bab2

355 11 0
                                    

Kami hanya memerhati lelaki tersebut. Tiba-tiba lelaki tersebut tersenyum dan berkata.

"ehem.. err.. Assalammulaikum semua.. saya merupakan lecture kamu semua.. so, saya perkenalkan diri saya ye. Ehemm... nama saya Muhammad Danial Iskandar. Kamu semua boleh panggil saya Mr.D.  Umur 23 tahun.  So, saya nak kamu semua pulak intro diri masing-masing."ucap lecture tersebut. Semua student terkejut, terkelu dan macam macam ter lagilah.

"Wehh!! Betul ke tu lecture kita?" Tanya Nana. Kirana angguk sambil matanya tak lepas melihat lelaki itu.

Lelaki tersebut yang melihat kami sebegini tegur. Habis malu kami dibuatnya.

"Baiklah, saya nak kamu yang hujung sana kenalkan diri kamu." Kata Mr.D

"Err.. nama saya Asyraf. Umur 19 tahun. Err.. sir.. status nak kasi tahu jugak ke?" Tanya Asyraf .

Danial yang mendengar iyakan sahaja.

"Ok.. status saya single.. ok tu je." Kata Asyraf dan duduk.

"Ok. Tq.. next" kata Mr.D.

Semua kenalkan diri. Tibanya giliran Kirana.

"Nama Kirana Nabila. 19 tahun. Single." Kata Kirana dan duduk. Danial yang mendengar terkedu.

'Macam ni je dia punya intro..  haihh.. tak pelah.. ' desis hati Danial.

"Baiklah... memandangkan semua dah intro kita mulakanlah ye.. student, hari ni kita akan belajar... bla...bla..bla.." ujar Danial panjang.

.
.
.
~skip~

.
.
.

" baiklah semua.. kelas kita berhenti disini. So, setakat ni ada sesiapa yang ada masalah?" Soal Danial sambil melihat studentnya. Semua gelengkan kepala. Dia angguk .

" oklah. semua boleh bersurai." Katanya disambut dengan suara pelajar..

"Yeayy!! Dah habis."

"Yuhuu!! Enjoy.."

Danial gelengkan kepala. Dia melihat satu persatu pelajarnya keluar. Akhir sekali dia melihat ada seorang gadis yang meletakkan kepalanya diatas meja. Lantas kakinya menuju ke arah gadis itu.

"Cik.. cik...kenapa tak keluar lagi ni?" Tanyanya sambil mengetuk perlahan kepala gadis itu menggunakan pen diatas meja itu.


























#bersambung.

My Lecture Mr.DWhere stories live. Discover now