H.E.I |3|

354 48 35
                                    

°°°°°°

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

°°°°°°

'Kalau kau milik aku, lari lah ke hujung dunia sekali pun kau tetap akan kembali kepada aku. Dengan izin allah'

••••••

Kertas A4 yang sudah dibelah dua dan berisi sesuatu dipandang lama. Nak tau pasal apa? Jadual ujian 1 bulan 3. Huargh, awalnya!

"Seperti tertulis dikertas tu, kita akan exam serentak, semua form isnin minggu depan. So, sila buat ulang kaji dan pastikan jangan ada seorang pun yang gagal. Memang ini cuma ujian biasa sahaja, tapi ujian ini menentukan tahap pemahaman awak. Jadi cikgu miinta, do your best. Awak kelas depan. Cikgu tak nak lah orang kutuk awak semua"

Murid kelas 3 Maximus mengangguk faham. Salam diberi dan ucapan terima kasih diucap sebelum guru itu berlalu keluar kelas. Ardell pandang jadual. First day senang je paper dia. Last day tu fuh. Kkq dan Bahasa Arab weh.

"Weh awallah dah exam. Asal cepat sangat masa berlalu ni." Ara disebelah bersandar lemah dikerusi. Memang la exam awal ni senang je tapi dia malas nak study!

"Ala chill lah. Kau bukan tak pandai" Ardell yang sedang mengemas meja mengerling Ara disebelah. Geli hati tengok muka Ara. Gaya macam putus cinta je.

"Dia bukan masalah aku bodoh ke apa. Aku malas nak study je hihu." Ara tersengih gedik. Memang dia spesies malas nak study, tapi bila dah last minit baru nak study.

"Tu masalah kau lah. Bela sangat sifat malas. Padan muka. Dah jom jom kita kena pergi makmal sains ni. Kau nak ponteng ke apa" Ardell tepuk tepuk bahu Ara. Bagi kesedaran sikit.

"Haa ye nenek. Jom jom. Stop membebel please." Ara bangun lemah. Ardell hanya mampu ketawa

Suka hati panggil aku nenek!

"Okay masa dah tamat. Letak pen dan pass kertas anda kedepan" ardell angkat kepala. Sedap tidur lepas jawab paper sivik tadi.

Selepas guru bertugas tadi keluar, kelas mula bising. Ardell mengeliat besar. Tidur dekat sekolah macam tidur dekat rumah. Nyenyak!

"Weh sivik tadi susah." suara Ara kedengaran. Ardell menjeling sahabat dia itu. Sivik susah? Kejadah dia!

"Pernah kena lempar dengan kasut tak?" Ardell menjeling Ara yang dah tersengih-sengih disebelah.

"Ala sis ni. Dah habis exam pun nak garang memanjang. Cuba senyum, gelak sikit" Ara tarik tarik pipi Ardell.

Ardell yang rimas terus menepis tangan Ara. Lemas dia.

Hai Encik Imam!Where stories live. Discover now