°°°°°°
'Kalau kau milik aku, lari lah ke hujung dunia sekali pun kau tetap akan kembali kepada aku. Dengan izin Allah'
••••••
"Baiklah harini kita masuk bab baru. So minggu lepas saya dah terang bab 1 dekat awak semua jadi bab 2 akan dibentangkan oleh kau orang." Kata-kata daripada Cikgu Sejarah mereka disambut dengan keluhan satu kelas. Riuh jadinya.
"Okay kumpulan akan ditetapkan oleh Cikgu. Nanti cikgu bagi nombor setiap seorang. Lepas dah dapat, bangun dan duduk dalam kumpulan masing-masing. Faham?"
Ardell dan murid kelasnya yang lain mengangguk faham. Cikgu mula mengagih nombor kepada setiap seorang. Nombor yang dihulur disambut dengan senyuman dan ucapan terima kasih.
"Okay dah gerak duduk dalam kumpulan masing-masing sekarang." Arahan guru itu dipatuhi semua. Berterabur semua bangun mencari ahli kumpulan. Ardell lek chill je dekat tempat duduk dia. Well, dapat kumpulan nombor satu kan.
Melihat wajah-wajah yang dah duduk buatkan Ardell mengucap dalam hati. Dalam ramai ramai manusia dalam kelas ni kenapa mesti Iqbal dengan Karlisha jadi ahli kumpulan dia?! Ardell dah la cuba nak fokus tahun ni. Kumpulan yg cikgu tetapkan ni pulak mesti kekal sampai akhir tahun!
"Kumpulan kamu sekarang akan kekal sampai akhir tahun. So jangan asyik tanya cikgu nak kena ikut group mana okay."
Kan dah cakap! Argh Ardell genggam pensel ditangan. Dah lah Ara group lain. Mental Ardell jadinya.
"Okay sekarang buat sesi ice breaking dulu sambil cikgu agihkan kerja." Cikgu Suria dihadapan dipandang dengan muka sedih. Cikgu saya tak nak dia satu group dengan saya cikgu! Huhu.
"Eherm okay hai guys. Aku rasa kita semua kenal sesama sendiri. Ya dah 3 tahun tengok muka sama kan" Afiq yang duduk selang satu meja daripada Ardell mula berbicara.
Yang lain mengangguk setuju. Ardell pandang Karlisha yang duduk disebelah Iqbal. Iqbal pulak duduk depan ardell. Ha bagus sangat. Tak tenang jantung aku nak buat kerja.
"Tapi still I'll introduce myself. Hai everyone. I'm Afiq. Okay now intro eh semua."
"Aku Ariana"
"Saya Karlisha"
"Iqbal here"
YOU ARE READING
Hai Encik Imam!
Teen Fiction| My Love: Highschool series | ▪︎Volume 1= Hai Encik Imam!▪︎ ■□■□■□■□■□■□■□■ Crush. C.R.U.S.H. Benda yang basic untuk setiap perempuan ada waktu zaman sekolah mereka. Dan bagi Ardell Lily, kalau ada...