×’×™×’×× ×˜ × ×œ×—× ×‘×רטמיס 👆
×’×™×’×× ×˜×™× (×‘×™×•×•× ×™×ª: Γίγαντες) במיתולוגיה ×”×™×•×•× ×™×ª×”× ×‘× ×™×” של ג××™×”Â ×©× ×•×œ×“×• מדמו של ××•×¨× ×•×¡Â ×›××©×¨×§×¨×•× ×•×¡Â ×¡×™×¨×¡ ×ותו. ×”×’×™×’×× ×˜×™× ×”× ×¢× ×§×™× × ×•×¨××™×™× ×‘×¢×œ×™ × ×—×©×™× ×ž×§×•×©×§×©×™× ×›×¨×’×œ×™×™×. כשהגיג×× ×˜×™× ×¢×¨×ž×• ×”×¨×™× ×–×” על גבו של ×–×” כדי להסתער על ×”×ולימפוס, × ×©×§×¤×” ×¡×›× ×” ×œ×©×œ×˜×•× ×• של ז×וס: על פי דבר ×”×ורקל, יוכלו ×”××œ×™× ×œ×”×›× ×™×¢ ×ת ×”×ž×ª×§×•×ž×ž×™× ×¨×§ ×× ×‘×Ÿ תמותה יעזור לה×. ×’××™×” ידעה ×–×ת ××£ ×”×™×, וחיפשה עשב שיהפוך ×ת ×‘× ×™×” ×œ×—×¡×™× ×™× ×œ×—×œ×•×˜×™×Ÿ ×ž×¤× ×™ פגיעות. ו××•×œ× ×–×וס ×סר על השמש ועל הירח להופיע כך ש××ž× ×דמה ת×לץ לגשש ב×פלה. בקרב עקוב ×ž×“× ×”×¦×œ×™×—×• ×”××œ×™× ×œ× ×¦×—, בסיועו של הרקולס. על פי מקורות ××—×¨×™× ×”×’×™×’×× ×˜×™× ×”× ×‘× ×™×” של ×’××™×” וטרטרוס ×שר ×’××™×” ילדה ל×חר ×ª×‘×•×¡×ª× ×©×œ הטיט×× ×™× ×›× ×§×ž×” ב××œ×™× ×”×ולימפיי×.
מלחמת ×”×’×™×’×× ×˜×™×:
×”×’×™×’×× ×˜×™× ×‘×ž×œ×—×ž×”
כל ×’×™×’×× ×˜ במלחמת ×”××œ×™× ×‘×’×™×’×× ×˜×™× × ×œ×—× ×‘×ל המת××™× ×ליו בכוחו. במלחמה היו כמובן ×’×™×’×× ×˜×™× ×¨×‘×™× ×©×›×œ ×חד ×ž×”× × ×œ×—× ×‘×ל ×חר. ×”×—×–×§×™× ×©×‘×’×™×’×× ×˜×™× ×”×™×•Â ×¤×•×¨×¤×™×¨×™×•×Ÿ, ×× ×§×œ×“×•×¡Â ×•×לקי××•× ×וס. פורפיריון ×”×•× ×”×¢× ×§ הבכיר ×ž×‘×™× ×™×”× ×•×‘×§×¨×‘ ×”××œ×™× ×•×”×’×™×’×× ×˜×™× ×”×•× × ×œ×—× × ×’×“Â ×–×וס, בכיר ×”×לי×. ×לקי××•× ×וס, לעומת ×–×ת, ×”×™×” מחובר ל×דמה ומ××¤×™×™× ×™×• דמו למ××¤×™×™× ×™×• של ה×דס, ולכן ×”×•× × ×œ×—× ×‘×”×דס. ×× ×§×œ×“×•×¡ ×”×™×” ×”×—×›× ×ž×‘×™×Ÿ ×”×’×™×’×× ×˜×™× ×•×œ×›×Ÿ × ×œ×—× ×‘×לת החוכמה ××ª× ×”. ×‘× ×•×¡×£ ×™×©× × ×’×™×’×× ×˜×™× × ×•×¡×¤×™× ×›×ž×•:Â ×¤×•×œ×™×‘×•×˜×¡Â ×©× ×œ×—× ×‘×¤×•×¡×™×“×•×Ÿ, דמ×סן ×©× ×œ×—× ×‘×רס, ×פי××œ×˜×¡Â ×©× ×œ×—× ×‘×פולו, מימ×ס ×©× ×œ×—× ×‘×”×¤×™×™×¡×˜×•×¡,Â ×’×¨×˜×™×•×ŸÂ ×©× ×œ×—× ×‘×רטמיס, ×”×™×¤×•×œ×™×˜×•×¡Â ×©× ×œ×—× ×‘×”×¨×ž×¡.
××ª× ×”Â ×•×”×’×™×’×× ×˜Â ×× ×“×§×œ×•×¡ 👆
פוסידון ופוליבוטס 👆
×“×™×•× ×™×¡×•×¡Â ×•×’×™×’×× ×˜ 👆
פסל של ×× ×§×œ×“×•×¡ קבור תחת ×”××™ סיציליה, ×’× ×™ ורס××™ 👆
תי×ור מלחמת ×”××œ×™× ×‘×’×™×’×× ×˜×™× ×‘×ž×–×‘×— פרגמון, ברלין. הדמויות מימין לשמ×ל: × ×™×§×”, ×’××™×”, ××ª× ×” ו×לקי××•× ×וס 👆
המלחמה:
לחזק שבגיג×× ×˜×™×, ×לקי××•× ×וס, ×”×™×” מתת מיוחדת, כל עוד ×”×•× × ×©×ר בתוך תחומי מולדתו, ××£ ×חד ×œ× ×™×›×•×œ להורגו. הרקולס ירה ב×לקי××•× ×וס חיצי×, ×ך ×›×שר × ×’×¢ גופו ב××“×ž×”Â ×”×•× ×—×–×¨ לחיי×. כדי להתגבר על כך, גרר ×ותו הרקולס ×ל מחוץ לפלגרה, מולדתו (×©× ×ירעה המלחמה), ×•×©× ×”×¨×’×•. כדי להרוג ×ת פורפיריון שלח ×ליו ×–×וס ×ת ×שתו הרה. פורפיריון × ×™×¡×”Â ×œ×× ×•×¡Â ×ותה ו××– ×–×וס שילח בו ברק והרגו. ×ת ×× ×§×œ×“×•×¡ קברה ××ª× ×” תחת ×”××™ סיציליה.
YOU ARE READING
All about Greek mythology - - - הכל על מיתולוגיה יוונית
De Todoהכל על המיתולוגית היוונית אלים, טיטנים, גיבורים וכו קריאה נעימה ☠