H.E.I |1|

569 56 62
                                    

°°°°°°

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

°°°°°°

'Kalau kau milik aku, lari lah ke hujung dunia sekali pun kau tetap akan kembali kepada aku. Dengan izin allah'

••••••


Ardell melangkah ke sekolah dengan senyuman menghiasi wajah putih comel miliknya. Hari ini bermula lah sesi persekolahan baru untuk semua manusia yang bergelar pelajar dan hari ini juga, Ardell officially 'budak pt3'.

Kenapa dia senyum? Well, sekolah bemula maksudnya it's time untuk usha crush! Rindu weh dah satu bulan tak jumpa Encik Imam dia!

Kaki melangkah sambil mulut bernyanyi gembira mencari barisan kelasnya. Duduk dilabuhkan sebelum mata melilau mencari kelibat Encik Imam.

Eh tuuu. Comelnya dia.

Ardell sengih sendirian. Pagi pagi lagi dah nampak muka dia. Terasa semangat pulak nak mulakan semester baru ni

Okay, lets do my best!

"Weh tau tak kita dapat budak baru lagi tahun ni."

Suara budak perempuan kelas 3 Maximus kedengaran. Ardell mengerut dahi. Lagi? Berapa ramai nak sumbat dalam kelas ni? Sekarang je dah 37 kalau tambah budak baru tu 38. Kenapa tak genap 40 je.

"Serius la? Laki ke perempuan"

"Perempuan"

Ardell setia curi dengar perbualan rakan sekelasnya. Perempuan. Maka bertambahlah populasi wanita didalam kelas pertama ni. Lelaki dah pupus ke apa?

"Weh cikgu dah nak sampai." jerit suara budak lelaki. Ardell mula mengeluarkan kotak pensil dan buku catatan. Well, first day kan.

Selesai memberi salam, Ardell melihat diluar kelas. Hurm betul lah apa yang diorang cakap. Budak baru. Perempuan.

"Okay class, saya Cikgu Zahra. Guru kelas kamu untuk tahun ni. Dan hari ni kamu ada kawan baru. Sila masuk"

Budak baru itu melangkah masuk. Ardell perhati mukanya. Oh wow, lawa. First impression yang Ardell rasa untuk budak baru tu.

"Kenalkan diri kamu"

"Assalamualaikum hai semua. Nama saya Karlisha Alya. Boleh panggil Karlisha. Salam perkenalan"

Oh sedap nama. Karlisha eh.

Kelas berjalan seperti biasa selepas itu. Guru mula memilih siapa untuk memegang setiap jawatan di dalam kelas. Dan semestinya, Ardell tak terpilih dan tak nak pun terpilih. Leceh.

Hai Encik Imam!Where stories live. Discover now