44

590 51 4
                                    

„Odchádzam," oznámil im Nigel.

„Nikam nejdeš s mojím srdcom a apokalypsou!" okríkla ho Maia autoritatívne. „Prešla som si peklom a nech sa prepadnem, ak sa teraz vzdám!"

Zastal uprostred pohybu. Takúto ju nepoznal. „A ako chceš všetko vysvetliť Daphne?"

„No tak ti možno trochu ublíži, s tým si mal rátať, keď si mi prvý raz robil prehliadku mandlí!"

Abdul si odkašľal, aby zamaskoval smiech.

„To som ešte nevedel, že si len tak mimochodom ukradla apokalypsu. Nechcel som ju, Maia. Nechcel som ani tvoje..." zarazil sa, ale príliš neskoro.

Mai kleslo srdce až niekam do žalúdka a vôbec to nebol príjemný pocit. Tak on jej srdce nechce? Však ona mu ho napchá do... Vzkypel v nej hnev. Nábytok sa začal nebezpečne kývať. Podišla k nemu a vrazila mu. Pekne pod oko. Päsťou. A ako bonus dostal kopanec do kolena. „Tak prepáč, že som ti ho ja hlúpa nejakým zázrakom dala! Choď do svojej truhly rozjímať nad tým, že si si dokázal získať srdce sedemnásťročnej naivky a nás ostatných nechaj riešiť skutočné problémy, dobre? Nebudeme ti stáť v ceste." Otvorila mu dvere.

Nigel prekonal fyzickú bolesť, ale s tou druhou si nevedel dať rady. Dievča pred ním už nie je to malé dieťatko. Nikdy viac ním nebude. A práve ho celkom slušne poslala do... Nepohol sa. Musí ju ochrániť pred otcom. On ju zabije a nebude brať ohľady na nič. Zovrel pery. Stokrát radšej by znášal Daphnin hnev, než ten jej.

„No?" vyzvala ho, keď sa nemal k odchodu.

„Nikam nejdem," vyhlásil.

Zaplesla dvere a vrátila sa do stredu miestnosti. „Tak? Nejaký nápad ako dať veci do poriadku?"

„A čo by si chcela dávať do poriadku?" zaujímalo Harmony. „Vrátiť ukradnutú apokalypsu? Nájsť Nigelovho otca? Vrátiť sa na stranu mŕtvych?"

„Vrátiť sa... kam?" Maia zamrkala.

„Unikla si zo sveta, odkiaľ nie je povolená cesta späť. Myslíš, že anjeli si po teba neprídu? Doteraz ťa chránila apokalypsa, ale keď ju nemáš, niet dôvodu, aby si zostávala na Zemi v tejto podobe."

„A to si mi kedy chcela oznámiť?" vykríkla Maia splašene.

„Práve teraz?"

„Ale ja nechcem umrieť!" panikárila. „Harmony, nie som pripravená na prechod do ďalšieho života, ja mám ten svoj tu a mienim ho dožiť."

Anjel súcitne vzdychol. „Nataniel po tebe pôjde a nič ho nezastaví. Nemáš proti vyššej moci nič, žiadne eso v rukáve."

Nigel sa postavil k Mai. „Ale ja áno. A ak ju vezmú preč, ja rozpútam apokalypsu," vyhlásil rozhodne, až sa aj Maia preľakla. „Čo takáto alternatíva?"

„To by mohlo vyjsť," pritakala Harmony.

„To by nemohlo vyjsť," opravil ju Abdul rozhorčene. „Nenechám apokalypsu v jeho rukách, ešte nie som vyšinutý!"

Maia pocítila, ako sebou Nigel urazene trhol, ale tváril sa, že ho to neranilo. „Niežeby si mal práve na výber, Abdul," odvrkol. „Alebo sa chceš pokúsiť získať si Maino srdce?" Jeho pohľad jasne hovoril: Skús to a umrieš pomalou a bolestivou smrťou.

„Mohli by sme prestať hovoriť o mojom srdci ako o tovare na trhu?" ohradila sa Maia s rukami obranne oblapenými okolo hrude. „Som si istá, že napriek jeho nedospelosti a natvrdnutosti je apokalypsa u Nigela v bezpečí. Navyše ju uňho nik nebude hľadať."

Za hranicou svetovWhere stories live. Discover now