3.kapitola

40 1 0
                                    

Príchod Zlatého tria ho rýchlo uvrhol do depresie, jeho dušu požierala izolácia. Ticho sa zdalo byť desaťkrát horšie než predtým.

Draco sám seba presvedčil, že Potter, Grangerová a Weasley sa mu teraz smejú za chrbtom a že ho otec opustil a že každú chvíľu sem nabehnú aurori, aby to s ním skoncovali.

Zvažoval, že na stenu napíše poslednú vôľu, no jediným atramentom, ktorý mal k dispozícii, bola jeho vlastná krv. Tá predstava ho priťahovala, ale nepodarilo sa mu ju realizovať, pretože ho prišiel pár dní po Zlatom triu navštíviť Snape.

"Profesor." Sotva sa dokázal pozrieť tomu mužovi do očí a opäť zvádzal vnútorný boj medzi pocitmi úľavy a odporu.

"Draco," chladno odvetil ten muž a chlapec sa prikrčil. "Za daných okolností nemôžem povedať, že ťa rád vidím." Snape prešiel rukou po mrežiach. "Nemôžem ani povedať, že máš šťastie, že si nažive. Prežiť a skončiť tu... nuž také je už väzenie."

Draco si oprel hlavu o mreže, možno podvedomá prosba o útechu, ale Snape ho ignoroval. Ten chlapec si predtým želal, aby sa k nemu správali ako k mužovi. To znamená, že sa k nemu tak správať bude. Bude s ním jednať ako s idiotom, ale dospelým idiotom.

Nasledujúce slová prehovoril so sotva ovládanou zúrivosťou. "Čo si si v mene pekla myslel, ty sprostý malý idiot!"

"Je mi to ľúto, pane. Spravil som príšernú chybu," zašepkal Draco. Snape mu nikdy predtým nenadával.

"A čo to bolo za chybu?" spýtal sa navádzajúco Snape.

"Ja... ja neviem. Myslel som si, že som spravil všetko, čo bolo treba, ale potom niekde cestou sa niečo príšerne pokazilo a Crabbe s Goylom..." odmlčal sa, ústa sa mu skrútili.

"Ty nevieš, čo za chybu si spravil? Ako to je možné? Čo tak, keď si tak nehanebne ignoroval moje varovania? Alebo keď si šiel proti vôli svojho otca? Ako sa opovažuješ tvrdiť niečo o nevedomosti! Ako sa teraz opovažuješ sedieť tu a nariekať nad tým?!"

"Prosím, nehovorte 'vravel som ti to', pane. Prosím, nehovorte to," šeptal slabúčko.

Snape mlčal.

"Ani neviem, kto ich zabil. Ani ich nemôžem pomstiť."

"Draco..."

"Myslel som si, že robím správnu vec!" vykríkol. "A zdalo sa, že už to lepšie ani nemôže byť . Nechápem, kedy sa to všetko rozsypalo!"

Majster elixírov si vzdychol. "Hlúpe chlapčisko, ani na chvíľku si sa nezastavil a nezamyslel sa, čo všetko je v tejto hre v stávke. Ale ja sám som tiež spravil príšerné chyby," dodal zdráhavo. "V skutočnosti veľa chýb. Viem, že ťa táto chyba bude trápiť do konca tvojich dní. A to mi je ľúto. Je mi ľúto, že som nemohol povedať viac, aby som ťa odradil od tvojho kurzu."

"Profesor, a čo môj otec?"

Snape sa znova zarazil a Dracovi bolo jasné, že nech sa chystá povedať čokoľvek, dobré správy to nebudú.

"Lucius bol o celej situácii upovedomený," opatrne vyslovil Snape. "Nanešťastie si nikto nie je istý, ako presne sa ju chystá napraviť. Ešte nič k celej záležitosti nepovedal."

Draco sa striasol. "Myslíte si, že ma tu len tak nechá?"

"Možné by to bolo," popravde odpovedal majster elixírov. "Tvoj otec bude postupovať tak, aby to bolo pre neho výhodné. Cena za tvoje vydanie sa môže ukázať ako vysoká. Možno ju nebude ochotný zaplatiť."

"Čo sa mi potom stane? Zabijú ma?"

"Draco, myslím si, že jednoduché možnosti, ktoré si si doteraz v živote vyberal, sa naprosto obrátili v prach," vyhlásil bez obalu. "Bez ohľadu na to, čo sa odteraz stane, či ťa tvoj otec oslobodí alebo nie, tvoj osud bude tvrdý a bolestivý. Máš veľké šťastie, že si doteraz unikal vypočúvaniu Rádu, no než to skončí, bude ti hroziť vypočúvanie od oboch strán. Mám nejaké nápady, ako ti pomôcť, kebyže sa tvojmu otcovi nepodarí oslobodiť ťa, ale nemôžem sľúbiť, že sa pretrhnem, aby som ťa udržal nažive."

AfterimageWhere stories live. Discover now