6:70

116 6 0
                                    

Tinggalkanlah orang-orang yang menjadikan agamanya sebagai senda gurau dan mereka telah tertipu oleh kehidupan dunia. Peringatkanlah (mereka) dengan Al-Quran agar setiap orang tidak terjerumus (ke dalam neraka), kerana perbuatan-nya sendiri. Tidak ada baginya pelindung dan pemberi syafaat(pertolongan) selain Allah. Dan jika dia hendak menebus dengan segala macam tebusan apa pun, nescaya tidak akan diterima. Mereka itulah orang-orang yang dijerumuskan (ke dalam neraka), disebabkan perbuatan mereka sendiri. Mereka mendapat minuman air yang mendidih dan azab yang pedih disebabkan kekafiran mereka dahulu.

Surah Al-An'am 6:ayat 70

🌠 Jauhkan la diri daripada orang yg negatif. Yang menjauhkan diri kita daripada Allah dan yang main² dgn hukum Allah.

🌠 Amar makruf Nahi munkar. Jika kita nampak dosa, cegahlah la dosa tersebut dan ajaklah kepada kebaikan. Nasihat la orang lain dgn ayat² alquran dan hadis supaya kita sama² muhasabah diri serta dapat menjauhkan diri daripada api neraka.

🌠 Dosa tidak dapat ditebus dgn cara lain selain taubat yg diterima Allah. Walau kita banyak duit sekalipun, tak akan mampu nak tebus dosa yg banyak.

🌠 Hanya Allah sahaja tempat kita meminta pertolongan dan perlindungan

🌠 Akibat dosa yg menggunung, dia terjerumus ke dalam neraka dan diseksa dgn azab yg pedih seperti minum air yang mendidih..allahu..moga dijauhkan..

petunjuk dari الله 🌠Where stories live. Discover now