part 4: CRUSH SENYUM

213 9 2
                                    

Di dalam kelas..

Hanis tersenyum bersendirian sambil memikirkan peristiwa yang sangat romantik itu tadi...dalam hati nya...ia sungguh tidak sangka perkara sebegini akan terjadi..dy harap perkara seperti ini akan berlaku lagii ye laa sapa jerrr yang x nak bertembung dengan crush kann hahaha...

Ain menegur hanis yang sedang berangan"woiiiii kau berangan apa doo dari tadi tersengih ii macam kerang busuk!"

Hehehehe x ada apa lah sibuk jee! eshh jangan kacau aq nak berangan boleh x? Jawab hanis..

"Ermmm xhabis ii berangan je keja kau enn haihhh"...balas ain (menjeling tajam ke arah hanis)

Munirah"bahirah kenapa dengan si hanis ni dari tadi tersenyum sorang ii ni pehal?"

Bahirah(mencerita apa yang berlaku tadi dalam perjalanan ke tandas)

Munirah" hahhhh?? Ye??? Srsly?? Aq x caya ahh!"

Bahirah"haah sweet dowh kalau korang tengok depan ii mata uhukk!"

Soleha"habis tu ap reaksi aziz????? Mesti dy xlayan pun kan"

Bahirah"AZIZ kaku la HAHAHAHA"

Cikgu masuk....(berlajar)

Hanis yang sejak dari tadi berangan di tegur oleh cikgu sara yang kehairanan atas sikapnya yang tidak perasan atas kedatangan cikgu sara...

Hanis!!!!!!! Saya masuk boleh kamu tak bangun??? Berangan apa kamu ni???? Tengking cikgu sara..

Hanis yg dari tadi berangan tersedar dan cepat ii berdiri tegak....(satu kelas ketawakan hanis tambah ii set ii budak lelaki yang acah samseng)

Hanis merupakan perlajar yang rajin tetapi dy selalu termenung didalam kelas entah apa yang difikirkannya...selalu ditegur oleh cikgu atas sikapnya yang kuat berangan...

Hanis hanya menundukkan kepalanya, dy malu kerana cikgu sara menengkingnya di dalam kelas dan dihadapan semua orang.. (hmm kesian kan)

Hanis" maaf kan saya cikgu,saya tidak sengaja"

"Hmm sudah duduk kalau kamu mengulangi nya lagi saya akan memberitahu Ibu Bapa kamu"...jawab cikgu sara.

"Baiklah cikgu"jawab hanis yang sedang malu.

Tiba ii..
Tuk ii tuk ii assalamualaikum cikgu...

Seorang budak lelaki memberi salam..tetapi hanis tidak memandangnya..

Bahirah mencuit pinggang hanis tetapi dy tidak mengindahkannya langsung...

Setelah lelaki itu pergi baru lah dy memandang ke arah pintu tetapi sayang nya tidak dapat melihat wajah lelaki itu....hanis tertanya ii siapakah dy dari belakang nampak macam kenal saja...

Hanis duduk....

Soleha" weyhhh hanis asal kau x pandang crush kau tu? "

(Terkejut hanis)"hahhh??? Crush aq????AZIZ ke ???? Srs laa???"

Soleha"haah tadi tu dy la eshhh kau niii tula kan dah terlepas HAHAHAHA PADAN MUKA! Werkk! "
(Hanis menjeling ke arah soleha) rsa macam nak tumbuk ii je muka dy kata hati hanis yang sedang sakit hati.

Waktu balik...(skip kan ehh)
.
.
.
Keesokkan paginya...hanis berazam untuk menambat hati CRUSH nya itu...dy bersungguh ii bersiap kemas ii dan memakai sedikit lip balm hahaha.

Tiba di sekolah...
Hanis meletakkan beg nya di dalam kelas tetapi tiada siapa pun yang datang lagi...(perut nya berbunyi)dy terus ke kantin untuk membeli sedikit kuih muih.... dy mahu mengambil penyepit kuih itu tiba ii tangan nya bersentuhan dengan AZIZ (makkk aiiii sapa x terkejut en)
Dy cepat ii menarik tangan nya manakala AZIZ tersenyum melihat hanis yang sedang terketar ii disebelah nya entah apa yang difikirkan nya...Hahaha...hanis terus beredar dari situ perut nya yang lapar tiba ii menjadi kenyang seperti baru lepas makan huh magic doo!

Hanis berlalu pergi dan berjalan laju tanpa menghiraukan orang sekeliling yang melihatnya pelik kerana dy sedikit tergopoh ii...yela sapa je x ketar tersentuh tangan dengan CRUSH kowtt hahaha...

Dy terus menunggu kawan ii nya di tapak perhimpunan..(dalam hati nya rasa tidak sabar untuk menceritakan apa yang berlaku tadi)

Seorang murid menggumumkan perhimpunan dibatalkan kerana hujan turun dengan tiba ii...

Bersambung...(huhu sorry ehh kalau ada apa yang kurang please comment)

KAN KU KEJAR CINTA KAMU CRUSH KUWhere stories live. Discover now