Chapter 16

3K 140 18
                                    

Happy reading

Fang dalam perjalanan mencari kaptennya menggunakan elang bayangnya.

Di tempat Alfina.

"A..apa..?,macamne ni..?" Menoleh kebelakang,dan Elfina dah takde lagi dia dah pergi.
"Syukurlah...semoga dia tak kena tangkap,...hhhaaa~!! "Mata Alfina terbelak,pada masa Alfina tengok kedepan,Azril akan menyerang dirinya.

"Hyaaa...!!!" Teriak azril,tangan kanannya berubah jadi besi,dia menggunakan kuasanya untuk menumbuk perisai Alfina yang sudah mulai memudar.

Alfina menutup matanya,kedua tangannya di silangkan di depan mukanya,ketika azril hendak menumbuknya.
Terdengar suara hentaman keras,
Tapi tak terjadi apa pun pada diri Alfina.

"Apesal tak terjadi apapun?" Kedua tangannya diturunkan,matanya terbuka dan nampak dinding pelindung.

"Kau...!!!" Azril

Alfina menoleh kebelakang,ternyata ada kapten Kaizo.ternyata dinding yang melindungi Alfina adalah dinding tenaga yang dibuat oleh Kaizo
"Kapten.."

"Hhhh...,bila belum siap untuk bertarung ngan musuh baik kau jangan pernah meremehkan lawan mu" ucap kaizo pada Alfina

"Sampai kapan,nak berlindung di balik dinding tenaga kau,mari..sini,kita bertarung"Azril

Kaizo pun menghilangkan dinding tenaganya.

"Pedang tenaga...!!,tetakan pedang tenaga..!!" Kaizo melancarkan serangannya pada azril.

Author Malas sebut sebutkan semua teknik yang ada pada kuasa masing masing karakter 😑

Azril merubah tubuh dirinya menjadi keras bagai besi,kaizo masih menyerangnya tapi hanya sedikit yang berkesan pada tubuhnya azril,bahkan tumbukan tenaganya pun tak dapat memberikan efek yang besar.

"Kapten..!!,biar saya bantu- " Alfina menawarkan untuk membantu kaizo.

"Tak payah nak bantu aku" jawab kaizo,menolak tawarannya.
kaizo berusaha melawannya lagi.
"Tolakan tenaga..!!"

Azril terpental jauh ke belakang.
azril membuat sebuah golem dari berbagai benda di sekitarnya.
Dam terciptalah sebuah golem yang besar dari batu.

"Kapten...!!" Teriak fang dari atas,setelah fang nampak kapten dan kak Alfina masih berlawan ngan atu sorang alien bernama azril.

"Nape kau cari aku" marah kaizo pada fang.

"Nak bantu kepten lah" fang turun dari elang bayang.

"Baik kau bantu Alfi ni ,"ucap kaizo mendekati adik nya dan alfina,
"aku nak uruskan dia-, "
ketika tangan kanannya memegang pedang dan menunjuk ke azril ternyata dia sudah tidak ada.
"Eh..."kaizo,fang dan alfina terkejut,azril dah tidak ada di depannya.

Kaizo membuat dinding tenaga lagi,rupanya Golem tadi ada di belakang mereka bertiga.Fang dan Alfi terkejut,rupanya k.kaizo tau kat belakang mereka dah ada golem batu.

"Tumbukan golem"Azril

Golem tu tumbuk mereka bertiga,tapi tak berjaya sebab kaizo dah buat dinding tenaga.
"Tendangan tenaga..,hyah..!!"
Golem batu yang dikawal azeul pun hancur.

"Uhukk..hukk.uhukk..."Azril memegang dadanya yang sakit.

"Kak...akak tak pape?"tanya fang pada Alfi,untuk tau keadaannya.dan alfi hanya menganggu anggukkan kepala.

"Kalau boleh tau,kenapa akak tak serang dia tadi?"

"Tak de celah buat akak untuk gunakan kuasa air akak,jadi tadi sebelum kapten kaizo datang,akak hanya bisa pertahankan diri ngan perisai saja,dan kapten kaizo pun datang,tapi kapten kau tak benarkan akak untuk bantu dia pulak :( "Jawab Alfina,alfina sempat berpikir kenapa fang tau,kalau dirinya tak menyerang azril tapi mempertahankan diri saja.

Fang adik Ku TersayangTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang