III

15 1 0
                                    

Hat éve volt. Pontosan emlékezett. Magányosan sétálgatott az egyik kihaltabb utcán. De még itt is, csak mosolygott.

>>Miért mosolyogsz ha egyedül vagy?<<egy hang. Fentről. Az erkély...a tető? Igen. Ott állt.

(és őt bámulta)

(de ő csak mosolygott)

(mintha nem látná hogy a lány)

(a korlát másik oldalán áll)

>>Mert nem szeretem ha az emberek szomorúak<<

>>Pedig sokan azok. Kicsi vagy még hogy megértsd<<

>>Lehet. De azt tudom hogy te nem vagy boldog. És ez fáj. Van kedved beszélgetni?<<és leült. Oda, az út közepére, mintha nem lenne ennél természetesebb dolog a Földön. Kissé kerekded arcán megcsillant a fény, a Nap is csak csodálta. Pillanatok kellettek,  hogy a logikátlan szavak értelmet nyerjenek.

>>Mégis miről beszéljünk? Nem is ismersz.<<nevetett fel a lány hisztérikusan. Haja meglibbent, ahogy felsőtestét kicsit előrébb hajtotta, mintha így jobban láthatná az arcát.

(de már a lány is alig emlékszik)

(csak az a mosoly tiszta)

>>Akkor ne beszélgessünk. Csak mesélj nekem. Mert én még kicsi vagyok. Nem értek semmit. És nem is merlek téged.<<mosoly, mely szíveket melenget, mely nem apad le, mely mindig ott van. Kivéve az álmait. Mert ott csak ő van. És ott már senki nem szomorú.

És a lány mesélt. Csak egy elsuttogott történet.

(lehetett volna az is)

Iskola. Bántalmazás. Erőszak. Alkoholizmus. Feketeség. Magány. Elárvultság.

(új, új szavak, melyeknek még)

(nem volt jelentésük)

(mégis mindent értett)

csak meséld el--Where stories live. Discover now