Part :12 KEHILANGAN DIRIMU😌

236 10 2
                                    

Hari terakhir persekolahan 2018...

Jumaat,

"Assalamualaikum hye korang.. "sapa hanis kepada kwn ii nya.

"Hye.. Weh rini last day la en kau kat sini?"tanya bahirah kepada hanis.

"Ermm haa..."(menundukkan kepalanya) jawab hanis perlahan

"Hm"bahirah.

9 pagi,

"Bahirah ...boleh tak kau teman aku pergi tandas?" Tanya hanis
"Ouh jom la.."Jawab bahirah

Semasa berjalan mereka berbual kosong...
Tetiba..

Aziz.... Sebut hanis kaku apabila melihat Aziz di hadapannya..
Lantas ia berlari anak patah balik menuju ke kelas nya..
Akan tetiba Aziz yg sedar akan kehadirannya terus mengejar hanis di belakang.... Aziz memanggil hanis namun panggilan nya diabaikan begitu sahaja...

"Hanis  ! Hanis ! Wait ! Saya nk minta maaf pasal semua yang telah saya buat pada awak.. Saya tahu ini semua salah saya kerana tidak mendengar dahulu penjelasan daripada awak..."jerit Aziz sambil nyawanya tercunggap ii .

Tapi itu tidak memberi kesan kepada Hanis yg terus berlari menuju ke kelasnya..

Sambil berlari dia tidak sangka matanya bergenang dengan air mata... Walaupun dia mengdengar jeritan Aziz tetapi kaki nya tidak berhenti melangkah oleh sebab mungkin hati nya telah banyak terluka..

Tetiba...

Pukkk!
Hanis terjatuh tersepak batu dihadapan... Dahinya berdarah serta bibir nya luka...

"Auchhhhh! " Jerit Hanis .

Aziz yang terlihat hanis jatuh dihadapannya terus menghampiri Hanis

"Hanisssssss !! Ya Allah Hanis okey ke? "Tanya Aziz kerisauan.

"Aahhh aduhh! " rengek hanis kesakitan plus malu ...ehehe..
"Awk pergi sana! Saya tak nak berjumpa dengan awak lagi! Anggap saya dah mati!" hanis meninggikan suaranya kepada Aziz yang terpingga ii....

"Awak please... Saya minta maaf... Saya tahu semua ni salah saya... Saya tak patut buat awak macam tu.. Saya minta maaf.. Saya harap kita still boleh jadi kawan..lagi pun saya junior awak or saya nk jadi lebih dari tu boleh?"Aziz.

NO ! Saya dah tawar Hati ! Hati saya kosong... Dulu awak tengking saya marah saya ni awak datang merayu ii nak kawan dengan saya balik?  SORRY  ! lantas hanis bangun meninggalkan Aziz..

"Ya Allah.... Dia tidak maaf kan aku dan tidak boleh terima aku... Ya Allah aku berdosa ya Allah sebab fitnah dia macam ii.. Ya Allah ampunkan aku..."Kata Aziz didalam hatinya.

12 p.m . (waktu balik)

Sedang hanis berjalan menuju ke pagar sekolah dia terdengar ada satu suara yang memanggilnya dari belakangnya... Hanis menoleh ke belakang dan dia melihat Aziz sedang mengejarnya..

Hanisssss! Hanisssss! Tunggu kejapp! Saya nak beritahu awak sesuatu! Please! Stop!

Hanis memberhentikan langkah nya lalu menoleh ke arah Aziz..

Mereka saling bertentangan mata..
Hanis kaku melihat raut wajah Aziz yang menyesal atas kesalahan nya namun itu tidak memberi kesan ke atasnya untuk menerima semula Aziz...

"maaf kan saya hanis... Saya tahu saya banyak buat salah dengan awak.. Saya tahu saya banyak fithnah Awak macam ii.. saya malukan awak dihadapan orang ramai... Saya tahu saya bodoh! Sebab percaya kan kata ii soleha... Hm " kata Aziz kesal atas kesilapannya..

KAN KU KEJAR CINTA KAMU CRUSH KUWhere stories live. Discover now