68

81 14 11
                                    

Ye tau dh lama tk update hiks . Ampun kan guweh ihik ihik ㅠㅠ


Kedai mamak menjadi pilihan hati si anak Kang . Hm apa fikir niel takdak taste makanan mamak ke ?

Mamak num 2 okey ! 🙌

“Eyyo , nyiel ! Kinapa muka yitu sitires sitires ?” Tanya mamak prihatin dengan loghat mamaknya . Haih la maaaak

“tkde ape lah mak . Patlah ambik order . Nak bukak puasa ni”

“oooo wokey wokey . Mau makan apa ?” buku catatan dan pen dikeluarkan mamak . Otaknya terlampau kecil utk menghafal menu pelanggannya yang ramai

Mamak maju 0.2

“roti spring breeze . Air energetic . Nak tambah tenaga” pesan Daniel . Mamak menggeleng kepalanya tanda beres lalu beredar ke dapur .

-----------

“Miyaa ..” Miya mengangkat muka . Mukanya cuba diceriakan

“Ya Auntie ?” Puan Kang tersenyum manis . Dia berasa bersalah kepada Miya kerana Daniel melayan Miya dengan tidak sopan walaupun Miya ialah kakak tirinyaa .

Kakak tiri ?

Heh tanjat tak tanjat tak muehehehehehh

Ya , Miya ialah kakak tiri kepada Daniel . Boleh dikatakan Puan Kang ialah isteri kedua Tuan Kang . Isteri pertama Tuan Kang meninggal dalam kemalangan kereta semasa Miya dalam gred 5 . Masih seorang pelajar . Namun Miya dengan tabahnya menerima dugaan itu .

Taklama selepas itu , Tuan Kang dipertemukan dengan Puan Kang semasa berada didalam mall . Mereka berlanggaran didepan arcade menyebabkan barangan Puan Kang yang dibelinya jatuh dan bertaburan . Fuh klishe bhai HAHAHAHAHAHA

Dari situ , cinta mula berputik . Selepas Puan Kang berkahwin dgn Tuan Kang , Puan Kang sepenuh hati menjaga Miya dengan ikhlas . Tamat sahaja persekolahan , Miya menyambungkan pelajaran di UK dengan mengambil jurusan medical science .

Dan itu adalah kali kelima dia pulang ke tanah airnya selepas 9 tahun berada di UK . Miya sentiasa cuba utk berbaik dengan Daniel . Namun apakan daya , Daniel adalah seorang yang amat batu terhadap perempuan . Bukan utk menggoda tapi untuk merapatkan hubungan sebagai adik beradik tiri .

Mesti korg tanyaa , kalau Puan Kang mak angkat Miya , asal tk panggil eomma ?

Haaaaa , ni jawapan dia

Sebab Miya taknak memanggil orang lain sebagai 'eomma' selain daripada ibu kandungnyaa . Even Puan Kang ibu tirinya . Tapi Puan Kang faham .

Hoh korang ! Tk baik tau benci diaaa ! Niat dia lain aduh korang niiii ;-;

Tahu raya ni , korang mintk maaf kt dia :3

“Em , auntie mintk maaf lah bagi pihak Daniel . Miya tahulah dia tu mmg batu dengan perempuan” Miya menggeleng

“aniyaa , Miya faham . Miya boleh usaha lagi untuk rapat dengan dia” Puan Kang tersenyum manis .

『 MESSAGE ㅡ KANG DANIEL 』Where stories live. Discover now