Aku duduk termenung di atas katil.Sumpah aku rindu dekat family aku,tapi yang paling kesiannya adalah pengantin tu.Tak sampai pun sehari diorang bernikah tapi dah meninggal dunia tanpa sempat menjalinkan cinta mereka sebagai suami isteri.
Kehidupan aku di sini dah jadi ibarat macam neraka hahaha.Tapi ni neraka buatan syaitan gila yang bernama Choi Soobin. Ha panjang umur,baru jer sebut dah muncul.
Mengapa aku perlu hadap muka jamban pecah dia tu? Bila la dia nak meninggal ni hmmm
"hey sweetie,termenung apa tu.Teringat dekat saya ke?"
Kepada fans Soobin,sila kutip lelaki yang kuat perasan ni.Maaflah,muka kau tu terlalu kotor untuk otak aku yang cantik ni.Muka kau tu tak sempat nak masuk dalam kotak fikiran aku ni sebab dia tau kalau kau masuk,nanti otak aku akan pecah dengan tiba-tiba.
"eh,tak ada masa lah saya nak ingat dekat awak"
"Ha ya lah, dah jom keluar"
"pergi mana?"
"ruang tamu,mesti kau bosan kan asyik terperap je dalam bilik ni"
Bukan sekadar bosan,malah meluat pulak aku,rasa macam mual je duduk dalam bilik ni.Macam macam bau ada.Kau dah tak basuh bilik ni berapa lama sia? Penuh sawang.Nasib baik kau sedia katil,kalau tak.Apalah nasib aku nanti, mesti patah punya pinggan aku.
"hmmm okay"
Aku hanya mengikut sahaja cakapnya.Masa tengah duduk tu,tiba tiba aku teringat dekat pejabat aku.Macam manalah keadaan di sana sekarang ya? Aku harap yang Yeonjun dapat handle kesemuanya.Awan berangan aku pecah apabila Soobintegur aku.Kacau je lah lelaki ni.Masuk kali ni,dah berapa entah dia rosakkan awan aku.Baru nak mengelamun.
"Kau nak makan ke tak?"
Gila kau taknak,aku dah lama tak makan ni wei.Kau nak suruh aku mati dalam kebuluran ke macam mana ni?
"em tak apalah,taknak"
"Kau dah dua hari tak makan,dah nazak dah aku tengok kau ni.Pucat gila muka.Kejap,aku ambilkan makanan"
Selepas itu,dia terus meninggalkan aku sendirian.Mungkin pergi ke dapur.Aku perhati kan,ayat aku banyak guna mungkin lah.Ni mesti sebab confident aku kurang ni.
Dia datang bersama makanan.Tanpa banyak soalan,aku bedal lah makanan tu.Alang alang dia bagi makan jadi tak boleh lah nak jual mahal sangat.Nanti aku mati siapa yang nak sambung jadi watak dalam cerita ni.Kau nak jadi ke? kalau nak,mari lah isi borang pendaftaran untuk berlakon dalam cerita ni.
YOU ARE READING
Sticky Note 🌷| csb ft jieun ; shortstory |
FanfictionDapat sticky note daripada pengirim misteri sememangnya agak seram terutamanya bila si pengirim tahu apa kau buat. [ status ;; complete ] ❁ start - 15.01.21 ❁ end - 15.01.21