Két pálca repül ki a raktárból, egyenesen felém. A markomban landolnak. Már három pálcát szorongatok a kezemben. Mindből melegség árad, mégis az egyiket kellemesebbnek érzem tartani, mint a másik kettőt. Ollivanderre pillantok. Szemében könnyek gyűlnek. Arcán ijedség tükröződik. Tekintetét a nálam lévő varázseszközökön tartja.
-Ollivander úr, mi a baj?-lépek oda hozzá.
-Azok...-mutat a később kezembe került pálcákra.
-Mondja csak-nyugtatom, látva könnyes szemeit.
Pár perc múlva sikerül megszólalnia, könnyekkel való küszködés nélkül.
-Kezdem a legelején. Régen, jó pár éve volt egy fiam és két unokám. Egy nap, mikor az unokáim 4 évesek voltak, eljöttek ide, a boltba. Meséltem a gyerekeknek a személyre szabható pálcákról.
Hiába vagyok mugli születésű, és hiába nem beszélt még ezekről a személyre szabható pálcákról, pontosan tudom, hogy milyenek.
A készítőjük a pálca jövőbeli tulajdonosának egy hajszálát használja fel a pálca magjához. A pálca csak annak fog tökéletesen működni, akinek a hajszála működteti. A személyre szabott pálcák tulajdonosai általában két pálcások. Egyik pálcájuk személyre szabott, a másik az amelyik őket választja gazdául.-Szerettek volna maguknak is, ígyhát csináltunk is.-folytatja-Ezt a két pálcát készítettük el.-mutat a pálcákra.
-Ollivander úr, valahogy, nekem valami azt súgja, hogy lehetetlen, hogy másnak is tökéletesen működjenek a pálcák, mint, akiknek a hajszálaik bennük vannak.
-Nem tudom, hogy te ezt honnan tudod, de teljesen igazad van. Viszont hadd fejezzem be!-mondja és folytatja a mesélést.-Ez itt,-mutat a világosabb árnyalatú pálcára-Noel Ollivander pálcája. Babérfa, 12 hüvelyk, a magja Noel saját hajszála. És ez itt-most a sötétebb eszközre mutat, amelyiket kellemesebbnek érzem tartani-Lucy Ollivander pálcája. Vöröstölgy, 11 hüvelyk, kellemesen rugalmas, magja Lucy hajszála. Mikor a pálcák elkészültek, kipróbálták őket. Tökéletesen működtek. Még aznap elraktam őket. Azt mondtam nekik, 11 évesen, majd megkapják őket.
Aznap éjszaka viszont történt valami. A család jól ismerte Potteréket, így...-Bocsásson meg, de kik azok a Potterék?-vágok a szavába.
-Ó, hogy te még ezt sem tudod... Hát a Potter szülők azon a napon haltak meg, amelyiken Tudjukki is elbukott. Csak Harry Potter élte túl. De, hadd fejezzem be a mondandómat! Mivel a család jó barátja volt Potteréknek, így a halálfalók rajtuk akartak bosszút állni. A szülők hősiesen küzdöttek, ám még így is meghaltak-a varázsló arcán könnyek csordulnak végig,-Noelt is megölték-keze ökölbe szorul, nyugtatásképpen ráteszem a kezem a vállára, így tovább folytatja-Lucy holttestét viszont azóta se találta meg senki. A pálcáik viszont azóta is itt vannak. A pálcák a legtöbb varázsló számára átlagosnak tűnnek, ám a legtöbb pálca elhal gazdája halálakor, de ezek azóta is élnek. Csak a bodzapálcáról és ezekről tudok, amik túlélték gazdájuk halálát. Most kiválasztottak téged, így arra kérlek mind a hármat vidd magaddal.
Beszámolója végén alig jutok szóhoz, de azért még sikerül megszólalnom.
-Lehet még egy kérdésem?
-Mond nyugodtan!
-Ha ezek a pálcák személyre szabottak, akkor hogyan lehetséges, hogy kiválasztottak engem?
-Ez számomra is nagy rejtély. Eddig még csak olyanról hallottam, hogy egy személyre szabott pálca kiválasztotta magának a gazdája ikertestvérét. Szerintem te valamilyen kapcsolatban állsz Noellel és Lucyval. De, hogy milyen arról fogalmam sincs. Rokoni biztos nem, mert arról tudnák.
ESTÁS LEYENDO
Titkok tengere (HP f. f.)
FanficRosie Magnalt idén lesz elsőéves a Roxfort varázsló- és boszorkányképző szakiskolában. Ám még nem tudja, hogy egy átlagosnak ítélt boltív mennyire fel fogja kavarni az életét. És mi történik akkor, ha Rosie elkezd kutakodni az Ollivander ikrek után...