Keesokkan hari nya..
"mama adik tak nak pergi sekolah boleh" rengek hanis
"Dah kenapa tak nak pergi pulak? Homework tak siap? " tanya mama hanis sambil memandang anak bongsu nya itu.."Ehh tak la mana ada mama ni..hurmm tuduh je tau ! " jawab hanis sambil menjebih bibir bawah nya..
Mama" haa habistu dah kenapa tak nak pergi ? Tahun ni kan PT3 haa dah tak payah ngada eh...ni kejap lagi mama & papa nak pergi office dah tak sempat nak hantar adik pergi sekolah,so pak cik mat yang akan hantar okey.."
"Hurmm"balas hanis sepatah.Ibu bapanya selalu busy kekadang tu kena outstation lagi...tinggal la hanis sesorang kat rumah dengan maid..
" cik..dah pukul 7 a.m dah ni...cik tak nak pergi sekolah lagi ke kang lewat pulak datang kena tahan pulak dengan pengawas.." tegur pak cik mat kepada hanis yang sedang termenung di meja makan.
Hanis" oh ha ok.."
Skip.
Tiba di sekolah..
(Huh nasib pengawas tak ada lagi..hanis melepaskan keluhan lega )
Bahirah" weyh kau ni okey ke tak? Aku tengok mata kau sembam je? Baru lepas nangis eh? Pasal semalam eh?"
Hanis" hurmm entah la wey"Bahirah"hanis...kau tak boleh macam ni kau kena kuat ...~ Jangan menangis sayang ku ini hanya lah sementara~"
(Huh sempat lagi bahirah ni nyanyi )Hanis hanya tergelak kecil dengan gurauan bahirah..
Hanis" bahirah kau janji eh jangan tinggalkan aku.. hm aku tak kuat wey...huh aku tak sangka soleha macam tu disebabkan seorang lelaki dia sanggup tikam belakang aku..."
Bahirah" haiisshhh dah ii jangan la macam ni eh dah kau biar je eh...kau sabar je eh... Dah senyum sikit !"
Hanis hanya senyum selintas...
"Ermm kau rasa aku memang patut ke kena pindah?"tanya hanis kepada bahirah.
"Hah??? What?? Kau nak pindah betul ii? Weyhhh jangan ah ! Hm kau nk tinggalkan aku ke?" Tanya bahirah bertubi ii .
"Hm tak ii bukan macam tu...but i think better i go..." jawab hanis sebersalah.
"Kau nak pindah mana? Kalau kau pindah sekolah jauh ii pun kau tetap akan hadapi pelbagai dugaan wey hm."kata bahirah.
"No aku tak lari but aku tak mampu nak berhadapan dengan soleha & aziz hm" jawab hanis pasrah.
"Hm" jawab bahirah sepatah.
Di kelas..
Soleha bangun dari tempat duduknya dan berpindah tempat di belakang..
(hurmm ya Allah kau kuatkan lah hati ku ya Allah...aku tak mampu...aku tak sanggup...aku sayang dia...hm aku tak berpisah dengan dia..) kata hati hanis.
PDP..
Skip..
Kringgggggggg (waktu rehat)
Hanis sedang asyik termenung di kantin...tiba ii...
Dia terlihat aziz jatuh di hadapan meja nya kerana terpijak plastik dilantai mengakibatkan aziz jatuh sambil membawa sepinggan nasi yang baru dibeli...nasi ii habis bertaburan di lantai kanten itu...hanis terkejut hati nya berbelah bahagi sama ada mahu tolong atau biar kan sahaja.."woiiiiiii perempuan !!!! Kau kan yang sengaja letak plastik atas lantai ni kan ??? Kau nak apa hahh??? Kau tak puas hati dengan aku lagi ke???"tengking aziz.
(Hanis terkejut)
"Hah awak tuduh saya? Sumpah bukan saya yang letak plastik tu atas lantai.." jawab hanis.
"Ahhh sudah lahhh perempuan !"lalu aziz pergi dari situ..
.
"Bahirah ....kenapa aku ni asyik kena tuduh ??? Hm kenapa?? Aku dah tak sanggup ..aku malu ..ramai orang pandang aku macam nak makan aku ! Aku dah buat keputusan yang aku akan pindah juga minggu depan.." hanis berkata pada bahirah.Bahirah" hurmm tak apa la ikut kau la
.
.
Akhir tahun persekolahan 2018.Hanis menuju ke bilik SPBT(buku teks) untuk menghantar semula buku teks nya...
Hanis(mengetuk pintu...tok tok tok)
"Assalamualaikum ustaz.""Ustaz ni buku teks form 3"hanis
"Ouh, ha nah tulis nama kamu disini kemudian tanda tangan."ustaz
"Baik ustaz"hanisSedang hanis menulis di hadapan meja ustaz..dia ternampak kelibat sesorang tapi hanis mengabaikan dan dia terus menanda tangan di kertas di hadapan nya itu..
Selesai sudah dia mahu pusing ke sebelah terlihat aziz sedang berbaris disebalahnya...alangkah terkejut nya dia saat itu...hanis terus mempercepat kan langkah nya lalu menyusun buku itu ditempat yang disediakan...Dia masih sayang kan aziz namun hatinya tidak kuat untuk memandang atau menegur aziz...huh sis tabah...
Aziz "ermm eh tu hanis kan..hmm cepat nya dia pergi tak sempat aku nak cakap dengan dia.."
Amir(kawan aziz) "ehh bukan ke kau benci dia ke? Kenapa kau nak tegur dia pulak mimpi apa kau ni?"
"Ermm sebenarnya aku dah tahu cerita yang sebenar...dia tak salah pun...dia kena fithnah... aku nak minta maaf tapi aku takut dia tak dapat maafkan aku wey" terang aziz sayu..
Amir"ermm tula kau ni lain kali jangan cepat sangat percaya apa orang cakap hurm kan dah menyesal.."
Aziz hanya mendiamkan diri...(dia sedar bahawa diri nya salah...dia mula terfikir adakah hanis akan berpindah sekolah? Ya Allah..)Kata hati aziz.
Waktu balik...
Bersambung...
Thanks korang yang support ! Please vote auu n promote ii laa kt kwn ii keyh? Next part sediyh ii keyh ahahahaha sedia kn tisu werkkkk...
YOU ARE READING
KAN KU KEJAR CINTA KAMU CRUSH KU
Romantikmengisahkn seorang budak perempuan sekolah menengah telah jatuh cinta pandang pertama nya akan tetapi lelaki itu muda setahun dari nya....nak tahu sepanjang perjalanan cerita ni jom baca guys!!!