STRAPİEN

111 9 5
                                    

Yazar Notu; Okumadan önce, sözlüğe bakmanızı rica ediyorum. Okuduktan sonra yorum yapıp oy vermeyi unutmayınız.


STRAPIEN SÖZLÜĞÜ;

Orsa-> Dünya

Vire-> Mars

Khell-> Jupiter

Cucas-> Venüs

Matil-> Merkür

Barna-> Satürn

Poer-> Pluton

Verdim-> Yıldız Krallığı

Merya: Neht dilinde, 'matmazel' anlamına gelir.

Kantal: Neht dilinde, 'ispiyoncu öğrenci' anlamını taşır.

Kerpör: Neht dilinde, yarısı balık yarısı kuş, istediği kadar yükseğe zıplayabilen bir hayvandır.

Heytra St-rallı: İlk Strapien tarafından oluşturulmuş kutsal yıldızlardır. Bu yıldızlar, sadece en iyi ve en masum gezegenleri ya da kişileri kutsar, onları korur.

Kire St-rallı: Koruyucu yıldızlardır.

Gangster solucan: Gezegen etraflarında gezip çöplerle beslenen canlılardır.

Bosna ne yta Verdim n'chak: Selam olsun Verdim Muhafızı.

Bosna ne yta Cucas n'chak: Selam olsun Cucas Muhafızı.

Bosna bin ehy, n'chakl: Selam olsun Muhafızlar.


☆☆☆


Uzun bir karanlık önümüzde uzanıyor, Verdim'in St-rall'larının ufacık ışıltılarında kayboluyordu. Orsa'nın canlı havası arkamızdan esip, karanlığın arasında hapsolmuş bitkileri kıpırdatıyor ve bir çeşit ıslık çalıyordu. Orsa Muhafızı hemen yanımda dururken derin bir iç çekti ve elini rüzgara doğru kaldırdı. Yetenek alanı olduğundan, rüzgarın fısıltısını dinlediğini biliyordum bu yüzden hiç ilişmeden elimi cebimde ki, Verdim Kralından aldığım pusulaya attım. Altın Taht'ın pusulası Gümüş Taç olarak bilinirdi. Nasıl kullanılacağını bilindiğinde Gümüş Taç, herkesi ya da her şeyi bulabilirdi. Şu durumda, benim için Strapien'i bulmak anlamına geliyordu ki, ayağını durmadan yere vuran Khell Muhafızı bana çabuk olmam gerektiğini sürekli hatırlatıyordu. Orsa Muhafızı yeşil gözlerini karanlıktan ayırıp üzerime sabitlediğinde elini aşağıya indirdi. Uzun simsiyah saçları karanlıktan ayırt edilemiyordu, üzerinde belli olan tek şey elbiseyi andıran, Yuha'lardan yapılmış –yutanyum kaplı, enerji patlaması yaşayan Güneşlerden kopan meteor parçaları- zırhıydı. Öyle can alıcı parlıyordu ki, Verdek'li olmasam, gücümün zerrelerini St-rall'lardan ve Altın Taht'tan alıyor olmasam, gözlerimin kör olma ihtimali beş binde dört bin dokuz yüz doksan dokuzdu. Orsa Muhafızı dudaklarını araladığında, Khell Muhafızı ayağını yere vurmayı kesmiş ve rüzgar garip bir şekilde arkamızda ki tepeye yönelmişti.

STRAPİENHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin