Part 10 : Fake Friend

187 13 13
                                    

Seminggu berlalu...

POV HANIS...

Sejak berlaku peristiwa yang dialaminya itu dia langsung tidak pernah terserempak dengan Aziz.. (Hmm maybe takdir telah memisahkan hati mereka..) Kata hati Hanis.. Hatinya sememangnya sudah tawar untuk minat Aziz but rasa kasih dan sayang tetap tersemai di dalam hati nya...

Isnin 1/5/2018,

Bahirah" uitttt kau okey tak ni? aku tengok kau macam ada something yang kau tak bagitahu aku je...

(ehh bahirah boleh baca hati aku ke..) kata hati hanis...namun dia masih termenung sendirian...

" weyhhhhhh !! Terjah bahirah sambil menepuk belakang hanis"

(Oooooiiiiiiii aziz aziz aziz !!) Melatah hanis ..aduyaiiiii

"Haaa ooooo sebenarnya kau ada masaalah dengan Aziz kan" tanya bahirah.
"Hmmm entah lah dia tetiba je berubah."jawab hanis dia hanya menundukkan wajahnya
Bahirah" alahh kau ni relax la...keyh chill ii je ehh besa la tu...be strong ehh.. Ermm btw kenapa eh dia berubah maksud kau?"

Hanis menceritakan panjang lebar apa yang berlaku pada minggu lepas pada Bahirah...air matanya tidak berhenti mengalir...

Bahirah " oooo patut laa minggu lepas aku tengok kau lepas balik dari tandas mata kau bengkak, aku tanya tapi kau diam je.."

"Hmm maaf eh.. Aku tak ready lagi nak cerita...but please kau jangan ceritakan kat sapa ii pun eh termasuk set ii kita pun jangan eh..." rayu hanis..

" haihhh ye laa aku janji aku tak akan cerita kat sesapa pun.. Ermm dah ii jangan la macam ni eh kau kena kuat ! Alah tak pe esok lusa okey la tu.."Bahirah memberikan kata ii semangat kepada Hanis.

Hanis hanya tersenyum selintas sahaja...

Keesokkan hari nya..

Hanis ternampak Aziz lalu dihadapan kelasnya..dia terperasan Aziz menunjukkan jari tengah nya kepada hanis...(huh dasyat jugak en Aziz ni)

Hanis " wey soleha kau nampak arkk apa yang Aziz buat tadi?"
Soleha"haah nampak je ..dia wat f**k ennn..."tersenyum sinis.
.
.
Di kanten

Hanis: "weyy korang aku x rehat tau"
Bahirah:"lah kenapa? "
Hanis: (Hanis berbisik kat bahirah) aku nak jumpa dia..nak tanya kenapa dia buat aku macam ni..
Bahirah:"ehh srs laa? Hmm hati ii auu be strong ,kalau ada apa ii bagitahu aku terus."
Hanis:"okey"melemparkan satu senyuman pura ii happy sebab tak nak bahirah merisaukannya..
.
.
Hanis berdiri dihadapan Aziz yang sedang makan.

" A..zzi..zz kenapa awak marah sangat dekat saya? Why? Apa salah saya?" Terketar ii hanis bertanya kepada Aziz..

"Wooiiiiiiiiii perempuan kau nak apa hah? Aku tengah makan pun kau nak kacau pehal doo??? Hah apa masaalah kau perempuan hah?kau tanya kenapa ? Apa salah kau? Aku rasa kawan baik kau pun tahu..kau tahu tak kalau kawan kau tu tak buka mulut bagitahu aku hal yang sebenar confirm sampai sekarang aku tak tahu and maybe aku tergila -gila kan kau lagi...huhh but tu dulu...sekarang ni kan better kau blah ah dari sekolah ni !!! Menyampah aku tengok muka kau !!"Tengking Aziz...mukanya merah padam manakala dadanya naik turun menahan marah.

Apa salah saya ?? Saya buat apa sampai awak tengking-tengking saya depan orang cam ni? Awak ingat saya tak ada maruah? Terketar ii hanis bertanya..air matanya tidak berhenti mengalir..

"Kau nak tahu? Srs kau nak tahu?" Tanya Aziz memandang ke arah nya tajam

"Ya saya nak tahu.."Jawab hanis perlahan.

Kau boleh pergi tanya kawan baik kau tu ! Soleha... Dia yang ceritakan semuanya kepada aku...kalau tak disebabkan dia huh sah ii sampai sekarang aku diperbodohkan !!! Tengking Aziz lagi..

Bahu Hanis terhenjut sedikit akibat terkejut mendengar suara Aziz seperti singa itu...

Whattttt??? Soleha???? Tanya Hanis terkejut.

Haaaa kau pekak ke apa perempuan?? Tengking Aziz sekali lagi.

Hanis berlari terus menuju masuk ke dalam kelas nya...kelihatan tiada sesiapa di kelas nya ..waktu rehat belum habis ofz la pelajar ii lain keluar rehat kan..

Hanis menangis teresak ii didalam kelas...dia menekup muka nya dengan kedua tangan nya...

Dalam hati nya...
Soleha....aku...aku...tak sangka kau sanggup khianati aku....soleha...apa salah aku ..apa yang kau dah bagitahu Aziz...kau sanggup fitnah aku..hmm aku tak sangka kau macam ni...aku ingat kau kawan aku sehidup semati...tapi hakikatnya tak kau makan aku...kau khianati aku..

Teresak-esak dia menangis...

Bahirah " lalalalala" (dia sedang nyanyi tidak perasan hanis berada didalam kelas)" cinta yang luar biasa... Oopoocotttt mangkuk jamban ! (Melatah) ya Allah hanis kenapa kau duduk dalam kelas sengsorang ni?? Lahaii kenapa kau nangis ni?? Bertubi ii soalan yang keluar dari mulut nya...tapi satu pun tidak dijawab hanis..

Heyy why baby? Tanya bahirah sambil mengusap ii belakang hanis agar tenang..

Hmm.....soleha... Dia khianati aku weyy...dia mereka cerita...tapi aku tak tahu apa yang dia ceritakan...hm weyyy aku tak kuat weyy...aku tak sanggup...aku malu wey... Teresak ii hanis memberitahu bahirah..

Ehh kau srs laa??? Astagafiruallahhalazim.. Weyy kau dah tanya dia? Tanya bahirah terkejut..

Hanis hanya menggeleng kepalanya..
.
5 minit berlalu..

Soleha ,munirah ,ain masuk ke dalam kelas...

Munirah "weyh kau asal? Nangis ii bagai ni?? "

Hanis memandang soleha..bergenang air matanya...

Soleha...betul ke kau ada cakap something yang aku tak tahu pada Aziz? Tanya hanis lembut..dia tidak mahu bergaduh dia cuma mahu penjelasan..

Ouhh kau dah tahu la kiranya? Ouh bagus la...aku pun sebenarnya tunggu masa ja nii nak bagitahu kau...yeaaa aku cakap kat Aziz kau cakap muka Aziz macam longkang , kepala besar ,kau nak ambik kesempatan n yeaa aku cakap kau gelakkan dia time tangan dia terkena bola ritu..aku cakap kau suka bila dia tak datang sekolah... Yeaaa aku yang reka cerita semuanya...puas hati kau? Kau tahu tak? Aku dah lama benci kau... Kau tahu tak semua orang layan kau macam puteri but orang layan aku ni tak macam kau pun.. Kau tahu tak ex bf aku putus dengan aku sebab kau !!!! Ex bf aku minat kau !!! Dia tergila ii kan kau !!!! Herghhhhhh.....sudah mulai hari ni aku dengan kau bukan sahabat lagi !!!! Better kau pindah la weyhhh nyampah tau tak?? Tengking soleha sambil menjeling tajam ke arah Hanis yang terkejut mendengar kata ii yang keluar dari mulut soleha..

Soleha ...kau tahu tak aku sayang kau sebagai sahabat dunia akhirat aku...aku tak sangka disebabkan seorang lelaki kau sanggup khianati sahabat kau?? Huhh... Hipokrit!!! Aku tak sangka Weyyy...hmm selama ni aku percaya kan kau tahu tak?? But kau sia ii kan...hmm

Soleha berlalu pergi begitu sahaja tanpa berkata apa ii..
.
(Fake friend)
.
Ain"Hanis...sabar laa eh..kitorang pun tak sangka dia macam tu...dia ada simpan dendam kat kau...hmm be strong babe.."

Munirah" betul...kau sabar jela ehh..nanti aku cuba nasihatkan soleha tu eh..."

Bahirah"betul..kami semua ada dengan kau je...always with u babe..don't worry ehh.."

Hanis" thankss korang sebab masih stay lagi dengan aku susah senang...aku hargai sesangat...aku sayang korang... (air mata nya menitis laju bagaikan air terjun)
.
.
Keesokkan hari nya...

Bersambung......

Hahahahahahaha btw just nak ucap kan HAPPY BIRTHDAY 26/3/2004 dhynleaa GOOD LUCK YOUR FUTURE ! Hahaha thanksss yang support me !! Dah baca tuu jangan lupa vote ehhh keyhh bubye !!

KAN KU KEJAR CINTA KAMU CRUSH KUWhere stories live. Discover now