Ples

13 1 0
                                    

Ach. Ako toto dám do poriadku do večera? Hovorila som si sama pre seba. Je len 6:30 a ja už stresujem. Prečo? Dnes je ples. Teoreticky pre maturantov posledný deň v škole. Som úplne vyťažená. Posledné dni boli len testy referáty skúšky. A podobné hovadiny. Zmaturovala som na jedničky. Nečakane. No len z fyziky som mala dvojku. Naši by z toho... Vždy mi vyndu slzy keď na nich pomyslím. Otec je ešte v kóme a ja dúfam ze sa preberie. Strýko je super. Ale teta... Na tu nemám slov. Je strašne arogantná. Ale späť k fyzike prosto by z toho nemali radosť. Chceli aby som sa dostala na Princeton. Áno Princeton nie Harvard či Yale. Bol to ich sen sa tam dostať len ze sme prišli my. Najprv tam chceli dat bratov len že Cole a učenie nešli moc dohromady a Sam si vybral Harvard. Čiže som ostala len ja. A sľúbila som im že im ten sen splním aj keď nie teraz ale raz. Nedokážem teraz všetkých opustiť.
"Musíš budiť celý dom" ani som si nevšimla že prišla teta. Keď som si robila raňajky "oh. Lilly. Už je osem hodín. A v tomto dome sú v takýto čas všetci hore" odsekla som a chlipla si z horúceho latte. "Hovorila som ti aby si ma oslovovala madmazel Smithova" karhala ma. Usmiala som sa na ňu. "ešte to. A vy ma oslovujte vaša jasnosť " povedala som sarkasticky. Neviem co si myslí. Nebudem ju oslovovať ako slúžka svoju pani. Môže byť rada že jej ešte vykám. Lebo väčšinou ľuďom s ktorými žijem pod jednou strechou tykám. Lilly som obišla a sadla si. Dala s si obyčajné musli. Sedela som za tým obrovským stolom sama. Kde sú tie chvíli ked sme tu sedeli všetci a prekrikovali sme jeden druhého? Preč. Ozvalo sa moje svedomie. Opäť. Dosť. Treskla som rukou o stôl. "Raňajky všetci!" zakričala som na plné pľúca. O chvíľu boli už skoro všetci pri stole. "Nico zavolaj Lilly. "
"Madmazel Smithova. Okej Liv."
"Vaša jasnosť" povedala som sarkasticky a všetci sa zasmiali. Nico nad nami pokrútil hlavou. "Kde je Kik?" ozvala sa Ava
"Odišla ešte pred šiestou" pridala sa Three. "Prečo?" fakt. Liv. Skvelá otázka. A zase to moje svedomie. Sklapni. Všetci len pokrčilí ramenami. Tiché raňajky. Okej. Budem si musieť zvyknúť. Odpratala som taniere. A nechala Justina s Avou nech ich umyjú.
...
"Ánooo" zdvihla som telefón.
"Otvorila sa nová kaviareň. Ideeeš!" Stará dobrá Nathaly.
"Nemám náladu" povedľa som
"To nebola otázka. Prosto ideš. S Katie čakáme pred tvojím domom" povedala a ja som nakukla z okna. Fakt. Netrpezlivo tam stáli. Otvorila som okno a zakričala in "Baby ale ja sa musím ísť ešte chystať na ples."
"Je 9:30. Tak si zdvihnú tie šunky a padaj. Barbie" ozvala sa Katie. Zasmiali sme sa a ja som zbehla dole. "Kam že kam že" ozval sa za mnou Nico keď som sa obuvala. "S babami na kávu" povedala som a usmiala sa naňho. "Nemala by nikam ísť"
"Och. Lilly. Veľa vecí by som nemala" odvrkla som jej a odišla. "Nat. Katie" skrikla som a objala ich. Po dlhom objímaní sme sa konečne rozhodli. "Potom zájdeme k nám sa upraviť." ozvala som sa. "Ale najprv pôjdeme do Centra. Nakupovať" zaradovala sa Nat nad jej nápadom. Moc sa mi nechce ale nemám na výber. Katie celú čas básnila že nemôže uveriť že ju Cole pozval. A ja som sa
"čudovala" s ňou. O chvíľu sme už stáli pred menšou kaviarňou. Bola nádherná. Mala kockované dlaždice. Striedala sa biela a čierna. Steny dávali efekt dreva. A všade rozvoniavala čokoláda káva a podobne. Na stenách viseli obrazy. A na okrúhlych stoloch boli krásne krvavo červené obrusy ktoré siahali až po zem. V strede stola bola váza s čiernou ružou. A taniere a príbory boli prírodné vyrobené. S kokosového dreva. Keď som sa dokochala tou krásou. Došli sme k pultu. "Vitajte v moj.." otocila sa na nás. ".. ej kaviarni" dopovedala "Kik? Čo ty tu?"
"Pochopila som že nemôžem len sedieť doma a tak som si urobila kaviareň." ešte som s ňou chvíľu kecala. Nakoniec sme si objednali. Dala som si horkú čokoládu.
"Až teraz som si všimla že sú tu vaše rodinné obrazy" povedala Nat a Katie jej pritakala. Len som si chlipla z čokolády. "Prepáč" povedali naraz. "V pohode. Ocko tu ešte je. Chodím za ním každý deň. Polepšili sa mu" silene som sa usmiala. "Mali by sme ísť ak chcete ste niečo nakúpiť. " povedala som a chtiac nechtiac som sa postavila a išla zaplatiť. "Na účet podniku." povedala a ja som už bežala k babám.
"Si ani neviete predstaviť ako sa teším" kričala celú cestu Nat. S Katie sme sa smiali. Do obchodného centra sme vošli ako bohyne. Aby som to vysvetlila. S vlasmi na všetky svetové a zo smiechom až do New Yorku.
"Noahu" zkricla som keď som ho uvidela. Rozbehla som sa k nemu. Vyskočila som na neho a on sa so mnou zatočil. "Super outfit na ples" povedal. Nie nechodíme spolu ak by vás to zaujímalo. Stali sa z nás veľmi dobrý priateľa. Síce ideme spolu na ples alr to len preto lebo nemáme s kým ísť. "Neblázni. Dnes budem najkrajšia." povedala som hrdo. "ty už si najkrajšia" musela som sa začervenať. Našťastie ma baby rýchlo odtiahli. Už mu len niečo zakričali "Ty si doňho fakt blázon" začala Katie. "Alee. Jedine do Lucase" oponoval jej Nat. "Lucase o ňu ani nezakopol zatiaľ čo Noah sa stal jej priateľom." zamračila sa Katie. Chvíľu sa ešte dohadovali. A ja som sa na nich pozerala s pokerfaceom. "Dosť." skríkla som ".. Lucase je zasnúbeny tak to pochop Nat a ty Katie pochop že Noah je len kamarát" povedala som a uľavilo sa mi. Ponechali sme asi všetky možné aj nemožné obchody a to nehovorím že v každom sme niečo kúpili.
Teraz sedíme v Pizzerii a pochutnávame si na dobrej. Čo dobrej vynikajúcej sunkovej pizzy. Za tých pätnásť minút co tu sedíme sme už stihli prebrať všetko cez to či je zem guľatá. Áno takéto veci riešime. Autisti. Až po krámy.
"Nežartuejm. Vážne keď som mala 10 ma rodičia vzali na popolušku a ja som sa v strede filmu zobrala a vyšla pred plátno a začala toto ma byť akože čo hovno vyzerá lepšie ako tie postavy a to vôbec nehovorím o tých menách. To jej mohli dat rovno meno popol. A vážne myši prečo nie pes alebo lev. Ale smrad ľavé myši. A aby som neurazila len tento autisticky film. Na klincoch sa lepšie sedí naz na tom to. No a potom ma už ťahala ochranka von a mama poslal otca že ona sa ku mne teraz nepriznáva. A ochrane som povedala však kľud baby ved ja viem ze za pravdu sa každý nahnevá. Nasadila som si pilotky a dostala zákaz vstupu. Vztycila som prostredník" tak asi nie všetko. S Nat sme sa začali rehotať na plné pľúca ale potom spustila ja Nat "Okej. Ja keď som mala 12 ma mama poslala umyť kávovar. No a mne sa nechcelo tak som ho bachla do umývačky vybrala a dala na pôvodné miesto. No a nešiel. Bol upne no y čiže ho mama bola reklamovať a zase som to spravila. Mama sa vytočila a ja s ňou. Išli sme do tej predajne a ja som zakričala čo to za šmejdy predávate keď nejdú umyť v umývačke popritom som zhodila celý rad tých kávovarov. Obaja sa na mňa pozreli a ja som len dodala beriem si tento kávovar a ak nepôjde ani ten tak vám ho šľahnem o hlavu. Pobrala som sa preč. A nechala len 20€ namiesto 200€. A viete čo som urobila zase ho strčila do umývačky. Pobrala som sa do toho centra. A je*bla ten kávovar o toho predavača" zasmiali sme sa "teraz ty ukázala na mňa Nat."
Ja? Ukázala som prstom na seba. Prikývla. Zamyslela som sa "Okej mám to tak keď som mala 11 sme mali takú susedu mala okolo 75 no a ja som sa na ňu nahnevala že.. Ani neviem začo. Prosto som jej napísala list. V ktorom stálo vo vašom dome je skryta bomba a môžete ju zneškodniť len kľúčikom ktorý sa nachádza na druhom konci dediny zakopaný 10 metrov pod zemou pod červeným krížom. Bomba je v drevenej krabičke. Nesnažte sa ju premiestnit lebo hneď ako s ňou pohnete vybehne a ešte mate na to len 10 minút. Ta babka začala utekať cez celú dedinu. Deň predtým som tam zakopala ten kľúč. A zatiaľ čo ona bežala som jej dala drevenú krabičku na stôl do kuchyne. A skrikla sa za záves. Ta babka vykopal ten kľúč. A išla odomkýnať tú krabičky. No a keď ju odomkla vyskočil na ňu šašo. A skríkla nezabijaj ma. Vtedy som sa uchechtla a kychla si a ta babka ma našla a začala palicou švihať že som dokonca radšej preskočila jej plot. Otváranie dverí by bolo namáhavé" smiali sme sa. Aj sa čudujem že tý ľudia na nás nezavolali ešte psychiatriu. "Ku*va to už je 16:30" zvreskla Nat na celú pizzerku a všetky pohľady padli na nás. Zapchala som jej dlaňou ústa. Zaplatili sme a bežali sa ku mne pripraviť.
Po polhodine dohadovania sme sa nalíčili. Ja som mala dymové líčenie s bordovým rúžom. Katie mala nature líčenie s matným rúžom. A Nat mala výrazne líčenie s červeným rúžom. V v priebehu dvoch hodín co sme sa pripravili sme kecali a smiali sa.
Naša práca dopadla takto
Nat

ZabudnutáWhere stories live. Discover now