bab7

247 9 0
                                    

Pagi yang indah dengan suasana yang tenang. Dilihat seorang gadis yang sedang menyiapkan dirinya.

"Done" kata gadis itu. Dengan tenang kakinya dibawa turun ke bawah dan menuju ke dapur.

Ternampak satu susuk tubuh. Dengan perlahan dia menapak ke situ sambil tersengih dalam diam. Kaki di jengketkan perlahan lahan sambil menahan ketawanya.

Sampai sahaja dibelakang tubuh itu, dia menahan ketawa.. baru sahaja dia ingin menyergah orang itu. Dia pula yang disergah.

" haa Ana... jangan ingat ibu tak tahu kamu dekat belakang. Dah mari duduk.." kata ibunya seakan-akan perli.. Ana tersengih dan mengambil tempat di sebelah ibunya.

"Ala ibu ni... baru ana nak tengok ibu  jadi  hulk.. dah tak boleh.." katanya selamba sambil memuncungkan bibirnya. Datin Raudah menjegilkan matanya ke arah anaknya itu. Geram dia dibuatnya.. Ada pulak perempuan secantik dia dikatakan hulk? Apa kes??

"Dia ni... eee..... nak je ibu sekeh pala dia.. geram ..." kata ibunya sambil mengacah nak menyekeh kepalanya. Dia tergelak.

" ahhaha.. ala ibu ni...macam tak biasa." Usiknya. Ibunya malas mahu melayan sambung makan.

"Assalammualaikum ibu , adik.." kata Khairy yang segak dengan berkemeja berwarna biru tua.

"Waalaikummussalam.." jawab mereka.

"wah!! Handsomenye along kita ni... "usik Kirana. Dijeling manja kepada abangnya.

"Ehh.. ye ke??  Biasalah... alongkan.." kata Khairy bangga. Kembang kempis hidungnya. Ana hanya sengih..

Seketika ayahnya pula turun..

"Ana.. tak pergi lagi ke? Dah nak lambat ni" tegur Dato' Zaidi. Ana yang  makan itu terkejut. Pantas dikerling jam di pengelangannya itu.

"Ya allah... lupa pulak.. ana gi dululah ye." Katanya kalut. Mereka gelengkan sahaja kepala..

Laju sahaja dia ke motornya.. di hidupkan enjin motornya berkali kali. Tetapi tidak juga hidup.

Kebetulan Khairy yang ingin ke pejabatnya hairan melihat adiknya tidak lagi berangkat ke Kampusnya.

"Dik.. nape ni?" Soal khairy. Dilihat motor kawasaki ninja adiknya.

"Entahlah long... tak hidup.. aduhh... macam mana ni?? Adik dah lah malas nak bawak kereta." Katanya resah. Khairy yang kasihan berkata.

"Takpelah, mari along bawakan.." ujar Khairy. Ana hanya angguk. Mereka ke kereta BMW Khairy. Tak lama kemudian kereta itu meluncur keluar dan membelah jalan..

Selepas beberapa minit, kereta abangnya tiba di kampus Kirana. Belum sempat ana keluar, tangannya ditarik. Ditoleh ke sebelah.

"Nape long? Ana dah lambat ni" ucapnya takut. Khairy sengih.

" ni ha.. along nak gi tahu , nanti along ambilkan ana tau. Tunggu along.. jangan ikut orang yang tak kenal. tunggu biar berteman. Nan....." belum sempat kata-katanya dihabiskan ia telah dipotong oleh ana.

"Long.... ana dah lambat ni... kalau along nak membebel kat ana.. balik nanti please... klah.. bye!" Katanya dan keluar. Khairy gelengkan kepala sambil tergelak kecil.

"Ana ... ana..." gumamnya perlahan. kemudian dia bertolak ke pejabatnya.

.
.

Ana berlari pantas ke kelasnya. Dah lebih 2 minit dia terlewat. Ni semua abangnya punya pasal..

Dibuka perlahan-lahan pintu kelas. Dijengul kedalam.. melihat keadaan clear, dia menapak masuk kedalam.

"Ehem... miss Kirana ... awal awak datang ye.." kata seseorang. Ataupun lebih kepada memerli..

Ana kaku. Ditoleh kebelakang dan terhidanglah wajah serius Danial. Air liur diteguk kesat..

"Err.. assalammualaikum Sir... er.. hmm... say...saye.. sayee..."katanya gagap. Danial menahan ketwanya daripada keluar. Geli hatinya melihat wajah pucat studentnya itu. Tetapi di jauh sudut hatinya, dia lega melihat ana kembali sihat.. adakah ini dinamakan cinta??

Kalau nak tahu tunggulah bab seterusnya~~~.. hahha..

Bersambung....

Btw, jangan lupa follow my instagram..

Anistarmezi_...

My Lecture Mr.DWhere stories live. Discover now