Үхэх үү? Үлдэх үү?

298 8 0
                                    

Исмихан Челебиг бодсоор л байлаа. Хүүхэддээ ёр анхаарал тавихгүй. Зѳвхѳн Челебиг бодсоор 1 жил ѳнгѳрѳв.
Исмихан ахин хѳл хүнд болов.
Ахин тѳрѳх болов. Валиде хатан Хаан Женнет Беяхан зэрэг хүмүүс  бүгд л шехзаде тѳрѳх байх гэсэн горьдлого тээсээр л.
Исмихан тѳрѳв. Оточ хүйсийг нь үзээд:
- Баяр хүргэе хѳѳрхѳн гүнжтэй боллоо хэмээн хэлхэд Исмиханы сэтгэл дахин гонсойв. Харин Ахмед хаан л баярлаж байлаа. Охиноо тэврээд Зеянип гэдэг нэр хайрлав.
Үүнээс хойш 5 жилийн хугацаа ѳнгѳрѳв.
1712 он. Энэ хооронд олон ч авхай алтан жимээр алхаж Эсма хэмээх авхай 2 шехзаде тѳрүүлэв
Валиде Михримах хатан 39настай
Ахмед хаан 26 настай
Беяхан хатан 22 настай
Исмихан 24 настай
Женнет 45 настай
Ашубжан гүнж 7 настай
Зеянип гүнж 6 настай
Харин Хоёр шехзадегийн эх
Эсма 25 настай
Том шехзаде болох Осман 4 настай
Дараагийн Шехзаде Чихангир 1 настай.
Ѳдий олон жил Исмихан мѳн л Челебиг бодсоор л. Харин Челеби Исмихан хатныг хатан хүний хувиар хүндэлдэг.
Нэгэн ѳдѳр Исмихан дахин хѳл хүнд болов.
Исмихан Шехзаде тѳрѳх байх гэж их ч найдаж байлаа.
Исмихан тѳрѳв.
Энэ удаа ахиад гүнж тѳрвѳл яанаа гэсэн бодол Исмиханы сэтгэлийг  зовооно.
Оточ хүйсийг нь хэлэв.
- Баяр хүргэе Ихэр Шехзаде мэндэллээ гэхэд Тѳрѳх ѳрѳѳнд байсан бүх л хүн баярлан инээлдэнэ.
Ялангуяа Женнет авхай Исмихан хатан хоёр их баярлаж байлаа.
Харин Валиде Михримах хатан хэдийн Исмиханд урам хугарсан учраас нээх их тоосонгүй.
Ихэр Шехзаде тѳрснийг ордон даяар зарлав.
Ахмед хаан ихрүүддээ Мехмед Баязид гэх нэр хайрллаа.
Үүнээс хойш Исмихан Челебигээс сэтгэлээ татав.
Зѳвхѳн 4 хүүхэддээ л анхаар л тавих болов.
Гэхдээ Исмихан хаанд огт хайргүй харин эрх мэдлийн тѳлѳѳ л хаантай цуг байдаг.
Нэгэн ѳдѳр Исмиханыг хаан ѳргѳѳндѳѳ дуудаад гэрлэх санал тавьжээ. Исмихан аль хэдийн эрх мэдлийн амтыг мэдэрсэн учраас их баярлаж байв. Харин Эсма ихэд ѳш санав. Валиде хатан ч энэ хуримыг эсэргүүцэж байв.
Гэвч хурим боллоо.
Исмихан Хасеки хатан болов.
Анхаар Хасеки Исмихан Хатан Хазретлерри гэж ордон даяар зарлаж, бүх зарц шивэгчид, авхай нар толгой бѳхийх нь үнэхээр сүр жавхлантай.
Беяхан хатан Женнет авхай болон хүүхдүүд нь ихэд баярлана.
Харин Эсма хатан Валиде Михримах хатан хоёр нийлж Исмиханыг алахыг санаархаж байв.
Нэгэн ѳдѳр Исмихан том охин Ашубжаны хамт Эдирне хот дахь ордонд болох илбичний тоглолтыг үзэхээр аяны жолоо заллаа.
Харин Эсма энэ боломжийг ашиглан Исмиханыг охинтой нь хѳнѳѳхѳѳр шийдэв.
Үүний тулд ѳѳрийн үнэн ч ага болох Мансур Ага г хэдэн цэрэгтэй хамт Исмиханыг алуулхаар илгээв.
Харин үүнийг мэдсэн Женнет авхай Исмихан хатанд сануулсан боловч Исмихан итгэсэнгүй.

Испани бүсгүйгээс Османы захирагч хатан болсон түүхWhere stories live. Discover now