MWVSB 5

7 3 0
                                    

Me:Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh, teman-teman....

Blakes:Dia main indon pulerrr

Syu:Hai!

Suhha & Jihha: Harap para readers sihat-sihat!

Me:Eh eh.. sudah-sudah.Bengang telinga aku.

Suhha:Hehe..

Jihha:Baiklah, hari ni siapa yang author jemput?

Me:Ha.. kalau nak tahu.. macam biasalah.Teka dulu~

Syu:Berkira pulak author ye..

Me:Mestilah.Saya nak tengok berapa ramai readers yang masih setia walau satu habuk pun tak komen.

Blakes:Huh.. pedas betul perlian anda ya?*senyum kelat*

Me:Mana ada perli.Betullah.Dah cerita ni jarang update, mestilah dah berhabuk dalam library kan?*angkat kening sebelah*

Jihha:Insyaallah betul.😅

Syu:Sooo... siapakah gerangan manusia yang menjadi pilihan author kita?

Blakes:Biar aku bagi klu.🙋 Mereka berlima.Semuanya gadis-gadis ayu lagi...

Jihha:Eh, jangan lupa ada sepasang kembar dalam lima orang tu.

Syu:Siapakah orang nyaaa...

Me:Mari kita lihat..*buka tirai*Tadaaaaaa!

Alice:Hai you allllllllll!Aku Alice Arabella!😁

Elsie:Hmm..*senyum* Hai, aku Elsie Callista.

Afwana:Dan aku Afwana Nur Fatini.Jangan salah sangka ya.. aku datang sebagai Team Senior hari ni.Bukan TSL..*lambai*

Hazirah:Hai.. aku Anis Hazirah.Akulah pengawas berwibawa dalam sekolah.

Ryshka:Dan aku Damia Aryshka!Heh, mesti korang ingat watak aku jahat kan?Hohoho.. terpedaya.Aku baik!

Me:Ha'ah.Budak ni memang pandai berlakon.😒

Alice:Adakah anda sakit hati wahai author ku?

Jihha:Kalau dia sakit hati dah lama dia matikan watak korang.

Alice,Afwana &Ryshka:Nooooo!

Hazirah:Hmph.. inilah remaja zaman sekarang.Asyik mengejar populariti.Macam Fang..

Syu:Eh, kau kenal Fang?

Elsie:Haih.. dia kan ada 'berlakon' dalam cerita Boboiboy New Gf tu?Mestilah dia kenal.Aku yang tak pernah jumpa dia ni pun kenal.

Suhha:Wah.. sukses lah plan Fang untuk dikenali ramai?

Suhha&Blakes: Baguslah macam tu~💖

Me:Eh, sudah.Jangan merapu banyak.Untuk pengetahuan readers.. saya akan update chapter baru dalam MWVSB ni lambat tau?Sebab saya nak tamatkan cerita saya yang dua tu.. lepas tamatkan Mawar saya update MAWAR 2.And.. untuk err..

Alice:Hah.. apa?Apa?

Syu:Heee.. mungkir janji lagi lah tu~

Me:Eh, tak!Mana ada.. cuma lambat sikit jeww..*telunjuk bertemu telunjuk*Readers jangan marah ye.. saya memang ada masalah dengan masa.Masa tu tak mo kawan dengan saya.Saya merajuklah.

Suhha:Nampaknya author kita mula merepek.

Ryshka:Makanlah kerepek supaya lega!

Elsie:Kau jangan ikut serta!

Ryshka:Baik,boss!

Hazirah:Haih.. inilah realiti kehidupan.

Afwana:Plus.. yang kami perlu hadapi..

Me:Eh, aku nak sambung berucap lah.

Blakes:Tak payahlah.Kau bukannya vip..

Me:Eh, aku author.Biarlah aku cakap.Sebelum aku cakapkan kau!

Syu:Rilek lah author.Just chill and rilex..

Me:Eh, tak delah.. mana ada saya marah..😊

Alice:Ceh, fake face betul.

Jihha:Ok, apa yang author nak cakap?

Me:Insyaallah esok atau lusa saya publish Explomaya.Insyaallah.Kalau saya sempat siapkan.Sebab tuisyen banyaklah.Sibuk.

Suhha:Bersabarlah wahai author.Biasalah.. Form 3 kan?Dah besar dah pun.Kenalah pandai uruskan masa.

Syu:Saya rasa itulah masalah author kan?Tak pandai membahagi masa.Kan?

Alice:Alah.. jadi je macam kami.. kalau ada masa terluang walaupun sikit.. kami belajar.Nota sentiasa dalam poket.

Elsie:Kalau ada senior-senior yang dah pernah lepas pt3 macam kami ni.. sudi-sudikan lah diri untuk share tips pada author and the gang.

Afwana:Ye.Aku tengok diorang pun serabut sangat.Stress lah katakan.

Me:Mana tak nya... tahun ni format berubah.Bentuk soalan pun tak tahu macam mana lagi.

Jihha:Frust menonggeng lah jawabnya.

Blakes:Bila pula korang periksa awal tahun?

Me:Bulan 3?Mungkin?

Hazirah:Periksa seterusnya?

Me:Bulan 5.Percubaan pt3 bulan 7 atau 8.. entah lah.Dan pt3 bulan 10.Mungkin?Saya pun tak pasti.

Ryshka:Masalah betul kalau pelupa ni.

Me:😅

Elsie:Kalau nak tahu yang sebetulnya kena tanya seseorang yang lebih arif lah..

Alice:Siapa orang tu?

Elsie:Atok aku*senyum ngeri* Eh, tanya aku pulak.. mana lah aku tahu.😒

Syu:Chapter ni dah cukup panjang untuk ditamatkan?Atau korang nak borak lagi?

Blakes:Kalau tanya aku,aku nak borak lagi sampailah pagi esok.😇

Suhha:Tak payahlah.Baik tamatkannya segera.

Ryshka:Alaa.. tapi aku belum puas muncul dalam cerita ni.........

Hazirah:Biar je lah.Lagi pun aku nak kena balik awal.Nak pergi rumah abang aku dengan isteri dia.

Afwana:Mentang-mentang ada abang.

Hazirah:Jealous cakap ah..😏

Afwana:Eh, tak hengen aku.Aku pun ada abanglah!

Jihha:Bila nak habisnya chapter ni?

Alice:Baiklah,boleh tamatkannya.Tiga ekor ni takkan bercakap dah.*bantu Elsie sellotape mulut Ha/Af/Ry*

Me:Sekian,terima kasih dari kami gadis-gadis tak seberapa ayu..😅

Team Senior:BYE!

Jihha&Suhha&Syu&Blakes: SEE YOU SOON!

MY WORLD VS BOBOIBOY(CLOSED REQUEST)Where stories live. Discover now