vsetok odev tam hral najroznejsimi farbami, stryhmi. Vo vzduchu sa dnasala vona koze, a akehosi neznameho prasku na pranie. V predajni pustali nekomercne piesne, takze Mia nepoznala ani jednu. Jedinu moznost pocuvat radio mala, ked sa viezla so starkou v aute. A aj ta si vacsinou pustala Radio Lumen, na ktorom vacne chodili prednasky tikajuce sa ludskej viery a lasky k Bohu. Mia podisla k jednemu z vesiakov a zvesila biele tricko s velkym vystrihom na chrbte. Presne to tricko videla na Vanesse, ktora ho volne zapravila do sirokej minisukne, tmavo cervenej farby. Obula si k tomu cierne balerinky a zobrala cervenu malu kabelku, ktorej strih posobil, akoby ju zobrala babke. Uplne neposkodenu a novu. Bola robnakej farby ako sukna. Vyzerala uzastne.
YOU ARE READING
Best Bitches
Teen FictionPäť úplne odlišních dievčat sa stretne v opustenej väznici. Nevedia kto ich tam zavolal, no každa dostala odkaz. Nevedia co od nich kto chce, vedia len, ze musia nieco urobit. Niečo, co vsetko zmení....