Chapter 7 ↪I will assist you

1.3K 105 11
                                    

No One's POV

Baekhyun tahu, lelaki itu kemungkinan besar sudah dimaklumkan oleh Hayul tentang status hubungan mereka. Cuma, mungkin hujung pangkal ceritanya tidak diceritakan dengan terperinci. Kerana lelaki itu tidak mungkin akan masih tersenyum kearahnya jika dia sudah tahu tentang perkara yang sebenar.

Tidak pasti sama ada Hayul tidak memberitahu kepada Sehun kerana takut akannya atau kerana malu atau kedua-duanya sekali.

Niat Sehun adalah untuk terus masuk ke kelas memandangkan Irene mengambil cuti beberapa hari kerana kesihatan datuknya yang masih membimbangkan. Dia jadi ralat sendiri apabila dia harus terus masuk ke kelas kerana dia sudah terbiasa menunggu Irene di pagar sekolah setiap pagi.

Melihatkan Baekhyun di pagar sekolah, dia mengagak pasti lelaki itu sedang menunggu Hayul. Sehun tahu Hayul ada memberitahunya mereka sudah memutuskan hubungan tetapi dimatanya, perilaku mereka lagak seperti pasangan yang hanya sedang mengalami perbalahan kecil. "So, umm.. waiting for Hayul?" soal Sehun sekadar berbasa-basi.

Rasa janggal pula jika dia hanya terus masuk ke kelas tanpa menegur Baekhyun. Lelaki yang rendah sedikit daripadanya itu cuma menarik senyuman kecil. Sehun menghela nafas perlahan lalu turut tersenyum. Dia kemudiannya mengambil tempat disebelah lelaki itu. "Are you guys having a fight? It's not even two weeks since you guys started dating."

Baekhyun tersenyum sinis dalam diam. Dia sudah agak. Sehun langsung tidak mengetahui apa-apa tentang perkara sebenar. Peluang ini akan digunakannya untuk menjerat Hayul. "Ya. I did some mistakes." jawab Baekhyun.

Sehun yang mendengarnya cuma tertawa kecil. Baekhyun disebelah tidak dapat menghalang dirinya daripada berkerut kerana aneh melihat reaksi lelaki tersebut. "She really did you dirty."

"What do you mean?" soal Baekhyun ingin tahu.

Sehun tersengih. "Hayul isn't the type to get angry easily. She rarely gets mad. I guess maybe because you are his first boyfriend, she's really overeacting." terang lelaki itu dengan lapang dada. Lucu dia memikirkan karenah Hayul yang fikirnya berubah setelah mempunyai teman lelaki. Lebih-lebih lagi apabila ini adalah kali pertamanya.

Baekhyun yang mendengarnya cuma diam sambil berfikir. "Am I really her first? I mean, she doesn't look like the one a guy wouldn't go for." Ayat yang terakhir itu hanya penyedapnya sahaja. Dia langsung tidak memaksudkannya. Apa yang dia mahu tahu hanyalah jawapan kepada soalannya.

Sehun terus memandang kearah Baekhyun sambil tersengih mengusik. "Hayul would be really glad if she hears that."

"Uh, well.." 'Not that I mean it though.'

Sehun tersenyum sebelum dia menghela nafas perlahan. "She's quite a sad person I must say." Nada suaranya mula kedengaran serius. Baekhyun pula terus tertarik ingin mendengar apa yang mahu dikatakan lelaki itu.

Sehun terdiam sejenak memikirkan pandangannya terhadap Hayul sejak kali pertama mereka berkenalan. "I don't know her as much as Irene do but I do know how reliable she is as a person."

Baekhyun diam lagi, mengharapkan Sehun meneruskan kata-katanya. "You can count on her for almost everything. She is the happiest when she feels needed. How do I say this...hmmm.. She is giving so much to people but only received a little in return. Maybe that's why she looks so sad."

"I heard from Irene that she lived seperately with her parents since she was in middle school. I don't really know the reason. Maybe that's why she became so independent and reliable." sambung Sehun lagi seraya mengalihkan pandangannya kearah Baekhyun. Baekhyun yang leka mendengar apa yang dikatakan Sehun itu agak terkejut apabila dipandang tiba-tiba.

Bad Boy's InnocenceWhere stories live. Discover now