Empat hari telah berlalu selepas sahaja kaizo dan lahap menjalankan misi mereka.
Kini mereka baru sampai dan telah berada di markas TAPOPS.
Keadaan fang sudah semakin membaik,kini dia sudah dapat berjalan sendiri,kalau sebelumnya fang selalu berada dibiliknya terus tanpa melakukan kegiatan yang berarti.
Walau lengan kanannya masih di perban, kerena masih dalam masa penyembuhan.Selepas mereka berehat,kaizo juga lahap pergi menemui comander Kokoci.
"Comander.."panggil kaizo
"Eh..Kaizo,dan..lahap?"
"Ye comander,saya Lahap ,ahli baru dalam pasukan kaizo"
"Selamat lahap,sudah bersedia jadi ahli pasukannya"Kokoci mengulurkan tangannya pada lahap dan berjabat tangan nga lahap.
"Terima kasih comander"
"Sama sama dan
Kaizo,macamne ngan misi yang aku bagi?"Kokoci"Maaf Comander,saya gagal dalam menjalankan misi yang comader bagi buat saya beberapa hari yang lepas,dan Power Sphera FlowerBot tak dapat saya bawa balik ke sini"Kaizo
"Macemne boleh gagal..kaizo..?"Kokoci
"Maafkan saya comander"suara kaizo jadi lirih,merasa malu pada comandernya sebab gagal.
"Hmm...tak pe lah"jawab Kokoci
"Haaa...?tak pe?,tapi..tapi saya dah gagal,comander tak nak bagi saya hukuman ke?"muka kaizo menunjukkan muka terkejut.
"Buat apa saya bagi hukuman buat korang berdua?,lagi pun Power Sphera FlowerBot dah ada kat sini dua hari yang lepas"Kokoci
"Dua hari yang lepas?,biar betul?"giliran lahap pulak yang tanya.
"Betul lahap,meh sini ikut saya"Kokoci menunjukkan bilik khusus Power Sphera,semua power sphera sedang di charge dan FlowerBot pun ada dalam bilik tersebut.
"Siapa yang hantar FlowerBot kat markas Tapops ni comander?"Kaizo
"Entah,saya belum pasti kaizo"Kokoci
"Eee...?maksud comander?"Lahap
"Maksud saya,yang hantar FlowerBot itu ialah robot,lebih jelasnya itu sebuah drone,tapi saya masih belum mendapatkan maklumat siapa pemilik dari drone itu"Kokoci
"Drone?"Kaizo
FLASH BACK ON
Saat Comander Kokoci tengah memantau sistem keamanan TAPOPS,tetibe pintu terbuka.
Kokoci yang tengah duduk , mendengar suara pintu itu terbuka langsung membalikkan tubuhnya.
"Siapa..yang..."sebelum selesai cakap,kokoci dikejutkan sebuah drone yang melayang tengah membawa sebuah Power Sphera."Siapa kau?"
"Saya GLORY,saya diminta kapten saya untuk menghantar Power Sphera ini"melepaskan Power Sphera yang di bawanya,lalu Kokoci langsung berlari dan menangkapnya sebelum Power Sphera itu jatuh.
"Ini..ini kan FlowerBot?kat mane kapten kau dapat Power Sphera ni?" Kokoci berdiri setelah terjatuh tersungkur selepas saja menangkap Power Sphera.
"Kapten dapat Power Sphera FlowerBot dari planet Zenitaia"Glory
"Eh...misi yang aku bagi kat kaizo" gumam kokoci
"Siapa kapten kau ?" Tanya Kokoci pada drone bernana Glory."Rahsia,saya tidak dibenarkan memberitahukan Identiti kapten " jawab glory dan terbang pergi.
Kokoci yang sedar Glory Terbang hendak pergi,Kokoci meletakkan FlowerBot kat lantai lalu berlari dan melompat menangkap Glory.
KAMU SEDANG MEMBACA
Fang adik Ku Tersayang
DiversosMenceritakan seorang Captain yaitu Kaizo yang juga seorang abang dan juga Adik nya yaitu Fang. Dimana ayah dan ibunya kaizo & fang telah meninggal. Sehingga mereka berdua harus berjuang menjalani hidup tanpa kedua orang tua mereka. Kedua orang tua k...