bab8

265 11 0
                                    

KIRANA POV

"Err.. assalammualaikum Sir... er.. hmm... say...saye.. sayee..."tergagap-gagap aku berkata.

'aduh!! asal ngan aku ni?' desis hati kirana.

"waalaikummusssalam. ha, apa yang saye ..saye ni? hurm..." soal Danial. Aku dah takut dah. takut kena denda.

Author: padan muka. sapa suruh pi lambat. hahaha

Kirana: biaq aa.. kalut ja author ni. * jeling author*

Author: jeling..jeling... tampaq satgi kot.*tangan acah nak tampar muka Kirana.*

Kirana:tampaq lah kalau berani ! merajuk satgi, tak mau dah nak jadi heroin. * sambil muka menyampah*

Author: okok.. x buat dah.

"err.. saya nak minta maaf sebab masuk lambat.. motor saya tak hidup tadi. So, saya datang dengan abang saya. Sorry sir......" ucapku sambil membuat suara meleret. Saja nak goda dia ni. hahahaha..

Author: galaklah hang ni ana!!

Kirana:what ever..

"haihhh.... dah dah.. pergi duduk. Lain kali jangan lewat. Kalau tak saya akan denda kamu." pesan Danial. Aku hanya angguk dan pergi ketempat dudukku.

"hai Ana.. best datang lambat?" usik nana sambil membuat nakal. Aku buat muka menyampah. Mula dah dia ni.... Tak pe tak pe.. meh aku layan... hahahah

"ha'ah.. besstttttt sangatt... nape? kau nak ikut sekali ke? Kalau nak aku boleh je nak ajak kau sekali. hahaha" habis ja aku kata, terus berubah muka nana. Dia mencebik.

"tak mau aku.. dahlah .. syuh..syuh.. nyah kau dari sini." uajrnya sambil membuat tangan menghalau. Aku gulingkan mata. nyampah tengok perangai dia ni.

"Kaulah nyah dari sini.. " kataku sambil menolak perlahan kepalanya. Aku tergelak melihat mukanya macam menahan marah.

"Kau ni kan..." belum sempat nan nak habiskan ayatnya, kitorang ditegur. Nak tahu siapa? Alaa... sapa lagi kalau bukan...

"YANG KAT BELAKANG TU DAH NAPE? NAK CAKAP DEKAT DEPAN KE?" soal Danial lantang. Aku dan nana cepat-cepat gelengkan kepala. Tak mau aku, tadi dah malu.. lani tambah lagi.. aduiii...

"DAH TU? FOKUS!" Katanya. Kami angguk. Dia mula mengajar seperti biasa.

END POV

.

.

.

Semasa Kirana menunggu abangnya, sebuah kereta Vios berhenti di depan dia. DIa berkerut dahi kerana hairan melihat kereta itu. Selepas beberapa saat, keluar seseorang jejaka malaya idaman para gadis...

Author: hahaha, amacam? piaw dak?? hahah

Terkejut Ana melihat Danial berdiri di hadapannya. Dia mendongak melihat danial kerana Danial berdiri dia pula duduk. SO, faham faham sajalah.

"Assalammualaikum Ana. Tak balik lagi ke?" Soal Danial sejurus memberi salam.

"Waalaikummussalam.. Yelaa.. tak balik lagi, kalau tak saya dah tak ada kat sini sir..." balas Ana sambil terselit nada perli. Danial tersengih. Baru sahaja dia nak membuka mulut, telefonnya berdering. Ditekan butang hijau di telefonnya.



"Hello"

"ha!! ouhh"

"okok.. nanti aku hantarkan"

"yeye.. sama- sama"

"waalaikummusalam"





habis sahaja dia bercakap dengan seseorang dia telefonnya, Danial melihat Kirana yang sedang melihat dia sambil mengerut dahi. Tergelak kecil Danial.

My Lecture Mr.DWhere stories live. Discover now