ROMBONGAN MEMINANG TU BERJALAN DENGAN LANCAR , HARI PERTUNANGAN BUAT BULAN DEPAN , LEPAS BERTUNANG IKAT 3 BULAN , BARU MAJLIS NIKAH .
LAGI 2 HARI AKU NAK JADI TUNANG ORANG. TAK SABAR RASANYA NAK MULAKAN HIDUP BARU DENGAN ORANG YANG TERSAYANG. ADAM ADALAH SEORANG LELAKI YANG BAIK, PENYAYANG , INSHAALLAH DIA BOLEH BAGI AKU GEMBIRA DAN BOLEH BIMBING AKU SAMPAI KE SYURGA INSHAALLAH.
SEBELUM HARI BERTUNANG AKU KELUAR DENGAN ADAM , DIA TERSENYUM JE SEPANJANG HARI , BILA AKU TANYA KENAPA SENYUM DIA CAKAP TAK SABAR NAK JADI BAKAL SUAMI AKU , AKU PUN MACAM DIA NI DEMAM KE BUANG TEBIAT.
TAPI AKU HAPPY, SEBAB DIA ADA JE ORANG YANG NAK TACKLE AKU DIA CEPAT CEPAT JE DATANG( JEALOUS LAH TU.)
(KORANG NAK TAHU TAK HARITU DANIAL DATANG KAT AKU TETIBA KAT TEMPAT KERJA , KORANG TAHU TAK DIA CAKAP APA DIA TANGGUHKAN WEDDING DIA DENGAN IMAN DAMIA , SEBAB DIA NAK AKU BALIK , KAU RASA AKU NI APA PATUNG KAU KE, KAU NAK AKU KAU AMIK , KAU TAK NAK KAU BUANG.)
JANTAN MACAM DANIAL NI JENIS TAK CUKUP SEORANG.
AKU CERITA SAMBIL MENANGIS DEKAT ALONG AKU , WAKTU AKU CERITA KAT ALONG AKU TU ADAM ADA , ALONG AKU INGAT ADAM YANG BUAT AKU MENANGIS , KAN ABANG AKU KATA KALAU DIA NAMPAK AKU MENANGIS ORANG PERTAMA YANG DIA CARI IALAH ADAM . TAPI BILA AKU CERITA BALIK BARU ALONG AKU FAHAM YANG DANIAL YANG BERSALAH , BUKAN ADAM.
LEPAS AKU NANGIS KAT ALONG AKU , AKU BORAK NGAN ADAM SEBELUM ADAM BALIK , DIA CAKAP APA TAU , HATI SAYA SAKIT BILA TENGOK AWAK NANGIS TADI.KALAU LAH KITA DAH KAHWIN DAH LAMA SAYA PELUK AWAK KETAT KETAT.
TAKDELAH AWAK MENDERITA MACAM TADI , AKU YANG DENGAR NI NAK MENANGIS BALIK SEBAB DIA TERLALU AMBIK BERAT SANGAT PASAL AKU .
ESOKNYA AKU DAH NAK BERTUNANG . AKU RASA AKU HAPPY GILA.
PAGI YANG MENJELANG DENGAN HARI YANG BERMAKNA DEKAT RUMAH DATO SALLEH BERJALAN DENGAN BAIK.
PUKUL 11 PAGI MAMA ADAM DATANG KAT AKU SARUNG CINCIN APA SEMUA AND THEN BORAKLAH APA LAGI SAMPAI LAH MALAM , YANG PALING BEST NYA SARAH NGAN RASHDAN PUN DATANG.
DIORANG CAKAP CONGRATS AND WHATEVER MORE,
YANG PALING AKU SUKA TU ANAK DIORANG BERDUA NI SUMPAH CUTE GILERR, AKU CAKAP LAH AKU NAK SORANG AKU NAK AMIK, PASTU RASHDAN CAKAP APA TAU, AKU DENGAN SARAH BUAT PENAT PENAT SENANG SENANG JE KAU NAK AMIK. SARAH TEPUK PAHA RASHDAN , RASHDAN MENYERINGAI SEBAB PERIT PAHA DIA KENA TEPUK DENGAN SARAH.
RASHDAN CAKAP LAGI , DIA CAKAP KAU NI NANTI BUATLAH ANAK SENDIRI , DAHLAH KAT SEBELAH AKU ADA ADAM, MALU BABE AKU DENGAR.
ADAM TERSENGIH JERR BILA RASHDAN CAKAP MACAM TU .
AKU CAKAPLAH KAT RASHDAN KAU NI ASYIK NAK MEREPEK JE KAU NI , DAH LAH DAH JADI AYAH ORANG PUN PERANGAI TAK MATANG LAGI.
BTW THIS DAY WAS THE BEST EVER IN MY LIFE , REUNION DENGAN KAWAN KAWAN , FAMILY BAKAL MERTUA , AND ESPECIALLY MY FAMILY.
NEXT CHAPTERRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
YOU ARE READING
HANYA DIA SEORANG KEKASIHKU
RomanceBILA DAH SAKIT HATI SEMUA BENDA DAH TAK BOLEH NAK FIKIR DAH , TINGGAL RASA NAK BUNU DIRI JE , TAPI ADA SATU PERASAAN YANG DATANG MENYAPA APABIA SEMA BENDA YANG TERLUKA DATANG. TAPI APAKAH PERASAAN ITU , NANTIKANLAH DI HANYA DIA SEORANG KEKASIHKU.