Tepat jam 6 pagi, Damia bangun dari tidur dan mencapai telefon pintarnya.Aplikasi Wattpad dibuka.Dia komen dalam salah satu cerita mengatakan yang cerita itu langsung tidak menarik.Dia membuatkan ramai pengguna Wattpad tidak berpuas hati.Damia selalu mendedahkan maklumat kawan-kawannya yang lain.Dia bersiap untuk ke tempat kerjanya.Semasa di tempat kerja, ramai orang di hadapan pejabat.Mereka adalah kawan-kawan Damia yang ingin menyaman gadis itu sebab mendedahkan maklumat sulit dan memberikan komen yang menyakitkan hati.Banyak fitnah yang disebarkan Damia menyebabkan mereka geram dan marah pada Alieya.
Damia menyesal tidak menjaga etika dalam media sosial.Kini, Alieya pulang ke kampung kerana telah dibuang kerja.
Me:OMG!Bertapa susahnya aku nak padam balik perkataan-perkataan yang tak penting untuk cukupkan 80 patah perkataan!
Lela:Sabar, author.Sabar...
Mia:Kenapa kau nak kena cukupkan 80 words?
Me:Sebab... cikgu aku kata 80 patah perkataan.Mana cukup untuk aku hasilkan satu cerpen!😭 Aku perlukan lebih dari 200 patah perkataan.
Ana:Kenapa hang kalut nak buat malam ni jugak?Lek ah.. cuti lama lagi.
Me:Cikgu nak waktu tuisyen hari Sabtu ni.Kalau tak siap, cikgu suruh buat Novel pulak.
Lela:Ha, baguih lah tu.Hang kan suka buat novel.
Mia:Tak yah lah buat cerpen ni.Buat novel teruih.Idea pun berlambak.
Me:Apa kata hang pi cakap lagu tu kat cikgu aku?😑
Mia:Tak mau😁
Me:Tahu tak pa....
°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Me:Guys, aku nak bagitahu satu perkara sedih.
Razca:Apa?
Me:Aku.. aku minta maaf sangat.Aku tak berjaya.Aku tak berjaya selamatkan dia..😭
Razca:Siapa yang kau tak berjaya selamatkan?😨
Me:Chapter ke 29 TOFAAI!😭Aku gagal selamatkan chapter tu...
Razca:*anime fall*Apa bendalah kau mengarut ni?
Me:Betul.. aku dah siapkan.Aku type bukan main panjang tentang cara Azmiz layan anak-anak Hazwan.Tapi... dah terpadaaaaamm!!!😭
Razca:Bersabarlah author.Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.
Me:Contohnya?*sedut mukus*
Razca:Contohnya, author tak boleh publish TOFAAI, author publish lah Explomaya.Kan dah siap satu chapter?
Me:*mengurut janggut*Hmm.. betul jugak tu.Bijak juga kaum
Razca:Biasa ah.. Putera kesembilan negara Šviesa memang bijak.😎
Me:Puih!Nak muntah!Aku pergi dulu!
°°°°°°°°°°°°°°°°°
YOU ARE READING
MY WORLD VS BOBOIBOY(CLOSED REQUEST)
RandomHai, semua!Dalam cerita ni, saya dah munculkan beberapa watak dari cerita saya yang lain iaitu:- Mawar~ ✔Rafa ✔Diandra ✔Ikah ✔Auria ✔Aurora ✔Haura ✔Sheila ✔Af ✔Bibiy Dark Twin~ ✔Misha ✔Isha ✔Khalish ✔Zarish ✔Iman ✔Syafira ✔Zanisya ✔Ilham ✔Zakuan ✔Am...