بعد اسبوع
مدرس العلوم دخل و قعد يشرح ،
و في آخر الحصة قال : يا جماعة بعد نص ساعة هتلاقو ورقة متعلقة على باب الفصل. الورقة ديه مكتوب فيها اسماء الطلبة متقسمة في مجموعات، و كل مجموعة هيكون فيها 3 طلاب. ا
نا : الله يا ملك ! هيبقى معانا بنت او ولد جداد. حاجة حلوة صح ؟ صح ؟
ملك : طبعا حاجة حلوة اولا هنتعرف على جد جديد ، ثانيا الشغل هنتقسم علينا، يعني مش هنبقى محتسيين.
انا : طب يلا نروح الكافيتيريا، الفسحة قربت تخلص.
راحو الكافيتيريا و قعدو
بس استغربو .. غريبة ، يارا مش موجودة ! بس شلتها الضايعة موجودين، بس مدوش للموضوع أهمية. اتبسطو انها مش موجودة! (لو انا مكانهم اعمل فرح ! )
المهم ، الفسحة خلصت و راحو على الفصل متشوقين جدا علشان يعرفو هيكونو مع مين في المجموعة. اول ما شافو الورقة فضلو مزبهليين كده يجي 10 دقايق
لحد ما جت يارا هانم و قالتلهم : اقفلو بؤكم بدل ما يدخل فيه حاجة. هاهاهاهاهاها ! ( قلش رخيص اوي )
مشيت يارا و بعدين انا و ملك فوقنا من اللي كنا فيه ! و مكناش مصدقين اللي شوفناه ده..
روحنا سألنا استاذ العلوم و قالنا : ده قرار Mr.Amr (فاكرينه ؟؟ ) يلا روحو فصلكو علشان ورايا حصة. \
حضرنا الحصة الأخيرة و بعدين روحنا على بيوتنا عدل وعلى غير العادة متكلمناش خااالص في اي حاجة ...
فضلنا نايمين لحد تاني يوم و لحسن الحظ مكنش عندنا أي واجبات ..
#يارا
منظرهم كان مسخرة ، هما الاتنين فاتحين بؤهم كده .. اتريقت عليهم (مش قادرة تبطل ضحك ) بس تقريبا ده اول يوم منروحش الاحتجاز . مش ديه المشكلة ، المشكلة الأكبر من كده ......
فلاش باك
#يارا
و انا طالعة من الفصل ، استاذ العلزم ناداني و قال لي انه بابا عايزني حالا ،فروحت و اول كا دخلت صعقت !
المدير (بابا ):انا قررت اني احطك انتي و ملك و ياسمين في نفس المجموعة .
انا : نعم ؟! ده مستحيل ! ده احنا مبنطيقش بعض .
المدير : طلاما انا قلت يبقى ينفع ! ( بصوت مرتفع ) اتفضلي على فصلك الفسحة خلصت .
انا طبعا مكنتش طايقة نفسي بس قلت : مش هو عايز نبقى مع بعض ؟ ماشي يس استلم الشكوى ( باسلوب شرير اوي )
رجوع للواقع
انا : اكيد ياسمين و ملك عرفو علشان كده مكانوش مصدقين
.. بس انا هشتغل معاهم في المشروع غصب عني لأن المشروع عليه 10 درجات
.اكيد مش هضيع 10 درجات علشان ناس هبلة !
elpart 5els
أنت تقرأ
يوميات في المدرسة :D
Teen Fictionياسمين و ملك صحاب...وبيحبو بعض اوي هل السنادي ممكن يتفرقوا عشان واحد او واحدة ولا صداقتهم هتتحدى كل الظروف ؟؟؟