Allah Kainatı Yarattıysa, (HAŞA) Allah'ı Kim Yarattı?

21 6 3
                                    

Allah'ın bizi yarattığına ve var olduğunun ispatlarını "Allah'ı Tanıyalım" makalemizde yazmıştık. Fakat biz Allah'a insanoğlu olarak delilleriyle inansak bile kendimizi sorgulamaktan alamıyoruz. Bir soruyu çözerken şeytan vesvesesi ile başka soruları akıllara düşürüyor. Bu sorulardan birisi de başlıkta yazdığı gibi "Allah Bizi Yarattıysa (Haşa) Allah'ı Kim Yarattı?" 

     Eğer, Allah'ın bir yaratıcısı olsaydı bulunduğumuz galaksi, evren, dünya, dünyadaki yaşam ve akıllara gelebilecek ne varsa hiç biri olmazdı. Şöyle ki, insanoğlunun sorgulama fıtratı gereği (Haşa) Allah'ın bir yaratıcısı olduğunu söylesek bile insanoğlu "Allah'ı yaratan yaratıcının yaratıcısını kim yarattı?" diye sorgular ve bu silsile sonsuza kadar devam eder.

     Örnek olarak gösterecek olursak, rakamları ele alalım. Bizler rakamları 1'den 1,2,3,4,5,6......... olarak değil tam tersini düşünelim.

 ..............................100,99,98,97,................................50,49,48,.....................20,19,18,17,.......................10,9,8,7,6,5,4,3,2,1  

bizler bu rakamların her birini bir yaratıcı olarak varsayalım. En büyük sayıdan aşağıya doğru 

.................100, 99'u yarattı diye farz edelim. 99, 98'i yarattı 98, 97'yi yarattı 50, 49'u yarattı 10, 9'u 9, 8'i 8, 7'yi 7, 6'yı 6, 5'i 5, 4'ü 4 3'ü 3, 2'yi 2, 1'i  yarattı. 1 ise 0'ı yaratmak yerine kainat yaratmak isterse 1 rakamı, 2 rakamından izin almak zorundadır. Çünkü Yaratıcıdan habersiz ve izni olmadan hiç bir şey yapılamayacağı için 1 rakamı kendi yaratıcısı olan 2 den izin almadan bir şey yaratır ise yarattığı da kendisi de helak ve yok olur. Fakat 1 rakamı 0 yerine kainat yaratmak istediği için kendi yaratıcısı olan 2 rakamından izin isterse 2 rakamının da kendi yaratıcısı olan 3 rakamına sormadan izin ve yetki veremeyeceğinden  3 rakamına dönerek 1 rakamının yaratmak istediği kainat için izin ister 3 rakamı da kendi yaratıcısı olan 4 rakamından izinsiz izin veremeyeceği için 4'e 4, 5'e 5, 6'ya ..........................99, 100'e ........ şeklinde devam edeceği için 1 rakamının yaratmak istediği kainat izni sonsuz bir yaratıcı silsilesine girdiğinden ve izin almasının imkansız olduğundan bir kainat olamaz. Eğer bir kainat var ise bunun ancak ve ancak TEK ve HER ŞEYE gücü yeten ÖZGÜR bir yaratıcı olduğunun delilidir. Bizlerin de var olduğundan dolayı Allah TEK olandır. 

İHLAS SURESİ

Okunuşu
Bismillahirrahmânirrahîm.
1- Kul hüvellâhü ehad
2- Allâhüssamed
3- Lem yelid ve lem yûled
4- Ve lem yekün lehû küfüven ehad

Anlamı:
Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle.
1- De ki; O Allah bir tektir.
2- Allah eksiksiz, sameddir (Bütün varlıklar O'na muhtaç, fakat O, hiç bir şeye muhtaç değildir).
3- Doğurmadı ve doğurulmadı
4- O 'na bir denk de olmadı.

Bir yaratıcının asla başka bir yaratıcısı olamaz.....

لَا اِلَهَ اِلَّا اللهْ 

 “Allah'tan başka ilah yoktur."

Yorumlarınız bizler için değerlidir.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Mar 30, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Akla Takılan 10 CevapHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin