BAB 7 : ROAD TRIP

543 4 0
                                    


SAYANG YOU DAH SIAP KE ? ADAM TANYA KU KETIKA DIA TELEFON AKU.

I DAH SIAP , YOU JE YANG TAK SAMPAI LAGI.

YE LAH LAGI 10 MINIT I SAMPAI OKAY, NANTI DAH NAK SAMPAI I MISSED CALL YOU., OKAY SAYANG.

OKAY , BYE SAYANG.

BYE.

BILA ADAM SAMPAI JE DEPAN RUMAH MAMA AKU , AKU TERUS PANASKAN ENJIN MOTOR DUCATI AKU YANG PALING AKU SAYANG.

ADAM SURUH BAWAK KAWASAKI , TAPI AKU TAKNAK SEBAB DAH SELALU SANGAT BAWAK KAWASAKI , KESIAN DUCATI AKU , TAKDE SIAPA NAK LAYAN DIA. ABANG AKU BAWAK MOTOR DIA LAH LAGI MAHAL DARIPADA AKU PUNYA.

ADAM SURUH BAWAK KAWASAKI SEBAB APA TAU ?

SEBAB DIA NAK AKU SAMA DENGAN DIA , TAPI AKU TAK NAK.

BILA DAH PANASKAN ENJIN MOTOR AKU TERUS SALAM MAMA , MAMA PUN PESAN LAH BANYAK BANYAK , PESANAN TU KALAU BOLEH LETAK DALAM BAKUL , AKU RASA DAH BERBAKUL BAKUL DAH PESANAN TU.

BILA DAH SETTLE SEMUA , AKU NGAN ADAM PUN GERAK PERGI TEMPAT YANG DIORANG SEMUA BERKUMPUL TU, KITORANG BERKUMPUL DULU RAMAI RAMAI BARU KONVOI AND GERAK RAMAI RAMAI. BARU LAH BEST , BARULAH ROAD TRIP ONE MALAYSIA.

FIRST TEMPAT YANG KITORANG PERGI DULU IALAH TERENGGANU, KITA KENALAH PERGI YANG JAUH DULU BARU DEKAT DEKAT.

WAKTU TENGAH TUNGGU SEMUA ORANG SAMPAI DEKAT R&R EXIT BENTONG , AKU TURUN DARI MOTOR , SCROLL INSTAGRAM DULU , TWITTER AND WHATEVER YANG ADA DALAM PHONE AKU , TETIBA ADAM DATANG KAT AKU BAGI AIR AND ROTI. AIR FAVOURITE AKU PULAK TU , PANDAI DIA AMIK HATI BALIK , TADI DIA TEGUR AKU SEBAB AKU TERBAWAK MOTOR AKU LEBIH DARIPADA DIA , PADAHAL MOTOR DIA MEMANG DAH LAJU GILA KE DEPAN LEBIH DARIPADA MOTOR YANG LAIN , ADAM KAN LEAD ROAD KALI NI. TAPI AKU TAK KISAH PUN DIA TEGUR , SEBAB AKU RASA AKU DISAYANGI BILA DIA TEGUR AKU.

THANKS, AKU CAKAP KAT ADAM.

MARAH LAGI KE, ADAM TANYA AKU.

TAK DAH TAPI SAYA RASA DISAYANGI OLEH SEORANG LELAKI KAT SEBELAH SAYA YANG BERNAMA ADAM FARIS BIN DATO RAZLAN.

HEHEHEHEE , KITORANG KETAWA SERENTAK.

(HAI LAH HATI BAHAGIA SANGAT NI .)

WEI JOM LAH SEMUA DAH SAMPAI NI , ADAM BERKATA DIA KAN LEADER.

JOM , SEMUA CAKAP SERENTAK , TAK SABAR SANGAT RASANYA SEMUA NAK ROAD TRIP KALI INI.

OKEY AKU GERAK LU SEMUA FOLLOW BELAKANG AKU , JANGAN ADA YANG TERTINGGAL KALI INI , AKU HARAP SEMUA IKUT CAKAP AKU , SEMUA ADA 75 BIKERS , AKU HARAP SEMUA CUKUP BILA KITA BERHENTI REHAT NANTI . WALKIE TALKIE SEMUA ADA.?

ADA BRO!!!!! SEMUA CAKAP SERENTAK.

OKAY GERAK NOW SEKARANG.

SEMUA MOTOR BERLEPAS BILA ADAM GERAK , AKU MACAM BIASA AKU KAT BELAKANG ADAM, KANG KALAU AKU LAJU SIKIT KANG ADA BUAT MUNCUNG ITIK , TAPI TETAP CUTE .

KITORANG GERAK DALAM 2 JAM LEBIH GAK ATAS MOTOR JE , AND THEN ADA YANG MINTAK REHAT , ADAM PUN BERHENTI DEKAT R&R LAGI. AKU PUN SAKIT PINGGANG GAK LAH. ADAM TANYA AKU OKAY TAK , AKU CAKAP OKEY JE SEBAB BESTKAN DAH LAMA TAK ROAD TRIP DENGAN GENG GENG BIKERS.

DAH HABIS REHAT KITORANG PUN GERAK SAMPAI LAH TERENGGANU KITORANG MAKAN , LEPAK . AND THEN KITORANG BELI SOUVENIR , KITORANG STAY SANA DALAM 1 HARI PASTU TERUS GERAK GI KELANTAN , AND PERGI PERAK HABIS SATU MALAYSIA AKHIRNYA BALIK KL BALIK , KITORANG HABISKAN ROAD TRIP NI DALAM MASA SEMINGGU.

KITORANG PERGI HARI AHAD BALIK HARI JUMAAT KIRA OKEYLAH TU CEPAT JUGAKLAH KITORANG BALIK, ALAH NAIK MOTOR MEMANG LAH CEPAT KALAU NAIK KERETA HARAMLAH NAK SAMPAI CEPAT.

HARI JUMAAT TU SAMPAI HARI SABTU AKU REHAT JE , PENAT DERR .

HARI AHAD KAN ADAM NAK DATANG BAWAK ROMBONGAN MEMINANG .

OKAY NEXT CHAPTER!!!!!!!!!!!!!!!!!

HANYA DIA SEORANG KEKASIHKUWhere stories live. Discover now