Jam menunjukkan pukul 12.00 a.m . Rumah kediaman Puan Kang gelap tanpa sebarang lampu . Dah tidur agaknya hmDaniel yg baru pulang ke rumah selepas bersiar-siar , berjalan perlahan ke dapur agar tidak membuat sebarang bunyi .
Air diteguk Daniel . Selesai membasahkan tekaknya , Daniel menaiki tangga satu persatu ke biliknya .
"Niel ?" satu suara menyapa Daniel . Daniel dengan poyonya menoleh .
"mwo ?" Danial berpeluk tubuh . Sungguh dia malas nak bercakap dengan kakak tirinya sekarang ini .
"Em , boleh kitaa cakap sekejap ?" cakap je dekat sini . Aku nak masuk bilik cepat" Dingin Niel . Miya mengeluh perlahan . Susah dpt adik tiri jenis kayu ni hm
"Firstly , noona nak mintk maaf sangat-sangat kalau kedatangan noona sedikit sebanyak buat Niel tak senang dan sakit hati . Noona bukan nak goda ke menggedik dgn Niel cuma noona nak rapat dengan Niel je . As kakak dan tak lebih . Noona nak kawan .
Kalau Niel nk tahu , sejak noona duduk UK . Noona cuma ada sorg je kawan . Tapi seperti tk dilayan je . Tapi noona tahan . Noona sabar . Noona teringin nak ada kawan rapat yg membolehkan noona luah perasaan noona , nangis sesama , gelak sama-sama . Tapi noona tk pernah dapat" Air mata yang mengalir pantas Miya sapu .
"Noona nak kawan . Noona berusaha nak rapat dgn Niel . Nak berkawan dengan Niel . Tapi semua sia-sia . Noona tak berjaya . Noona sunyi . Noona tak ada tempat meluah perasaan . Tempat untuk berteman . Semua takde . Niel nampak je noona mcm dh maju dgn gaya UK . Tapi ni semua untuk tutup kesunyian diri noona . Noona cuba untuk kuatkan diri sendiri . Noona sentiasa bagi semangat dekat diri sendiri bila noona down atau dikecam kawan sekelas . Nak harapkan orang , agaknya nak kena tunggu noona tumbuh halkum kot baru nak ada hehehh" Gelak Miya . Daniel yang mendengarnya mula rasa bersalah . Hatinya mula lembut dengan perempuan bernama Miya Kang ini .
Perlahan-lahan Daniel bergerak memeluk tubuh Miya yang cuba gelak akan lawak sendiri . Terhenti seketika tawa palsunya apabila dipeluk Daniel
"Mianhae . Niel taktahu semua tu . Jeongmal mianhae , n-noona .." balas Niel sayu .
"Gwaenchana , mmg lah niel taktahu kan . Niel bukan tinggal dengan noona dekat UK sana hahaha !" Daniel tersenyum nipis
"Noona nak kawan ?" Miya mengangguk .
"wae ?"
"Then , Niel will be your friend and your dongsaeng start from now" Betapa terkejutnya Miya bila mendengar ayat Daniel . Terlerai pelukan mereka dibuatnya
Fuh sado ! HAHAHAHAHA
"Jinjja ? Niel jgn main-main"
"nak main-main buat apa pulak . Taknak kawan sudah , ada Niel kesah ?" Niel ingin melangkah ke bilik namun terhenti
Miya memeluk erat Daniel dari belakang . Terharu betul ade adik mcm ni hiks
Lap hingus sikit HAHAHAHAHA
"g-gomawoo hiks" Miya mula menangis . Finallehhh , Niel dh terima dia uwuuu !
Bukan terima as girlfriend wokeyyy ! As Kakak dgn kawan je ayyaaa.
"umm , dh noona pergilah tidur . Nak berdrama boleh pergi mintk kt memana entertaiment . Buat kat sini tak laku" Miya tergelak . Haih pandai pulak anak orang ni buat lawakk
"aish dia ni ! Um , jalja-yoo uri dongsaeeeng !" Miya berlari anak masuk ke dalam biliknyaa . Sleep time !
Daniel tersenyum nipis sebelum masuk ke biliknya
Senyum-senyum . Jgn sampai lupa si Aeri tu udah ehee'
YOU ARE READING
『 MESSAGE ㅡ KANG DANIEL 』
RomantizmCOMPLETE ! alkisah tentang seketul Jeon Aeri yang amat menggilakan seketul kang chodingㅡ eh taktak . kang daniel okay ? okay . nak kata gila taklah gila mana . basye basye je hek ㅡ kang daniel yang dikenali sebagai seorang yang amat sukar bergaul d...