Gurau nya nama Iban ti tampak nama sereta jelai berita agi jeman dulu kelia. Iya tu beberita laban iya tau padi, lalu sereta tau mimpi. Iya ditemu semoa orang di sebelah menoa ti bekelingi dia. Gurau enggau bini iya lama bendar nadai anak, datai ka umor seduai nyau manggai ngagai maia ti alai kitai enda patut beranak, nya baru seduai bisi nak. Bini iya ngada ka anak lelaki siko.
Nyadi umor anak Gurau maia jerita tu nyadi baru dua taun. Leboh maia bumai betaun, dia tudah Gurau tu selalu dudi ngambu, lalu iya bumai ba tanah ti dikenggai ka orang, tang taja pia iya selalu bulih padi, lalu tiap taun sida serumah nyanda padi ba iya. Nyadi taun siti, sida sarumah berimba, reti nya bumai kampong kayu besai. Gurau laban selalu dudi ngambu alai bumai ari sida serumah, iya pan lalu bumai ba keranggas ti di ujong jalai. Sida sarumah bisi didinga iya bejako ka iya, meda iya bumai ba tanah ngenyai nya. Tang Gurau baka ti enda ninga sida bejako ka iya. Udah sida tembu nebas nebang, sida pan lalu nunu, lalu umai pan angus bendar, laban kemarau ga bisi. Sida serumah sama bedurok nugal lalu enda berasai alai tegalan semoa sida serumah nya abis tugal.
Nyadi nyau datai ba maia ngetau, sida serumah pan sama-sama bemalam ba umai laban enggai berundang ari rumah. Hari siti kira maia ngisar nutok, dia indai tuai orng siko ti tinggal di rumah benama Belindong laboh ari tangga benong iya deka nurun mandi. Iya ke laboh nya tadi lalu luput, tambah mega laban iya nyau tuai lalu enda tan isi agi . Sida ke tinggal di rumah nyau enda nemu chara agi ngidup ka iya, tambah mega kaban uchu iya nadai di rumah. Sida ti tinggal di rumah lalu nerantang ka setawak begau. Ninga orang di rumah tak nerantang ka setawak begau baka nya, dia sida ti bemalam di umai lalu mulai kadiri ka rumah begaut-gaut nyangka tak bisi munsoh ngalah ka rumah, lalu bisi nega ati sangka ka rumah angus. Nya alai sida nyau naka ulih penyampat mulai ka diri ka rumah. Leboh sida datai di rumah, nya baru sida nemu nya indai orang ti benama Belindong laboh ari rumah.Nyadi sida Gurau menyanak enda ninga setawak, lalu orang bukai pan nadai ga madah ka sida menyanak di ujong jalai, tambah mega orang bukai ngumbai sida sama ninga setawak nya. Nyah tinggal meh sida menyanak kadiri-diri di ujong jalai. Nyau maia pukul sambilan malam, udah sida menyanak badu makai lemai, dia sida tiga ninga nyawa orang ngumbai ukoi.
“Sapa meh orang ngumbai ukoi malam hari baka tu. Nyangka sida nya ngasu meda bulan terang kini,” ko Gurau nganu bini iya.
“Nadai orang kala ngasu di menoa tu malam hari, ukai nya mensia deh, tentu nya antu,” ko bini iya nyaut.
Ninga munyi nya, sida tiga menyank pan lalu tama ke dalam kibong, laban nyau bisi berati takut ninga utai tak nyelai nya. Bulan pan amat terang bendar ga malam nya, laban nyau peranama. Enda lama udah nya, dinga nyawa orang ke ngumbai ukoi nyau mansang semak kesemak. Udah nya dinga nyau ngas ka ukoi.
“Ass Sabit ass ! Sabit pemelit moa tepayan ! Ass Belang ass ! Belang pengerubang babi bandam !, “ Dinga ukoi nyau nalak di baroh langkau sida menyanak.
“Oh ! Antu meh nya deh !” ko Gurau nganu bini iya.
Seduai pan sama beberap ka anak seduai lalu ngerendut iya enggai ka iya nyabak. Gurau nemu nya ukoi antu laban nyawa ukoi antu enda sebaka enggau nyawa ukoi kitai mensia, lalu gamal ukoi nya mega lain agi ari ukoi kitai mensia, laban iya nya pasun. Pasun tu bansa jelu lalu iya nya sigi endang ukoi antu, gamal iya mit agi ari ukoi kitai mensia, semina besai agi ari tupai. Enda lama udah nya dinga kaki antu nyau redup-redup, mansang ngagai langkau sida, leboh antu nya datai semak langkau, dia iya lalu bejako.
“Apo ! Maioh bendar babi tu ditu, tang babi tu nyau tama lubang batu.” Antu pan lalu nyeru ka nyawa iya.
“Wooo ! Wooo ! Wooo ! Udah iya nyeru nya tadi dinga bala antu bukai nyau chapoh mansang kia, datai sida dia, sida lalu bejako.
“Udah ulih nuan babi, Gising ?”
“Eh ! Dini ari nya ulih aku, enda meda bala babi nyau tama lubng batu nya.”