Part 8 : kecederaan

143 13 6
                                    

Keesokkannya..

Saturday!
.
Hanis sedang nyenyak tidur didalam bilik nya..
Mama" heyyy wake up sayang !! See?? Dah pukul berapa nii!! (Menunjukkan ke arah jam di dinding bilik hanis)

Hanis"ermmmm apaa......adik ngantuk laa mama...hari ni kan cuti bagi la adik bangun lewat sikit please......"(menarik selimut menutup seluruh tubuh nya)

Mama" adik pesan suruh gerak awal kan? Ada kelas tambahan kan pukul 8:30??? "

Lantas bangun.."omggg mama!!! Dah lewattt sempat kee??"(menampar dahinya)

Mama"haaa tu laa...mama dah gerak ehh bukan tak gerak tapi adik yang lambat ii kan so bukan salah mama ye.. K la good luck siap mama nak siapkan sarapan..

Ehh ii sempat lagi mama memerli aku.(cakap hanis didalam hati nya)

Lantas bangun dari katil dan mengambil tuala nya masuk ke dalam bilik air..

15 minit kemudian...

"Uitttt lama nyaa orang tu mandi..." (tegur mama dari luar bilik air)

"Ermm kejap ii nak siap dah.." Balas hanis.
.

Skip..
.

Tiba di sekolah....

Hanis ternampak munirah yang sedang melambaikan tangan ke arah nya lantas dia pergi ke arah munirah n the genz...

"Awal kau datang hanis "perli soleha.
"Hehe aq bangun lewat sikit ermm" (jawab hanis sambil tergaru ii kepalanya yang tidak gatal)

"Weyh jom ah masuk kelas kang marah pulak sir azman!" Ajak ain.

Jom ! (Hanis,soleha,bahirah,munirah,aini)

Hanis terpandang ke arah padang dia terlihat budak ii form 1 sedang bermain bola sepak...lantas mata nya mencari aziz... Dia tersenyum melihat aziz menjaga goal..dalam hati nya( auchh kacak nya!)

Tiba di pintu kelas..
Baru hendak sahaja dia selangkah hendak masuk ke dalam kelas langkah nya terberhenti apabila terdengar jeritan dari arah padang..lantas dia memandang nya...terlihat ramai orang yang berkumpul di hadapan goal...
Tanpa berfikir banyak hanis terus berlari ke arah padang , diikuti yang lain juga...

Astaghfirullahalazim... Hanis menekup mulut nya...air mata nya menitis melihat aziz terbaring di atas padang sambil memegang pergelangan tangannya... Aziz berguling kesakitan dan air matanya tidak berhenti keluar....

Air mata hanis juga turut mengalir laju melihat aziz yang sedang terguling ii kalau boleh dia nak pergi lebih dekat namun terlalu ramai budak lelaki dikeliling nya..
Hanis terus terduduk di padang dan air matanya menitis laju melihat aziz mengerang kesakitan...

Arrrgggghhhhhhh saaakkkiittttt!!!!! Jerit aziz.

Hanis tidak sanggup mendengarnya lantas dia berlari pergi ke tandas tanpa menghiraukannya...dia tidak sanggup melihat aziz yang menangis...mengerang kesakitan...kalau boleh nak sahaja dia tolong tapi apakan daya? Hmm

Di dalam tandas...

Melihat cermin..
Ya Allah kau berikanlah Aziz kekuatan...kau kurangkan lah kesakitan yang dialaminya (berkata dalam hatinya)

Soleha " weyhh..sabar la.. dah la jangan nangis..." (memeluk hanis)

Munirah,ain,aini,bahirah ( menggosok belakang hanis agak berhenti menangis)

10 minit..
Hanis mengelap air mata nya..
Wey cikgu dah bawak ke aziz ke hospital? Tanya hanis dengan nada serak ii...

"Hmm dah tadi..tak apa la kau jangan la risaukan sangat...kau doa la supaya dia tak jadi apa ii yang teruk.... "Jawab munirah.
Hanis "Hmm..okey thanks korang tenangkan aku.."

"It's okey babe! anything for you.."(balas bahirah sambil mengukir senyuman dibibirnya)

"Dah jom masuk kelas "ajak ain

Jom...(semua serentak)

"Ehh korang rasa sir marah tak kita tak masuk kelas?" Tanya hanis
"Sir tak masuk pun...sir ikut ambulans tadi.."jawab soleha.
"Ouh"Hanya sepatah saja keluar dari mulut hanis..

Dikelas kelihatan tiada sesiapa pun yang berada didalam kelas...maybe diorang dah balik sebab sir pun tak masuk kelas..

Munirah" weyy korang jom arh balik bukan belajar pun.."

Okey..(serentak)
.
Skip
.
Monday!
Hari yang dinantikan hanis ...dia tidak sabar untuk ke sekolah kerana dia mahu melihat Aziz...

Namun,harapannya hancur.. Aziz tidak hadir pada hari ni..air mata nya hampir menitis namun dia tahan kerana dia tidak mahu orang nampak dia menangis...yela tahu ii jela hanis niii kalau nangis susah nak berhenti...emm anak last maybe..cepat nangis n hati lembut...hahaha

Kringggg!  (Waktu rehat)

"Kau nak makan tak hanis? "Tanya soleha
"Ermm tak nak aku nak duduk dalam kelas jela.."jawab hanis..

"Okey.. "Sepatah dari mulut soleha.. Dia tidak mahu bercakap banyak kerana dia tahu hanis sedang sedih sekarang ni...

Kringgg (waktu rehat habis)

Bahirah,soleha,ain,munirah,aini melihat hanis yang sedang tidur dengan air mata nya...kepala nya diatas meja ...

Huh tidur dalam tangisan...

Yelaa crush cedera kan...

Bersambung......

Hahahahahahahhaha sorry guys i know part ni cediyh sikit hehehe...biasa la tu kann...next part kita wat sweet lak eh...hahaha ..please support me...vote keyh...thanksss...




KAN KU KEJAR CINTA KAMU CRUSH KUWhere stories live. Discover now