"Selamat Tahun Baru!"sorakan kami diikuti dengan bunga api.Kami berlapan berada di Dataran Bandaraya Johor Bahru menyaksikan bunga api sempena tahun baru."Snow Key forever?"tanya Rane sambil menghulurkan tangannya kehadapan.Kami menindih tangannya dengan kemas lalu bersorak "forever!"lalu menguraikan tindihan tangan masing-masing."Lusa korang dah kena ikut aku pergi Kanada.Ready?"tanya Rane lagi dan kami membalasnya dengan anggukan serta senyuman.Surat ciplak Rane telah berada digenggaman ibu bapa kami semalam dan sesungguhnya Mama dan Papa amat-amat gembira dan bangga.Kemudian,kami pergi ke Starbucks berhampiran dan duduk di tepi tingkap untuk menikmati keindahan malam.
Tiba-tiba,sebuah e-mail telah terpapar dari skrin telefon masing-masing secara serentak.
From:Unknown@gmail.com
To:(kesemua email address Snow Key)
Subject:Help
Congratulations,girls.You don't need to know who I am.I'm here with no harm but problem.You have to help me.I know all about you guys.I've got some spy to keep their eyes on you.Like what I just said,I mean no harm but problem.You guys planned to go to Canada,right? What a coincidence.Feel pleasure to invite you to my place.All the facilities are undercover.I'll tell you the information once you are here.Don't hesitate anymore.Help me solve this problem as this is about other's lifes.You will save more than one life if you manage to solve it.I hope that you agreed with this.Do send me your respond.
Thank you.
"Apa ni?"tanya Rane."Aku was-was weyh.Tapi..."kata Hana pula."Tapi aku on."sambung Syah dan anggukan dari Hana."Me too."kata Nena."Make it three."Farah pula."Four,please"Iqah tidak ketinggalan."Count me in"giliran aku pula."So,Rane?"tanya Keyh yang semestinya setuju.Pertanyaan itu dibalas dengan anggukan Rane."Another kerja gila.Why not?"tambah Rane lagi.Setelah itu juga berita terkini terpapar dikaca TV.
"Berita terkini,sebuah kumpulan kecil mafia telah diberkas di Thailand dan sedang dibedah siasat dengan segera.Pihak polis di Australia dan Jerman juga telah menjejaki ahli-ahli mafia setelah tertangkap mengedar morfin di sebuah tempat......."
"Mischief Managed!"kata kami serentak dan tamatlah sudah misi mafia ini.Apakah yang akan berlaku kepada mereka di Kanada nanti? Kes apa pula yang akan dikendalikan? Tergantunglah tanda tanya dan nantikan sambungannya....
~TAMAT~
SELAMAT HARI RAYA GUYS!!! X dpt duit raya xpe,tp bg lah vote raya...hehehe...TQSM GUYS!! ILY!! MUAHHHH!!
YOU ARE READING
The Silent Case -Detective- [COMPLETED]✔
Action"Aku akan balas dendam atas setiap yang kau dah lakukan pada keluarga aku.Hutang nyawa,dibalas nyawa!" Kau tunggu,MAFIA. ps:kebanyakkan info dalam ini adalah tidak benar Do VOMMENT...TQSM!!! ILY!!! MUAHHH!!!