Praten met mijn nieuwe huisgenote

1.1K 12 1
                                    

We stonden ondertussen bij één van de fonteinen, te wachten op de andere jongens. Ze hadden nog meer moeite met een parkeerplaats vinden als wij. 

Nu ja, technisch gezien zat ik op de kant van de fontein, naast Lisa, met de jongens naast ons pratend, maar dat is maar een detail. Lisa had zich trouwens om moeten kleden in de auto, de stakker. Gelukkig had Dave voor 1 keer zijn opmerkingen voor zich gehouden. Hij zal gemerkt hebben dat ze nog een beetje zenuwachtig/bang is. 

'Skylar?' fluisterde ze zacht. 

'Ja?' 

'Z.. zijn ze erg?' Ze keek naar Dave en Alec. Ze wist dus nog niet dat het er 5 waren. 

'Ik heb niet te klagen. Zolang je niet wegloopt.' Dat laatste voegde ik maar snel toe. 

'Waar zijn jullie over aan het praten?' Alec had mijn schouders vastgenomen. 

'Niets speciaals.' Hij trok zijn wenkbrauwen op. 'Lisa vroeg gewoon iets. Dat is toch niet erg?' 

'Natuurlijk niet.' Hij boog voorover en drukte weer een kusje in mijn haar. 'Het is juist goed dat jullie het wat kunnen vinden. Altijd met 5 jongens rondhangen kan ook niet leuk zijn voor jou.' 

'Het went.' 

'Goed, waar zit het nieuwe meisje?' klonk Jakes stem. Ik stak meteen mijn hoofd om Alecs benen, omdat ik wou weten of hij Spike had meegenomen. Dat was helaas niet zo. 

'Komop Lisa.' Dave hielp haar recht, en ook Alec trok mij omhoog. 

'Hoe laat is het?'

'Nog een uur om daar te raken, het is niet ver.' 

Collin, Elijah en Jake floten even toen ze haar zagen. 

'Ik zou bijna jaloers gaan worden.' grinnikte ik. 

'Skylar!' berispte Alec me. 'Ik dacht dat je alleen mijn aandacht nodig had?' 

'Aandacht is altijd leuk, maar nu moeten we Lisa misschien helpen.' Ze stond daar wel heel ongemakkelijk en een tikje bang. Volgens mij het soort bang dat ze ieder moment in huilen uit kon barsten. 

'Skylar, nee.' 

'Nee?'

'Ze moet die aandacht zelf doorstaan. Jij had hetzelfde kunnen meemaken weet je.' ik knikte langzaam. 

'Goed, ik ga al met Skylar naar het gebouw, dan kan ze al rondkijken en houden we wel plekjes voor jullie over.' zei Alec. Alle aandacht ging opeens naar ons. Bedankt, Alec. 

'Ik ga wel mee.' zeiden Dave en Collin tegelijk. 

Alec knikte. 'Komop Princess.' Ik liep braaf mee. Ik wou geen stennis gaan schoppen hier, want dan heb ik echt een immens probleem. 

'Bedankt, Alec.' fluisterde ik zacht. 

'Voor?'

'De aandacht van Lisa af te leiden.'

'Geen idee waar je het over hebt.' Ik schudde glimlachend mijn hoofd. 

'Dus, nog één gezien?' knipoogde Collin naar Alec. 

'Hey! Ik ben al goed genoeg voor 5.' zei ik. 

'Sorry princess, maar Alec heeft nog steeds zijn werk.' 

'Dat hij zich dan bezig houdt met de fitness.' bromde ik. 

'Maak je geen zorgen, dat is toch grotendeels van mij en Jake. Al ben ik wel goed in onderhandelen, dus moet ik wel regelmatig zo mee.' 

We stopten voor een groot gebouw. 'Holy shit.' fluisterde ik. 

'Groot hè, wacht maar tot je binnen ziet.' fluisterde Jake. 

Dat duurde niet lang, gezien Alec me niet veel tijd gaf om het immense flatgebouw te bewonderen. 

'Lang leve vergaderingen.' mompelde hij. 

'Waar gaat het over?' vroeg ik, lichtjes nieuwschierig.

'Dat moet jij niet weten, Princess.'

'Anders ga ik moeilijk doen. Ik ben nieuwschierig.' 

'Anders doe ik je handboeien om, plak tape op je mond zodat je die houdt, kan je dag zeggen tegen wafels en krijg je straf vanwege vervelend gedrag.' 

Ik hield wijselijk mijn mond toen we de lift in stapten en naar verdieping 20 gingen. Dat viel nog mee, gezien het gebouw minstens 50 verdiepingen telde. 

We liepen een grote ruimte in, met een minstens even grote tafel. 

'Hoeveel mensen gaan er wel niet komen?' vroeg ik verbaasd. 

'Meestal iets van een 17 à 19 stoelen bezet, meisjes niet meegerekend.' zei Collin.

'Hoezo, meisjes niet meegerekend?'

Ik kreeg mijn antwoord toen Alec ging zitten en me op zijn schoot trok. 

'Gast, we moeten de bezoekers nog wel gedag zeggen.'

'Ah ja.' Hij wrong zichzelf onder me uit. 'Blijf op deze stoel zitten en probeer niet te veel op te vallen.' zei hij. Jake en Collin keken met een opgetrokken wenkbrauw naar me. 

'En hoe wil je dat gaan doen met dat lichaam, die kleren en dat karakter?' vroeg Jake. 

'Hey! Zo knap ben ik niet, mijn kleren kunnen er mee door, ik heb al veel erger gezien en zo verdorven is mijn karakter niet!' protesteerde ik. 

'Onderschat je lichaam niet, erger misschien wel, maar deze kleren complimenteren je vormen en alles behoorlijk en je hebt het soort karakter om een beetje moeilijk te doen en je te mengen.' zei Collin. Ik bloosde. Dat Alec mijn lichaam becomplimenteerd, oké, maar het is raar als de anderen dat doen. 

Iets later kwamen Dave, Lisa en Elijah ook binnen. Lisa werd naast mij op een stoel gezet. 

'Waarom zijn we hier?' vroeg Lisa. 

'Wel, ik ben hier omdat ze me niet alleen willen laten na 2 ontsnappingspogingen. Jij bent hier omdat er geen tijd was om naar het huis te rijden denk ik.' 

'Is het ver?'

'De kust. Vanop mijn en Alecs kamer kun je de zee soms horen.' glimlachte ik. Ik hield van de kust. 

'Slaap jij met he.. Alec?' 

'Technisch gezien heb ik een eigen kamer, maar meestal delen we een bed ja. Alec vindt het stiekem leuk om te cuddelen.' knipoogde ik. Lisa liet een waterig glimlachje zien. 

'Krijg ik dan ook een eigen kamer?'

'Dat weet ik niet. Maar Dave kennende wilt hij ook met je slapen.' zei ik. 

Ze knikte. 'Ik heb honger.' mompelde ze. Ik draaide me om om dat tegen Alec te zeggen. 'Wacht! Dat moet niet!' 

'Ze zorgen goed voor je als je je gedraagt.' fluisterde ik. Ik wist gewoon dat er wel 1 jongen aan het meeluisteren was. Dat kon niet anders, maar ik lette er niet echt op. 

Ik nam Alecs arm vast. 

'Wat is er, Princess?'

'Lisa heeft honger.' zei ik. Alec tikte Dave aan, die naar Lisa ging. 

'Heb je veel honger?' vroeg hij. 

'Euhm.. eigenlijk wel meneer.' 

'Stop maar met dat meneeren. Als er een pauze is zullen we iets gaan halen om te eten, maar zo gaat iedereen binnen komen, dus dan gaat dat niet gaan.' 

'Dank u, me..' Hij glimlachte naar haar en ging terug bij de groep staan. Wacht eens. Sinds wanneer is Dave zo lief tegen meisjes? 

Kidnapped to be a slaveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu