Robale

2 0 0
                                    

Dawno dawno temu kiedy wszyscy nosili skóry zwierząt i lniane koszule oraz chełmy z rogami na ziemię trafiła banda zesłańców z jednego z księżycy. A mianowicie Lunarianie, piętnaście jednostek zostało zesłane na niebieską planetę w celu badań ale także w ramach kary za bunt przeciw władzy. Dla większości z nich jednak wypad ten nie okazał się karą, a szansą na nowe życie.
Gatunek kosmitów po osiedleniu się wśród mieszkańców planety został nazwany Ancymoderr insektoid.

Anatomia.

Insektoidy nie różniłą się od elfów aż tak bardzo posiadają w większości duże szpiczaste nosy, długie maksymalnie sięgające do łokci uszy i ogólną anatomię niemalże identyczną co u człowieka.

Ancymony mogą posiadać od dwóch do ośmiu oczu, zazwyczaj wszystkie te oczy posiadają ten sam kolor jednak zdarzają się nie liczne wyjątki.
Jeśli ilość oczu przekracza dwa będą one mrugać naprzemiennie aby utrzymać jak największą widoczność.
W przypadku oczy istnieje mutacja która sprawia że dwie źrenice mieszczą się w jednym oku, sprawia to, że osobnik posiadający takie felerne oko nic na nie nie widzi co może być dużym problemem jeśli z dwóch oczu źrenice wyształcily się tylko w jednym.

Skóra zazwyczaj ma szary kolor zmieszany z pigmentem zawartym w krwi, nie jest to mocny kolor jednak łatwo to zauważyć.
W wieku około 25 lat na skórze pleców oraz zewnętrznej ramion zaczyna się rozwijać twarda hityna zazwyczaj ma ona ten sam kolor co naskórek i odróżnia ją tylko wytrzymałość jednak zdarzają się też przypadki gdzie pancerz ma mocny kolor ( ten sam co krew.)  te przypadki zazwyczaj są twardsze i bardziej odporne.

Krew poza podstawowymi funkcjami odpowiada także za kolor włosów, ogona, wszelakich znamion i częściowo paznokci.
Jeśli osobnik ma niebieską to ma niebieskie włosy, ogon itd.

Ogon jest dość dużym organem przypominającym ciało larwy, posiada sześć szczątkowych odnóżyn po bokach. Jego rolą jest przechowywanie składników odżywczych jak u gekonów albo wielbłądów i może innych zwierząt.
Jest miękki jednak porywająca go często przezroczysta skóra jest dość wytrzymała i nawet ciągnięcie ogona po kocich łbach nie wystarczy do przetarcia jej.

Włosy rosną na głowie, pod pachami i w miejscach intymnych, w większości wypadków są dość gęste i trwałe do tego rosną szybciej niż u ludzi.

Na głowie naturalnie mają rogi które przypominają wyrób szklany, są przezroczyste, a w ich środku przepływa krew, wygląda to trochę jak lampa z lavą.
Funkcją owych rogów jest między innymi dodatkowe utlenianie krwi.
Dodatkowe ponieważ da się bez nich żyć gdyż są dość łatwe do zbicia, tak jak szkło.
Jednakże ich brak stanowczo ogranicza możliwość długotrwałego biegu bądź podnoszenia ciężarów.

Żywią się naturalnie owadami, pierścienicami i innymi robaczkami. Natomiast na ten moment nie ma to aż tak dużego znaczenia i spotkać można chociażby osobniki nie jedzące żadnego mięsa. Jednakże warto wspomnieć że ich kły są długie i ostre stworzone do przebijania pancerzy.

Rozmnażanie.

Gatunek nie posiada jako tako płci, organy rozrodcze są zdolne zapładniać ale także być zapładnianym.
Organy owe przypominają macki których kolor jest ciemniejszy od skóry.
Przy orgaźmie wytwarzają komórki rozrocze i tak dalej.
Później są jajka, zazwyczaj jedno dwa na osobnika są one przezroczyste i całkiem okrągłe.
Po jakimś pół roku z jajka wykluwa się larwa, po roku zawija się w kokon i po jakimś czasie wychodzi z niego wyglądające mniej więcej tak jak dorosły osobnik, tylko mały. No i ta da, wychodowałeś swojego homonkulusa.
Insektoidy mogą się rozmnażać z każdym gatunkiem na podobnym poziomie rozwoju.

Co do płci to osobniki określają ją same albo pozostają bezpłciowe.

Zachowania społeczne

Gatunek zaaklimazyzował się już na tyle że ich zachowanie praktycznie niczym się nie różni, ważnym elementem zachowania jest jednak zmiana koloru krwi w momentach skrajnych emocji. U każdego osobnika te kolory wyglądają inaczej ale na przykład w chwili skrajnej złości cały pigment przyjmie kolor czerwony do momentu aż organizm się nie uspokoi.
Ancymony mogą być bardziej agresywne i inpulsywne nad czym nie do końca mogą zapanować.

Długość życia 80-90 lat
Średni wzrost 160-170 cm

To już koniec opublikowanych części.

⏰ Ostatnio Aktualizowane: Apr 24, 2019 ⏰

Dodaj to dzieło do Biblioteki, aby dostawać powiadomienia o nowych częściach!

Rzeczy do uniwersum Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz