Introduction

829 24 0
                                    

Dear Whoever,

Hi! This is Park Jimin, nothing but the richest heir on earth. I wanted to thank Yoongi for giving me this diary yesterday after my birthday party. It was so nice of him to think that I need this. Well, yes, he's right. I think I can write here all of my suicidal thoughts and prevent me from doing scary things like cutting my wrist and hanging myself or jumping from the top of the tallest building in our school.

I am rich, yes. I am handsome, yes. I am brainy... Maybe no. I am happy..., definitely NO. I am not, never been happy since my Mom left this house nineteen years ago. I was only two years old back then and I lived alone in this fucking big mansion. I was left alone with all the maids.

My Dad comes home every friday but never had the time to look for me, to play with me. All he does was give me everything I want. And so my Mom, she visits the mansion twice a month to check if I'm surviving. But she never played with me too.

Lucky enough, there was Min Yoongi's family. His Mom treated me very well, played with me like I am his real son, fed me with her cooked foods, and tucked me at night. I am friends with Yoongi's little sister and I am friends with him too.

His father was my Dad's personal driver, his Mom was the mansion's most trusted maid, and Yoongi became like my body guard since we started schooling. He is two years older but my Dad decided that he should come together with me in school, so that I won't be alone.

I am his only friend, no one talked to him since he's looking scary. Not until we reached our first year at Senior Highschool. Yoongi became friends at one of the transferees, Jeon Jungkook.

Unlike me, Jungkook has a complete family. They were as rich as my Dad but his family spends time with him. And if I envy Yoongi's family, I am very much jealous of Jungkook. His family seems perfect. Maybe that's the reason why I started falling in love with Jungkook.

And...,

I was hoping that Yoongi was right when he said that Jungkook likes me too. I hoped so, a lot.

Park Ji Min

————————————————————————————————————————

Isinara ni Yoongi ang notebook at inilagay sa bag ni Jimin. Napailing na lang siya sa nabasa. Bakit kailangan pang isulat ni Jimin iyon sa diary niya?

"Yoongs... Umaga na ba?" Naalimpungatang tanong ni Jimin.

"Lumipat ka sa kama." Walang emosyong sabi ni Yoongi habang nililigpit lahat ng librong nakakalat sa study table ni Jimin.

"Hindi pa ba umaga?" Tanong ulit ni Jimin, habang hindi pa rin nagmumulat ng mga mata.

"Hindi pa," ani Yoongi bago tinulungan si Jimin— kinaladkad si Jimin papunta sa kama nito.

Matapos iayos ni Yoongi si Jimin sa kama ay lumabas na ito ng malaking bahay. Sa di kalayuan ay matatanaw ang isang maliit na bahay. Tahimik na pumasok siya rito, kahit pagod ay nagawa pa rin niyang kuhanin ang kaniyang notebook at ituloy ang ginagawang assignment.

Matalino si Yoongi, kaya naman ang Daddy ni Jimin ay sa kaniya umaasa. Sa totoo lang, kalahati ng pag-aari ng Daddy ni Jimin ay nakapangalan na kay Yoongi. Alam ni Yoongi iyon, kaya kahit tinatamad siya ay nagta-tiyaga siyang makisama sa isip batang si Jimin.

Malaki ang utang na loob ni Yoongi sa pamilya ni Jimin. Sila ang sumagot sa pagpapagamot sa kapatid niya ng magkasakit ito, sila rin ang nagpapa-aral sa kanilang magkapatid, sila ang nagpapakain at nagpapatira. At ang katotohanang alam niya na sa kaniya mapupunta ang kalahati ng yaman ng mga ito sa pagdating ng araw.

Nabaling ang atensiyon ni Yoongi sa kaniyang cellphone na biglang nag-ring.

Jimin..

Hinayaan niya lang ito at ipinagpatuloy ang pag-gawa ng assignment. Alam niyang mangungulit lang itotapos ay tutulugan lang rin naman siya sa huli.

***
Mostly narration po ito!
Salamat sa pag-babasa! Nawa'y ipagpatuloy mo pa kahit ang boring. Huehue.

— ItsKimMiAh —

Jimin, Do Not Fall In Love With Me (Yoonmin-COMPLETED)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon