"SINI KAU HAURA!"-Aurora
"HAHAHA!KEJARLAH AKU!"-Haura
"BERANI KAU!"-Sheila
"JANGAN BERLARI LAH!"-Auria
"NANTI KEMAS BALIK!"-Af
"BISINGLAH!"-Ikah
"BIBIY!"-Rafa
"NANTI KITA SAMBUNG!"-Diandra
"OK!"-Bibiy
Itulah suasan bilik 004.Bilik yang menjadi saksi kemesraan ahli didalamnya.Mereka sangat rapat dan saling menyayangi.Eh,macam suami isteri pulak.
Setiap hari mesti riuh je bilik tu.Beberapa kali jugaklah kena sound dengan senior dan junior.Tapi masih tak berkesan.Tapi bukan ini kisah nya.Haa... sambung di bawah.
_______________________________________
-------------------------------------------------------------Dari dalam dewan makan,kelihatan kesemua meja telah kosong.Yang tinggal hanya meja dua dari belakang di sebelah kanan.Masih berpenghuni.7 orang.
"Jadi,kau dah sedia?"tanya Rafa pada Aurora yang masih gigih menggigit ayam.Tinggal dia saja yang belum selesai makan.Yang lain hanya menunggu.
"Dah.Semua barang aku dah sembunyi elok-elok."jawab Aurora bersama anggukan.Kemudian dia menyambung menggigit.Semua mata kini tertumpu pada si ketua,Rafa.
"Ok,nanti kita siapkan.Ingat,kita cuma ada masa lima belas minit."kata Rafa dengan serius.
"Ye,lima belas minit."Ikah saja mengulangi ayat yang sama dengan keras sedikit sambil menjeling Aurora.Semua tergelak kecil.
"Cepatlah,Aurora.Masa semakin suntuk."gesa Auria dengan muka menyampah bila Aurora tidak mengendahkan mereka tadi.Dia masih lagi makan dengan lahapnya.
"Mmm...jap..ermm"sahut Aurora.Kemudian dia menghentak tulang ayam itu pada pinggan dengan bersemangat.Semua terkejut.
"Uish...rilex ah."tegur Af sambil menepuk bahu Aurora.Mereka semua segera bangun meletakkan pinggan dan pulang ke bilik.
______________________________________
------------------------------------------------------------"BIBIY!TUPAI!"jerit Haura sambil menunjuk ke satu arah.Bibiy yang terkejut terus membuat muka teruja.Dia berkalih ke arah yang ditunjukkan Haura.
"Eh,mana...Haura?"tanya Bibiy sambil garu kepala.Dia berkalih semula untuk bertanya pada Haura.Tetapi kelibat Haura sudah hilang.Tahu lah dia yang dia telah dikenakan.
"ALAAA!HAURA!JANGAN TINGGAL AKU!"jerit Bibiy sambil berlari ke arah bilik guru.Geram pun ada dengan perangai Haura yang suka menyakat dan mengenakan orang.
"Hahahaha"suara gelak mengilai milik Haura memecah kesunyian di lorong kecil itu.Dia berlari sambil mendepa tangan.Gembira pula tu.Bibiy mengejarnya dari belakang.
"Eh,HAURA!"Bibiy belum sempat memberi amarah,tubuh Haura sudah melanggar seseorang.Haura jatuh terduduk.
"Eh,maaf.Haura.Aku tak nampak tadi!"lelaki tadi terus meminta maaf sambil cuba membantu Haura bangun.Tetapi ditepis Haura.
"Waduh,waduh,waduh.Kau ni buta ke apa?"marah Haura.Lelaki tadi dah mula rasa bersalah.
"Hahahahahaha"Bibiy pula tergelak sakan.
"Janganlah marah,Haura Aku tak sengaja.Ok,tak pe.Jom aku belanja korang ais krim."tawar lelaki itu sambil menggaru pipi.Rasa bersalah menggunung dalam diri.
"NAK!Aku nak ais krim!NAK AOS KRIM!"Bibiy pula terlebih gembira.Dia terus menarik tangan Haura ke kantin.Kali ni Haura pula terkebil-kebil.Tapi mukanya kembali diseriuskan.Wah,jarang dapat tengok muka Haura serius ni.
"Laju betul"kata lelaki tu sambil berjalan ke arah kantin dengan blurr.
Setelah membeli ais krim,muka Haura terus ceria seperti biasa.Dia menjilat-jilat Ais Krimnya.Lelaki tadi berjalan disebelah kanannya dan Bibiy disebelah kirinya.Lelaki itu masih tidak menegur apa-apa.Dalam masa lima minit je,dah habis ais krin itu.Dan mereka juga dah tiba di depan pagar asrama.
"Ermmm...Haura.Aku minta maaf tau.Aku betul-betul tak sengaja."kata lelaki tadi dengan penuh rasa bersalam.Bibiy pula sambung ketawa terkekeh-kekeh.
"Weh,sebenarnya....aku bukan marah pun.Aku nak kenakan kau je tadi.Hehe."kata Haura.Tangannya mula menggapai tangan Bibiy dalam diam.
1
2
3"HAURAA!"
Kini Haura dan Bibiy sudah lari dengan pantas sepantas kilat masuk ke asrama perempuan dengan gelak ketawa jahat.
_______________________________________
-------------------------------------------------------------Di asrama perempuan,di bilik 004 atau dikenali Dorm Four...
"UWAAAAA!TURUNKAN AKU,DIANDRA!"terjerit-jerit Haura bila bunga ros gergasi yang dinaikinya tadi membesar hingga setinggi banggunan.
"Bahaya...bahaya...bahaya"
"Gadis flora kenakan orang.Bahaya.. bahaya.. bahaya.."dah macam robot Haura tengok diorang ni.Tahulah nak hukum kesalahan Haura yang suka kenakan orang.Tapi takkan diorang serius nak bunuh Haura?
"UWAA!Turunkanlah aku.Aku gayat!"rayu Haura dari atas.Kelapan-lapan orang kawannya hanya berdiam diri.Hanya perkataan 'bahaya' yang keluar dari mulut diorang.Macam robot.
"Ok,aku minta maaf!Aku janji takkan kenakan orang dah!Turunkan lah aku!"jerit Haura dengan linangan air mata.Sungguh menyesal rasanya.
"Bahaya... bahaya.. bahaya.."kata Sheila pula.
"UWAAAA!AKU DAH INSAF!"dengan itu,diandra menurunkan bunganya.Mereka semua ketawakan Haura.
"Hahahaha!Hebatlah rancangan korang!"kata Ikah pada Diandra dan Bibiy dah bertepuk tangan gembira kerana dapat insafkan Haura sibudak nakal.
"K-korang kenakan aku?!"jerit Haura sedikit marah.Air mata masih berlenang.
"Bertabahlah.Kami cuma nak buat kau insaf."kata Af sambil menghulurkan tangan membantu Haura bangun.Hauran pun bangun.
"Ha,baru tengan hati aku dapat balas dendam."kata Sheila tersengih suka.Bibiy pula mengeluarkan air mata palsu kerana rancangannya berjaya.
"Itu lah kau.Lain kali jangan suka kenakan orang sangat."pesan Rafa sambil tersenyum puas.
"Sekali kan terkena batang hidung sendiri."tambah Auria kemudian memulakan sesi bergelak ketawa.Haura yang mula dengan mulut memuncung kemudian tersenyum sinis.
"Sebenarnya...aku dah tahu dan pura-pura tak tahu.Sebab aku dah rancang sesuatu akan berlaku dalam dorm kita masa ni.Sila bertabah bila anda masuk bilik dan tak serupa bilik."kata Haura dengan senyuman nakal.Mereka semua terdiam.
1
2
3"HAURAAAA!"
Dan sekali lagi terjadi perang dimensi kedua.
YOU ARE READING
MY WORLD VS BOBOIBOY(CLOSED REQUEST)
De TodoHai, semua!Dalam cerita ni, saya dah munculkan beberapa watak dari cerita saya yang lain iaitu:- Mawar~ ✔Rafa ✔Diandra ✔Ikah ✔Auria ✔Aurora ✔Haura ✔Sheila ✔Af ✔Bibiy Dark Twin~ ✔Misha ✔Isha ✔Khalish ✔Zarish ✔Iman ✔Syafira ✔Zanisya ✔Ilham ✔Zakuan ✔Am...