2

40 10 14
                                    

Romanımızın asıl kahramanına geçiyoruz.

Ria çocukluğundan beri dansa bir ilgisi vardı ve onu Paris'de ki dans kursuna iten bir şey vardı. Yeterli parayı biriktirdikten sonra bir bilet alarak Paris'e doğru yola koyuldu.

Paris'e varınca çantalarını topladı ve dışarıya ilk adımını attı. Yağan yağmurun güzel kokusunu içine çekerek istediği dans kursuna doğru yola koyuldu. Yağmurun şiddeti arttırınca elinde ki haritayı saçının üstüne koyarak küçük adımlarla koşmaya başlamıştı. Birkaç dakika sonra dans kursunu bulduğunda gözleri sevinçten parlıyordu. Direk içeri girdi ve birkaç dakika soluklanırken aynı zaman da etrafa göz atmaya başladı. Bir anda karşısında beliren kadını görünce ürkekce gülümsedi.

-Adınız Ria mı? İyi günler.

demişti samimi bir tavırla kadın.Ria kadının yanına ilerleyerek elini uzattı ve

-Bayan Tanner siz misiniz?

dedi. Aynı şekilde kadın da elini uzatarak kısaca selamlaştılar.

-Evet, buyrun.

demişti Tanner. Kadın önden ilerleyerek Ria'nın dans seçmeleri için gideceği odaya doğru yürüyorlardı.Ria bir anda duraksadı, duvar da resimleri duran dans öğretmenleri dikkatini çekmişti. Bayan Tanner'ın uzaklaştığını görünce adımlarını hızlandırarak ona yetişmişti.Büyük bir kapıdan geçip seçmelerin yapılacağı odaya ulaştıklarında Bayan Tanner konuşmaya başladı

-Bu sabah sizi otelinizden aramaya çalıştım...
başka bir zaman gelmeniz için

-Neden

-Kurumsal işlerden ötürü.Bugün uygun bir zaman değildi.Ama madem geldiniz...

diyerek elinde ki dosyaları masaya bıraktı. O sırada Ria üzerine eşofmanlarını giyip esneme hareketleri yapmaya başladı. Dakikalar sonra Bayan Tanner kapıda belirip Ria'ya seçmeler için hazır olduklarını söylemişti.Ria dans edeceği müziğin olduğu flash'ı alıp odaya doğru yürürken Bayan Tanner

-Bayan Millus ve Bayan Mandel topluluğumuzun öğretmenleridir.

-Peki ya Viva Blanc?
Bana onun da burada olduğu söylenmişti.

-Ah, canım, senin resmi bir eğitimin veya referansın yok ki.
Seçmelere girme isteğin Madame Blanc'ın iyi gününe denk geldi sadece. Aslında burada hiç olmaman gerekiyordu. Anlıyor musun?

-Evet?

-İyi o zaman başlayalım.

diyerek Tanner yerine geçti ve diğer iki öğretmenler de yerini alarak Ria'yı dikkatli şekil de izliyorlardı.Ria flash'ı müziği açmak için takacakken Bayan Mandel, Ria'nın yanına gidip flashı aldı ve

-Ben müziksiz dans etmeyi tercih ediyorum. Teşekkürler.

dediğinde Bayan Millus alaycı bir gülüş atarak

-Süreyi aklında tutabilirsin değil mi?

dedi hala alaycı tavrını bozmadan. Ria kendinden emin bir şekilde yerine geçti ve ışıklar kapandığında çoraplarını çıkarıp çok hazırlandığı dansını yapmaya başladı.

Ria dansını ederken alt tarafta Olga endişeli bir şekilde baş öğretmenin yanına gidiyordu.

-Hipnoz mu? İşte şimdi dirsekler arasında ki çizgideyiz. Yüzün öne baksın, harika. Ve... Morphus.

diyordu baş öğretmen yanında ki öğrenciye. Olga söyleyeceği şeyden bir anda çekinerek ürkek bir şekilde oradan ayrılıp diğer herkes gibi dans etmeye başladı.

Ria dansının sonlarına gelirken baş öğretmen sanki Ria'nın varlığını hissetmiş gibi bir anda onların olduğu odaya doğru başını çevirdi. Odada ki tüm öğretmenler Ria'yı hayretler içerisinde izliyordu. Bayan Millus'un alaycılığından eser kalmamıştı ve tüm ciddiyetiyle Ria'yı izliyordu. Ria etrafında dönerken karşısında bir anda odaya dalmış baş öğretmeni gördü.

Ria üzerini giyinip aşağı inmişti. Kapının arkasından konuşulanlara az çok kulak misafiri olmuştu.

-...onun gibi bir şey. Sabah provasını alırken yapmışlar. Eşyalarını kargo kutularına koymuşlar.

-Yer altında saklandığını düşünmüyorsun, değil mi?

-Ne olduğu umrumda değil. Sadece onu aramak istiyorum. Gerçekten endişeleniyorum.

O sırada Ria diğer öğrencilerle göz göze gelmişti ki Bayan Tanner , Ria'yı odaya çağırasıya kadar.

-Ria, yanıma gel.

Ria etrafını inceleyerek Bayan Tanner'ın yanına gidiyordu. Bayan Tanner,

-Madam Blanc ile konuştum. İyi iş çıkardın, Ria.

Ria mahçup bir şekilde gülümsemişti.

-Eve dönüp işlerinizi yoluna koymak ve Paris'e taşınmak için hazırlık yapmak istersiniz diye düşündüm.

-Hayır!
Hayır, hayır hemen başlayabilirim.

demişti Ria o an ki hayalini gerçekleştirmenin mutluluğuyla.

-Güzel.

İçeriye biri esmer biri sarışın olmak üzere iki kişi girmişti. Bayan Tanner hemen tanıtmak üzere Ria'ya döndü ve

- Bu, Bayan Gutter...

Ria ve Bayan Gutter el sıkışmıştı.

-Teknik müdürümüz.

-İyi günler.

-Bu da Bayan Vendegast.

demişti Tanner sarışın kadına bakarak. Ria ile Bayan Vendegast'da el sıkışmıştı.

-Burada yaşayan dansçılarımızla ilgileniyor.

tam gideceklerken Bayan Gutter durup

-Nereden geldin?

-Paris.

cevabını almış bir şekilde gülümseyerek oradan uzaklaşmıştı Bayan Gutter'da. Bayan Tanner tekrar söze girerek

-Bir çeşit Ruth Bre topluluğu gibiyiz. Dansçılarımıza çok para veremiyoruz. Ücretsiz olarak yurt tarzında ev verebiliyoruz.

-Hiç ücret almıyor musunuz?

-Bir dolar bile.

demişti Turner. Ria mutluluktan ağlıyordu. Bayan Tanner tekrar söze girerek

-Bu toplulukta, bir kadının ekonomik yönden kendine yetebilmesine çok önem veriyoruz.

demişti samimi bir gülüşle Ria'nın elini tutarak.

-Normalde, yılın bu zamanı yerimiz olmaz. Ama şimdi bir odamız var.

-Evet, Patricia'nın odası.

-Patricia'yı tanıyor musun?

dedi Bayan Tanner endişeli bir şekilde o sırada balkondan onları izleyen birisine çevirmişti kafasını.

-Hayır. Koridorda kızların onun hakkında konuştuğunu duydum.

-Artık bizden biri olduğuna göre, saklamayacağım. Patricia, bazı üzücü sebeplerden ötürü topluluğumuzu terk etti. Geri dönmeyeceğini düşünüyoruz. Yani istersen, bir oda var. Eşyalarına yardım etmesi için kızlardan birini göndereceğiz.

-Öğle yemeğinden sonra, uygun olur mu?

dedi Bayan Vendegast. Onlar konuşurken çoktan yanlarına gelmişti bile.

-Evet. Aslında... Evet, harika.

dedi Ria mutlu bir sesle. Baş öğretmen onları izliyordu daha doğrusu özellikle Ria'yı şefkatli bir şekilde ona odaklanmıştı. Ria aşırı mutlu bir şekilde odadan çıkarak yurtlarına doğru yola koyuldu.

AynaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin