15

1.2K 50 9
                                    

Pov Bran

Het is inmiddels al een paar weken aan tussen mij en Finn, maar ik begin steeds meer te twijfelen. Mijn gevoelens voor hem worden steeds minder. Ik voel het gewoon niet meer zo echt als we zoenen, ik krijg niet meer diezelfde hartkloppingen als eerst wanneer ik zijn hand vast hou en het voelt gewoon niet meer het zelfde. Maar ik durf het hem niet te vertellen. Het zal hem breken. Het breekt mij ook. Ik wil hem niet blijven voorliegen, maar ook niet zijn hart breken. Als ik het zo bekijk breek ik sowieso zijn hart, trouwens. Ik wil dit niet. Ik wil niet degene zijn die dit moet eindigen. Waarom is het allemaal zo ingewikkeld. Kan ik niet gewoon die vlinders van vroeger terug krijgen? Ik weet ook niet naar wie ik toe moet gaan. Iedereen zal me vast haten omdat ik het uit wil maken. Finn en ik zijn op dit moment het perfecte, kleffe maar niet te kleffe, stelletje. Dat kan ik toch niet zomaar kapot maken? Was ik maar nooit geboren, dan zou ik nooit iets kapot kunnen maken. Ik weet dat Finn nog steeds over de top verliefd is en ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen. Zelfs onze ouders zijn 'fan' van onze relatie. Waarschijnlijk ben ik straks niet allen Finn als vriendje kwijt, maar ook als beste vriend. Want wie kan er nou beste vrienden maken met een jongen die zijn hart breekt? Ik niet en Finn al helemaal niet. Dat verdient hij niet, hij is al door zo veel shit gegaan. 

Ik voel een traan naar boven komen en bijt op mijn lip om hem tegen te houden. Natuurlijk faal ik. Ik faal momenteel in alles. In school, in sport, maar vooral in mijn gevoelens. Ik snap er niks meer van, behalve dat ik iedereen pijn doe met mijn bestaan. En nee, ik ben niet depressief, ik ga mezelf geen pijn doen, hoe aanlokkelijk het ook klinkt. Ik ben gewoon een beetje down, shit happens you know. 

Is er niet een manier hoe ik mijn gevoelens voor Finn kan terug krijgen? Kan mijn fair gotmother of mijn guardian angel niet even met cupido praten en zeggen dat een van zijn pijlen niet goed werkt? Of hij heeft gewoon op de verkeerde geschoten. Misschien was mijn pijl nog niet klaar. Misschien had ik nooit aan deze relatie moeten beginnen. Misschien... Nee. Dit is genoeg. Ik moet nu stoppen met denken. Ik moet bedenken hoe ik dit ga uitleggen zonder Finns leven te verpesten. Of nee wacht, dat heb ik al gedaan. Nog erger te verpesten. Zijn hart nog verder te crashen. Maar elke keer als ik hem zie lijkt hij zo blij. Ik kan hem dit niet aan doen. Maar ik moet. 

Ik stap in mijn schoenen en spring op mijn fiets. Met mijn hoofd vol gedachten fiets ik naar Finns huis. Ik moet dit nu doen. Dan ben ik er vanaf. Ik stop voor zijn huid en zet mijn fiets op slot. Ik haal diep adem en druk op de bel. Het is even stil, dan hoor ik voetstappen op de trap en niet veel later doet Finn open. Met een grote lach kijkt hij me aan. Ik slik.

"We moeten praten"

HI OMG SORRY HIHI MAAR IK HAAT DIT BOEK EN IK WIL ER VANAF DUS IEIIEIEI IK GEEF JULLIE NOG 5 HOOFDSTUKKEN NA DIT EN JA JULLIE HEBBEN HET RECHT ME TE VERMOORDEN BYE LY

also gotta love falling for straight girls

Vlinders // BxB {herschrijvend}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu