bab6

259 9 0
                                    

"Abang..  abang nampakkan tadi tu?" Tanya Datin Raudah. Dato' Zaidi anggukkan kepala.

"Nampak.. abang bersyukur sangat anak-anak kita tu tak macam adik -beradik lain. Anak - anak kita tu memang rapat. "Luah hati Dato'Zaidi. Datin Raudah hanya mengiyakan kata-kata suaminya sambil tersenyum.

~skip~

Kirana dan Khairy sampai di rumah selepas Kirana dilepaskan oleh pihak hospital. Kirana masuk kedalam rumah sambil beriringan dengan abnagnya.

"Assalammualaikum.. ibu...ayah... Ana dah pulang ni.." jerit Kirana kuat. Khairy segera menutup telinganya. Bingit sekali bunyinya. Perlahan dahi adiknya ditunjal.

"Kau ni dik.. perlahanlah sikit suara tu.. bising jer.." perli khairy selamba. Kirana hanya mencebik. Baru nak balas mereka terdengar satu suara

"Eh! Ana..!! Ya allah... kenapa tak cakap yang Ana dah boleh keluar?" Soal Datin Raudah sambil memeluk anaknya. Kemudian dia melepaskan pelukan itu. Tangannya disalam oleh Kirana dan Khairy.

"Saja... nak buat kejutan dekat ibu dan ayah.. eh! Mana ayah bu? Tak nampak pun?" Soal Kirana. Dahi dikerutkan sambil melihat sekeliling. Datin Raudah tersenyum sambil menarik tangan anak-anaknya ke ruang tamu.

"Ayah macam biasalah... kerja.... Baru je keluar, Ana pulak yang tiba." Kata ibunya. Ana angguk.

"eh!! Ibu!! Along bau somethinglah! " kata Khairy.. Datin Raudah yang blur itu terkejut.

"Ya Allah!! Ayam aku!!" Bingkas ibunya berlari ke dapur. Ana dan Khairy ketawa melihat ibu mereka.

"Hahaha.. aha... tak pelah Long... ana nak naik atas.. nak rehat.." ujar Ana. Khairy angguk.

"Ha..pergilah.. esok jangan lupa pergi U sudah.." kata Kahiry. Ana angguk sambil tersegih. Pantas kakinya menapak ke arah tangga dan naik ke biliknya.

Sampai sahaja di hadapan pintu bilik dia memulas tombol pintu dan masuk. Diletakkan bag yang berisi bajunya ke tepi almari dan rebahkan badannya diatas katil bersaiz queennya itu.

Seketika... matanya terpejam dan dia pun tidur..


.
.

.
.

Bersambung..


Sorry kalau bab ni pendek je.. sis tak de idea.

So, kalau korang nak sembang dengan sis ke apa... boleh dm sis dekat instagram.

= Anistarmezi_.

Ok.. bye..

My Lecture Mr.DWhere stories live. Discover now