Umre Yolcuğununa doğru. .

1.5K 88 6
                                    

Zeynep yaklaşan umre yolculuğu için çok heyecanlıydi. Her gününü umre hakkında bilgi edinerek geçiyordu.  Bu telaşe içinde Selimi unutmuş gibiydi. Kimi zamansa aklına geliyor ve düşüncelere dalıyordu.

Alışverişe çıktığı birgün girdiği  eşarp ve şal mağazasında çalışan kızla uzun bir sohbete koyuldu.

Ismi Ayşenur idi.

18 yasindaydi.

Çok neşeli güler yüzlü.

Ve Zeynep gibi henüz kapanali 2 sene olmuştu.

Sohbet devam ettiği sırada Ayşenur un astım hastası olduğunu öğrendi.  Çok üzülmustu bu da onun bir imtihanı diye düşündü.

Zeynep alışverişini tamamlayıp çıkarken dükkanın içinden güm diye bir ses duydu .

Dönüp baktığında ise Ayşenur un yere düştüğünü gördü.  Hemen bir ambulans çağırdı ve apar topar hastaneye gittiler.

Hemen acile alındı neyseki durumu iyiydi ama bir yakınına haber vermeliydi. Aysenurun telefonunu eline aldı telefon rehberine baktı.

Annem veya babam yazısı arıyordu ancak abim yazısından başka hepsi isimle kayıtlıydi.

Mecburen hemen aradı.

Alo , efendim Aysenur

ama bu Selim di ..

Ayşe noldu iyi misin?

Sey Ayşenur dükkan da bayıldı ve bir ambulansla Merkez deki hastaneye geldik.

Ne ... hemen geliyorum..

Selim 10 dakika içinde hastaneye gelmişti.  Zeynep hala şaşırmış bir haldeydi. Zeynep Aysenur ile birlikteydi. Selim içeri birden girdi. nefes nefese kalmıştı. 

İyi misin canım ... hata bende calismana izin vermemeliydim. Çok yoruluyorsun işte. laf dinlemiyorsun ki.

Abi biraz sakin tamam artık daha iyiyim Zeynep'in sayesinde

Zeynep çok utandı başını kaldiramadi..

Doğru ya çok pardon size teşekkür etmeyi unuttum .Teşekkürler. .

Aysenuru o şekilde orada birakmazdim kim olsa aynı şeyi yapardı.

Aa bi dakika sen bizim dükkanın karşısında ki Zeynep değil misin?

Zeynep Selimin onu tanıdığına sevinse de internet konuşmalarini hatirlayinca bir kez daha utandı.

Zeynep ;

Ben artık gideyim çok geçmiş olsun..

Selim ;

Bekle seni ben birakayim hem dükkan da açık kaldı.  Şimdi kuzenim gelecek o zaman gideriz.

Yok hiç gerek yok ben giderim

Ne olur Zeynep sana teşekkür etmemize izin ver

Zeynep istemeyerek de olsa kabul etti . Ancak onu her ne kadar sevsede yol boyunca çok rahatsız oldu. Yol bir türlü bitmiyordu .

Selim ;

Tekrar teşekkür ederim benim için Aysenur cok değerli

Kardeşler her zaman degerlidir

Evet ama o benim Ailem diyebilecegim tek varlığım . Annem ve babamı 2 yıl önce bir kazada kaybettik. Zaten o kazadan sonra Aysenur kapandı.  Astımı çıktı daha nicesi işte

Ya başınız sağolsun .. herşey zamanla yoluna girer.

inşallah. 

Selimin yüzünü kocaman bir gülümseme sardı Zeynep ilk defa başını kaldırmısti ve o gulumsemeyi görmüştü.. ne kadar da ictendi. ve bir o kadar da güzel. .

Evin önüne geldiler ve selim tekrar teşekkür edip dükkana girdi.

Zeynep hala şokun etkisindeydi.

Daha sonrasında ise kocaman bir gulumseme yerleşti yüzüne...

 

Zaman gelmişti artık umreye gidiyordu.. Bavulunu alıp önden çıktı . Selimi görmek istiyordu. Ancak dukkan kapaliydi..

önce taksi sonrasında uçak derken artk Mekke'deydi Zeynep..

Herşey rüya gibiydi... Ve bu rüyanın içinde Selim hep basroldu.

Uçağın icinde bir hostes

Otellerinin önünde ki o genç

Kâbe de tavaf ederken gördüğü genç

Ravzanin önünde hüngür hüngür ağlarken birden karşısına çıkan o kişi... Ve nicesi..

Hepsi Selimin tıpa tıp aynısı diyebilecek kadar benziyordu. .

Zeynep annesine daha ilk gunden sormuştu.

Annecim burada olmadığı halde sürekli bir kişiyi görmenin bir anlamı var mı

Elbette bu güzel topraklarda insan kimseyi hatirlamaz .. Sadece gönül bagiyla bagli oldugun kişi gönlünden aklına düşer. . Demek ki o kişi senden dua bekliyor. .

Yaa anladım annecim teşekkür ederim

Zeynep annesinin sozlerinden cok etkilenmisti gönül bağı ile bağlı olan derken Selim ile hemde..

ihtimal bile vermezdi eskiden ama artık neden olmasın diyordu.  Hergün Selim için dua ediyor ve Rabbine yalvariyordu.

Bu sırada Selim çok değişik rüyalar görüyor ve anlam veremiyordu. Her gün aynı rüya. .

Yeşil elbiseli beyaz esarpli birinin dua edislerini duyuyordu.. Hergün duası ayrıydi ama dua eden aynı kişiydi. . Bir gün affolunmasi için dua ediyor diğer gün namazlarini kilmasi icin.. vs vs ..

Selim her seferinde çok etkileniyordu. 15 gün aynı rüyayı gördü anca son 16. gün o kişinin kim olduğunu anlamisti. Bu sefer Selim kor bir atesin onunde o kisi dönüp

- kendini ateşe atma.. Gel birlikte bu ateşten kurtulalim diyordu

Ama o kişi o yeşil elbiseli kişi. . evet Zeynepti. Selim artık anlamisti herseyi Aysenurdan duymustu umrede olduğunu bunun bir işaret olduğunu anladı. .

Zeynep umreden dönmüştü 16 gün sonra..

Artık ne Zeynep eski Zeynepti

Ne de Selim eski Selimdi

Herşey herkes değişmişti...

Zeynep'in Rabbine DönüşüHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin