Bab 10

153 12 1
                                    

"Aku terima nikah nya Hasha Medina Bt Tarmizi dengan mas kawin rm150 ringgit tunai," seusai akad dilafazkan dengan pengesahan hakim.  Hasha sah menjadi isteri Syed Rafiq .

Sebak, besar tanggungjawabnya selepas ini . walaupun sementara Hasha akan berusaha semampu mungkin. tidak sedar sepasang mata sedang merenungnya, terasa ada tangan yang menyentuh jarinya, Hasha tersentak. Syed Rafiq menghulurkan tangan. teragak agak gadis itu menghulurkan tangan.

"Cium dahi isteri Fiq, " pinta Datin yang sudah menjadi ibu mertua aku. Keluhan Syed Rafiq kedengaran. memang dia tidak rela atas perkahwinan ini. Hendak menyesal tiada guna lagi, semuanya sudah berlaku.

Air mata Hasha gugur , walaupun berkahwin bukan atas dasar cinta hati perempuannya terusik.

Syed Rafiq duduk dibirai katil, ditenung skrin telefon , wallpaper dia dan Deena sewaktu pertunangan mereka.
" Deena cinta pertama dan terakhir fiq, takkan ada sesiapa pun boleh ganti tempat Deena dalam hati Fiq , takkan ada sesiapa pun. " tanpa Rafiq sedar ada hati yang terguris di sebalik pintu .

"Krekkk..." kedengaran pintu dibuka, Hasha masih dalam baju akad nikah mereka tadi. Syed Rafiq lansung tidak menoleh, dia ralik menatap telefonnya.

"Err tuan err abang ibu suruh Hasha tidur sini. Boleh ke? Tiada balasan kedengaran , Hasha mengeluh , baru kakinya mahu melangkah keluar. " tidur kat sini, kalau kau tidur bilik lain nanti ibu syak bukan bukan ."
Hasha mengangguk mengerti

" lagi satu tak payah panggil aku dengan panggilan tu (abang) aku nak kau tau aku masih tak boleh terima kau sebagai isteri aku yang sebenarnya . Kau kena ingat aku khawin dengan kau atas sebab apa, kau kena ingat perkhawinan kita tak kan ada cinta, aku tak kan jatuh cinta dengan kau dan kau tak dibenarkan jatuh cinta dengan aku.

Cinta aku hanya untuk Deena, aku tak nak kau berharap aku akan cintakan kau dan layan kau macam mana suami suami layan isteri diorang, aku harap kau faham." sebolehnya dia tidak mahu gadis ini berharap terhadapnya.

Hasha mengangguk mengerti, tiada apa hendak dia katakan lagi, nampak nya rafiq masih mencintai bekas tunangnya .

"awak jangan risau saya faham, bila perjanjian tu dah tamat saya sendiri akan pergi, saya sedar siapa saya , hanyalah penyelamat keadaan"

Hasha mengambil tuala dan baju tidur dan menuju ke bilik air.
Belum sehari menjadi isteri Syed Rafiq hati nya sudah terluka. Bagaimana dia mahu melalui hari hari yang mendatang .



Otak jemmmm, kejaaa banyak sekarang tak dan nak updatee huwaaaaaaaa..

ANDAI JODOH️ [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now